Secţiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş, parte din A3, a fost relansată în licitaţie. A patra oară

CNAIR a transmis spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene anunțul de participare aferent contractului de achiziție publică pentru proiectarea și execuția, respectiv pentru finalizarea Autostrăzii Transilvania A3, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău - Chiribiș (km 4+200 - km 30+550), în lungime de 26,35 km.
Suplacu de Barcău

Data limită pentru primirea ofertelor este 15 martie 2023.

Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor.

Valoarea estimată a contractului este de 937.532.814,55 lei fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată prin Fondurile Europene Nerambursabile.

Constructorul care va câștiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care:
– 3 viaducte,
– 8 pasaje
– 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare.

Licitația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție va fi vizibilă în SICAP ulterior publicării anunțului de participare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Povestea secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș, parte din Autostrada Transilvania, a început cu 19 ani în urmă, când realizarea sa a fost încredințată direct companiei Bechtel. Lucrările au fost abandonate în 2013, după rezilierea contractului cu americanii, iar în 2015, după o nouă licitație, câștigător a fost desemnat constructorul spaniol Corsan Corviam. Cum lucrările nu au avansat conform așteptărilor, și acest contract a fost reziliat un an mai târziu. O nouă tentativă, cu Construcții SA nu a avut mai mult succes și, drept urmare, secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș a fost relansată, pentru a treia oară în licitație. În luna septembrie 2021, a fost desemnată câștigătoare Asocierea Construcții Erbaşu – Vahostav – SK A.S, dar contestația celor de la Drum Asfalt-Trameco (grupul Selina) a avut câștig de cauză. Însă, în iulie 2022, CNAIR a declarat inadmisibilă și oferta Drum Asfalt-Trameco, iar procedura a fost anulată. Acum se relansează pentru a patra oară.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Bosch Tech Compass 2023. Tehnologia este extrem de importantă în lupta împotriva schimbărilor climatice

CES 2023: Senzorii Bosch fac viețile oamenilor mai sigure și mai confortabile

 

 

 

Adaugati comentariu