Bosch Tech Compass 2023. Tehnologia este extrem de importantă în lupta împotriva schimbărilor climatice

Criza energetică și schimbările climatice: întrebarea arzătoare de pe buzele tuturor este modul în care poate fi satisfăcută cererea de energie sustenabilă și accesibilă a umanității. Acest lucru este dovedit de Bosch Tech Compass 2023, un sondaj reprezentativ realizat în șapte țări. Sondajul va fi prezentat la CES din Las Vegas (5 - 8 ianuarie 2023).
Bosch

Respondenții sunt în mare măsură de acord asupra potențialului economic al soluțiilor și produselor sustenabile: 82 de procente consideră că, cu cât gradul de angajare a unei companii în tehnologiile sustenabile este mai mare, cu atât va avea mai mult succes economic în viitor. Acest punct de vedere este cel mai răspândit în Brazilia și India (87 de procente pentru fiecare); prin comparație, este cel mai puțin răspândit în S.U.A. (73 de procente). Când vine vorba de angajamentul comunității de afaceri în materie de acțiuni climatice, sondajul sugerează că mai este loc de îmbunătățiri: mai mult de jumătate dintre cei chestionați (58 de procente) consideră că doar o mică parte a companiilor se implică în mod serios în materie de sustenabilitate în prezent.

„Combaterea schimbărilor climatice este cea mai mare sarcină a epocii noastre. Prin urmare, oamenii au dreptate să aștepte din partea companiilor ca acestea să ofere soluții tehnice pentru aceste probleme. Bosch abordează această provocare și se angajează ferm în materie de tehnologii promițătoare, cum ar fi obținerea hidrogenului prin electroliză”, spune dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Bosch.

Combaterea schimbărilor climatice cu diferite tehnologii

Multe zone ale lumii trec la utilizarea energiei regenerabile, dar oamenii de pe tot globul sunt încă reticenți să abandoneze complet energia nucleară și combustibilii fosili, cum ar fi gazele și petrolul, pentru generarea energiei. 62 de procente dintre respondenți sunt în favoarea promovării energiei solare, în timp ce 44 de procente doresc materializarea eforturilor pentru promovarea tehnologiei eoliene. Cu toate acestea, aceste opinii diferă în funcție de țară. În China (36 de procente) și Franța (31 de procente), sprijinul pentru promovarea tehnologiei nucleare este încă relativ puternic (23 de procente la nivel global).

Oamenii din S.U.A. (petrol: 21 de procente, gaze: 24 de procente) și India (petrol: 22 de procente, gaze: 23 de procente) rămân mult mai implicați față de tehnologiile petrolului și gazelor decât cei din alte țări (cifre globale: petrol: 14 procente, gaze: 15 procente ). În schimb, în Germania există puțini adepți ai utilizării energiei nucleare (13 procente) și a combustibililor fosili (petrol: 4 procente, gaze: 8 procente): mulți germani resping utilizarea energiei fosile în favoarea extinderii utilizării energiei solare și eoliene (solară: 63 de procente, eoliană: 50 de procente), precum și a hidrogenului (51 de procente).

Încrederea în tehnologie este în creștere

Tech Compass arată că, într-o lume afectată de incertitudini, încrederea în tehnologie a crescut față de anul precedent. La nivel mondial, 75 de procente dintre persoanele chestionate consideră acum că progresul tehnologic poate face ca lumea să fie un loc mai bun (2022: 72 de procente). În plus, 83 de procente dintre respondenți cred că tehnologia deține cheia pentru combaterea
schimbărilor climatice (2022: 76 de procente).

„Digitalizarea poate juca un rol special în sustenabilitate”, a declarat Hartung. „Investim în dezvoltarea și extinderea noilor tehnologii promițătoare, cu accent pe sustenabilitate, mobilitate și Industrie 4.0.

Mobilitatea în metavers

În afară de sustenabilitate, Tech Compass oferă și perspective interesante asupra altor aspecte, cum ar fi metaversul. În această lume virtuală, în care oamenii interacționează ca avataruri într-un spațiu tridimensional modelat pe realitate, mobilitatea va juca și ea un rol: 43 de procente dintre respondenți se pot imagina cumpărând un autoturism pentru metavers. Interesul și disponibilitatea de a face acest lucru sunt deosebit de mari în China (75 de procente) și India (69 de procente). Și, deși respondenții din Brazilia (47 de procente), S.U.A. (33 de procente), Marea Britanie (30 de procente), Germania (26 de procente) și Franța (23 de procente) sunt încă ceva mai sceptici, cifrele arată că dorința de a deține autoturisme există nu doar în lumea reală, ci și în
realitatea virtuală.

Pentru sondaj, au fost chestionate online persoane cu vârsta minimă de 18 ani din șapte țări (Brazilia, China, Germania, Franța, India, Marea Britanie și S.U.A.), în numele Robert Bosch GmbH, de către cercetătorii de piață de la Gesellschaft für Innovative Marktforschung mbH (GIM), în septembrie 2022. În Germania, Franța și Marea Britanie, au fost chestionate 1.000 de persoane per țară; în Brazilia, China, India și S.U.A., au fost chestionate 2.000 de persoane per țară. Eșantioanele aleatorii sunt reprezentative pentru țările respective în ceea ce privește regiunile, sexul și vârsta (Brazilia, Germania, Franța, Marea Britanie, S.U.A.: 18 – 69 ani / China, India: 18 – 59 ani).

 

 

CITEȘTE ȘI:

CES 2023: Senzorii Bosch fac viețile oamenilor mai sigure și mai confortabile

Poșta Română a lansat licitația pentru mega-contractul anual de asigurare a flotei

 

 

 

Adaugati comentariu