Advertisement

Predeal - Cristian
Home Infrastructură Se deschide circulația pe sectorul Predeal-Cristian din Autostrada Ploiești-Brașov

Se deschide circulația pe sectorul Predeal-Cristian din Autostrada Ploiești-Brașov

Sectorul Predeal – Cristian din Autostrada Ploiești-Brașov, în lungime de 6,3 km la profil de autostradă și 3,7 km la profil de drum național cu patru benzi, va fi deschis joi traficului rutier, cu 9 luni înainte de termen, a anunțat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Contractul de proiectare și execuție pentru sectorul Predeal – Cristian a fost încheiat cu asocierea Alpenside – Specialist Consulting.

Proiectul, derulat de CNAIR, are o valoare de 118.02 milioane de lei fără TVA.

În cadrul acestui obiectiv au fost realizate 2 pasaje pe autostradă, 3 pasaje peste autostradă, 1 pod pe drumul de legătură și 4 sensuri giratorii (intersecție cu DN73 (început autostradă), intersecție cu DJ112B (sfârșit autostradă – început drum legătură), intersecție cu DN73, intersecție cu DN73 (sfârșit drum de legătură).

”Lucrările la acest lot erau în noiembrie 2019 la un stadiu fizic de 10,5%, reușind prin implicarea antreprenorului și a responsabililor din CNAIR să ajungem azi să deschidem traficului acest sector de autostradă. Am finalizat acest lot, asigurându-i finanțarea, astfel încât să se recupereze întârzierile înregistrate pe parcursul său în implementare, în acest sens anul acesta efectuându-se plăți de 87 milioane de lei, comparativ cu 30 milioane de lei în anul 2019”, a explicat ministrul Transporturilor.

Pe de altă parte, acesta a recunoscut că așteptările românilor sunt mult mai mari în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii de transport.

”Cu acești 10 kilometri de autostradă (!?, n red), guvernarea liberală încheie anul 2020 cu aproximativ 90 de kilometri de autostradă dați în trafic, într-un an dificil, așa cum știm cu toții, într-un an în care sistemele publice au fost grav afectate de criza sanitară, iar economia şi-a frânat creșterea. Sigur, suntem cu toții conștienţi că așteptările românilor sunt mult mai mari în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii de transport. Au trecut 30 de ani în care, dacă exista un ritm susținut de construcție a rețelei de autostrăzi, am fi avut un număr de kilometri cel puțin egal cu al vecinilor noștri, al țărilor învecinate”, a declarat Lucian Bode la începutul ședinței de Guvern.

Acesta a adăugat că în 2020, variantele ocolitoare Bacău și Rădăuți au fost finalizate înainte de termenul prevăzut în contract, iar preoiectele majore, precum Sibiu-Pitești și VO Bacău au primit finanțare europeană.

”Doresc să fac o singură comparație, dacă îmi permiteți. Am reușit, în acest an, să finalizăm un număr de kilometri de autostradă aproape egal cu numărul de kilometri de autostradă finalizați în cei trei ani de guvernare socialistă, vorbim de aproximativ 96 de kilometri. Nu este mulțumitor, dar este un semnal pe care l-am dat în acest an, că se poate; se poate să finalizăm obiective de infrastructură în condiții de criză, se poate să finalizăm proiecte înainte de termen în România, așa cum se întâmplă cu acest obiectiv finalizat înainte de termen sau cum s-a întâmplat cu VO (variantă ocolitoare) Bacău sau VO Rădăuți, că se poate să te baţi să obții finanțare europeană pentru proiecte majore, cum s-a întâmplat cu Sibiu-Pitești, respectiv cu VO Bacău”, a arătat ministrul Transporturilor.

Acesta a reiterat că anul 2020 a fost cel mai bun an din ultimii 10 în ceea ce privește ritmul de contractare la nivelul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

”Vorbim despre contracte încheiate de execuție autostrăzi, drumuri expres, varianta ocolitoare, drumuri naționale, în valoare de aproximativ 2 miliarde de euro, la care adăugăm procedurile de licitație lansate și validate de către ANAP, în valoare de aproximativ 6 miliarde de euro. Ca o comparație, anul 2011 a fost anul în care Compania de Drumuri a reușit să contracteze lucrări în valoare de aproximativ un miliard de euro, un maxim istoric al ultimilor 10 ani. Anul 2020 a însemnat, pentru Compania de Drumuri, anul în care, din punct de vedere al procedurilor de contractare, am atins un maxim istoric al ultimilor 10 ani, vorbim de 8 miliarde de euro, de opt ori mai mult față de maximul istoric din 2011. Aceasta este realitatea în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii de transport rutier în România”, a conchis ministrul Transporturilor.

 

CITEȘTE ȘI:

Grecia introduce autoizolarea obligatorie de 3 zile după intrarea în țară

În primele 10 luni, afacerile din activităţile de transporturi au scăzut cu 3,9%

În contextul pandemiei, 30% dintre angajații români se plâng de epuizare. Sondaj

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...