Satisfacţia generală a utilizatorilor de servicii poştale, 8,2 puncte din 10

Potrivit unui studiu de piaţă realizat de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), 65% dintre respondenţi au utilizat în ultimele 12 luni servicii poştale, iar satisfacţia generală a fost de 8,2 puncte din 10 posibile.
returnările

În acelaşi timp, 71% dintre utilizatorii de servicii poştale au realizat achiziţii online în ultimele 12 luni, 28% făcând cumpărături online de câteva ori pe lună.

”Acest studiu vine în contextul în care, pe fondul pandemiei, reţelele poştale au funcţionat în anul 2020 la capacitate maximă, satisfacţia utilizatorilor fiind un instrument important de orientare şi calibrare atât pentru furnizorii de servicii poştale, cât şi pentru Autoritate, în calitatea sa de reglementator al acestei pieţe”, a precizat Eduard Lovin, vicepreşedintele ANCOM.

Dintre respondenţii iniţiali, 26% au folosit serviciile poştale în calitate de expeditor, iar 62% în calitate de destinatar. În cadrul utilizatorilor de servicii poştale, cele mai cunoscute servicii poştale sunt cele având ca obiect coletele poştale, cu o notorietate de 97%, urmate de corespondenţă – 91% notorietate.

Potrivit sursei citate, 71% dintre utilizatorii de servicii poştale au realizat achiziţii online în ultimele 12 luni, mai mulţi în mediul urban (75%) decât în rural (65%). 28% dintre utilizatorii de servicii poştale au făcut, de regulă, chiar mai multe achiziţii online într-o lună. Astfel, costul mediu de livrare din magazinele online naţionale a fost de 26 lei, respondenţii declarând că 13% dintre livrări au fost gratuite.

Conform studiului comandat de ANCOM, o gospodărie a cheltuit aproximativ 111 lei cu serviciile poştale utilizate pe parcursul a 12 luni.

Marea majoritate a respondenţilor preferă ca livrarea trimiterilor poştale să fie efectuată la domiciliu/serviciu (82%). Pentru 42% momentul livrării le este indiferent, însă 52% preferă ca livrarea să fie realizată de luni până vineri, în intervalul orar 9:00-17:00. Numai 3% dintre utilizatori ar fi de acord să plătească un cost suplimentar pentru mărirea intervalului de livrare între orele 8:00-20:00 sau în zilele de sâmbătă.

ANCOM precizează că satisfacţia generală a utilizatorilor faţă de serviciile poştale utilizate în ultimele 12 luni a fost de 8,2 puncte din maximumul de 10 posibile, iar în cazul celor având ca obiect coletele poştale satisfacţia a fost de 8,5 puncte.

Principalele criterii în funcţie de care expeditorii de trimiteri poştale (colete sau corespondenţă) au ales furnizorii sunt calitatea serviciilor, tarifele practicate şi siguranţa trimiterilor.

Studiul ANCOM a fost realizat în perioada noiembrie – decembrie 2020 utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eşantion iniţial de screening de 2.094 respondenţi şi un eşantion principal de 1.440 de persoane de peste 16 ani, implicate direct în utilizarea serviciilor poştale, având o eroare maximă de ą 2,6%.

 

CITEȘTE ȘI:

Din 15 mai, fără mască în exterior și fără restricţii de circulaţie noaptea

Noi sisteme de taxare pentru mașini și drumuri sunt prevăzute în reforma transportului fără emisii de carbon

Măsuri de relaxare în București. Când se deschid complet școlile

 

Adaugati comentariu