Noi sisteme de taxare pentru mașini și drumuri sunt prevăzute în reforma transportului fără emisii de carbon

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a anunțat că printre reformele majore care vor fi incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) se numără și cea privind transportul fără emisii de carbon, prin care va fi introdus un sistem de descurajare a utilizării maşinilor vechi şi de încurajare a celor electrice.
Polonia

Astfel, reforma  în transportul fără emisii de carbon cuprinde:

  • introducerea principiilor taxării verzi,
  • un nou sistem de taxare pentru drumuri
  • promovarea transportului cu emisii zero.

”Gândim o reformă a modului de taxare a transportului, de a încuraja transportul pe căi ferate şi de a taxa în mod real gradul în care sunt utilizate drumurile publice. Se va trece de la rovinietă fixă la un sistem de taxare în care fiecare plăteşte în funcţie de volumul de marfă şi de distanţa pe care transportă marfă. În primii doi ani, primul pas va fi instalarea unor sisteme digitale de urmărire a mărfurilor în România, urmând apoi pasul tehnic de taxare”, a precizat ministrul Cristian Ghinea.

Conform PNRR, la Pilonul III.8 Transportul rutier și autostrăzi, se prevede introducerea de politici și tehnologii ecologice și digitale în sectorul transporturilor, vizând în principal următoarele:

– Punerea în aplicare a sistemelor inteligente de gestionare a traficului, a semnelor și semnalelor rutiere, și a altor elemente care vizează traficul inteligent pe drumurile publice, inclusiv senzori și platforme de monitorizare a traficului și mecanisme inteligente de prevenire a accidentelor rutiere;

– Dezvoltarea unui centru de management al traficului, sisteme de informare a utilizatorilor, interoperabilitatea sistemelor de transport;

– Stații de reîncărcare electrice;

– Crearea și dezvoltarea cadrului de impozitare și control – instalații de măsurare a greutății automate pentru zonele de frontieră, sisteme integrate de control rutier, taxare pe baza principiului „poluatorul plătește”.

– Dezvoltarea pe infrastructura asigurată de autostrăzi/ drumuri expres/ drumuri naționale a unei infrastructuri naționale de fibră optică, disponibilă inclusiv pentru instituțiile publice;

Potrivit ministrului Ghinea, celelalte reforme majore care vor fi incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență sunt:

  • Reforma pensiilor – o reformă majoră care va asigura un nivel adecvat pentru cei cu venituri mici și de asemenea sustenabilitatea sistemului de pensii pe termen mediu și lung.
  • Reforme în politica fiscală – adoptarea de măsuri pentru a crește veniturile la buget din impozite, optimizarea cheltuielilor și pentru a asigura aplicarea cadrului fiscal.
  • Companiile cu capital de stat – revizuirea cadrului legislativ pentru aceste companii pentru a îmbunătăți guvernanța corporativă și pentru a asigura respectarea strictă a acestor reguli, monitorizare centralizată eficientă și control cu accent pe performanță.
  • Salarizarea în administrația publică – revizuirea sistemului pentru a evita eventuale creșteri bruște ale cheltuielilor cu salariile.
  • Banca Națională de Dezvoltare – crearea și operaționalizarea acestei bănci.
  • Administrație publică – un nou sistem pentru a accede în funcțiile publice și un sistem îmbunătățit de promovare, inclusiv pentru funcții de management.
  • Justiție – modificarea legilor justiției și consolidarea cadrului anti-corupție.
  • Energie Regenerabilă – promovarea eliminării treptate a cărbunelui din mixul energetic și creșterea contribuției din energii regenerabile, sprijin pentru producția de hidrogen și baterii și o reformă a pieței de energie electrică.

 

CITEȘTE ȘI:

Noi măsuri de relaxare în București, dar circulația rămâne interzisă noaptea. Când se deschid complet școlile

Preluarea Smart Diesel şi Tax Refund de către DKV Mobility şi Ovidiu-Ioan Andrieş, autorizată

Piața auto chineză a crescut pentru a 13-a lună consecutiv, cu 8,6%

 

 

Adaugati comentariu