Şase oferte pentru Secţiunea III Leghin – Târgu Neamţ, parte din Autostrada Unirii A8


Potrivit acestuia, pentru construcţia celor 29,91 de km, cu o valoare estimată de 2,03 miliarde de lei, fără TVA, au depus oferte firme şi asocieri de firme din România şi din Turcia.
Contractul finanţat prin PNRR prevede 6 luni pentru etapa de proiectare şi 24 de luni pentru cea de execuţie.
Cei şase ofertanţi sunt:
- Asocierea Danlin XXL – Intertranscom Impex (România);
- Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade (România);
- Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS (Turcia);
- Mapa Insaat VE Ticaret Anonim Sirketi (Turcia);
- Nurol Insaat VE Ticaret AS (Turcia);
- Tekfen Insaat VE Tesisat AS (Turcia).
„Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ va asigura conexiunea dintre Moldova şi Transilvania pe o rută de mare viteză. Această autostradă este al doilea proiect de mare viteză, după Autostrada Sibiu – Piteşti, care va traversa Carpaţii”, a menționat Sorin Grindeanu.
Șoseua de mare viteză face parte integrantă din rețeaua Pan-European TEN–T Core care traversează România de la vest la est, pe ruta Ungheni Frontieră – Iași – Târgu Neamț – Târgu Mureș – Nădășelu – Suplacu de Barcău – Borș Frontieră.
”În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice”, a precizat CNAIR.
Trosonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ este împărțit în trei secțiuni. Secţiunea III Leghin – Târgu Neamţ (30 km) și Secțiunea I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km), cele două ”capete” ale tronsonului care traversează Carpații, sunt finanțate prin PNRR, ceea ce înseamnă că trebuie finalizate până în 2026. Pentru Secțiunea II Miercurea Nirajului – Leghin (159 km), Acordul de Mediu a fost emis la începutul lunii aprilie 2023.
CITEȘTE ȘI:
Proiect de modificare a Legii RCA, prin care se promite ieftinirea polițelor
Autostrada de Centură Sud. Loturile 1 și 2 vor fi gata până la finalul anului; Lotul 3, mai așteaptă