Finalizarea până la sfârșitul anului a semi-inelului sudic de pe Autostrada de Centură București A0 este incertă, în condițiile în care Lotul 3 este construit doar în proporție de 32%, deși lucrările au început încă din 2021.
”Am făcut din nou o vizită neanunțată pe șantierul Lotului 3 Sud al Autostrăzii Bucureștiului A0, fiind unul dintre șantierele importante din zona București-Ilfov. Având în vedere faptul că Lotul 1 și Lotul 2 ale A0 Sud vor fi date în trafic până la sfârșitul acestui an, prin urmare, este necesar ca și acest lot să fie dat în trafic cât se poate mai repede, pentru a închide semi-inelul sudic care va prelua traficul de tranzit de pe actuala Centură a Capitalei, făcând astfel legătura între A1, DN 6, DN 5, DN 4 și A2”, a arătat Ionel Scrioșteani, secretar de stat în Ministerul Tranpsorturilor.
Potrivit acestuia, pe Lotul 3, unde lucrează Asocierea Aktor – Euroconstruct Trading ’98, stadiul fizic al lucrărilor este de 32%.
”Antreprenorul ne-a comunicat faptul că în câteva zile vor fi plătite taxele de racordare către deținătorii de rețele de utilități, astfel încât ca în perioada următoare să fie demarate lucrările pentru relocarea restului de rețele de pe traseul autostrăzii. Nu suntem mulțumiți de ceea ce am găsit în șantier și am solicitat antreprenorului ca promisiunile repetate de mobilizare pe care le-a făcut, să se reflecte cât mai repede și în șantier, astfel încât să înceapă recuperarea, chiar și parțială, a întârzierilor acumulate”, a precizat Ionel Scrioșteanu.
Realizarea Lotului 3, în lungime de 18 km, mai cuprinde și construirea a 9 pasaje și 4 poduri, a unui nod rutier la intersecția cu A1, două parcări de scurtă durată și două spații de servicii.
Traseul începe, pe direcția nord-vest, după nodul rutier cu DN 6, apoi trece la sud-vest de localitățile Clinceni și Domnești. La kilometrul 93 traversează CF 900 București – Craiova, iar în continuare traseul are direcția nord, traversează râul Sabar, la vest de Darvari și canalul de aducțiune Argeș, după care, la vest de Ciorogârla, traseul autostrăzii traversează pădurea Berceni, intersectează DJ 601, traversează pârâul Ciorogârla și DJ 602 și se termină imediat până în intersecția cu Autostrada București – Pitești.
În 2020, Asocierea Aktor – Euroconstruct Trading ’98 a fost amendată cu 1 milion de lei pentru întârzierea Proiectului Tehnic.
Autostrada de Centură Bucureşti (A0) este divizată în două mari secţiuni, Autostrada de Centură Sud (km 52+070 – km 100+765), care include și modernizarea actualei Șosele de centură a Capitalei (DNCB) și Autostrada de Centură Nord (km 0 – km 52+070). Ambele porțiuni fac parte din proiectul intitulat generic „Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului București”.
CITEȘTE ȘI:
Aproape 1.500 de sancțiuni aplicate șoferilor de poliţiştii Brigăzii Autostrăzi, în ultima săptămână
Plan european de 43 miliarde de euro pentru sprijinirea industriei de semiconductori
Comentați?