paleți
Home Transporturi Sancțiunile impuse Rusiei amenință și producția de paleți. Cu cât s-a scumpit deja europaletul

Sancțiunile impuse Rusiei amenință și producția de paleți. Cu cât s-a scumpit deja europaletul

Sancțiunile impuse Rusiei interzic exportul de oțel în UE, categorie în care intră și cuiele speciale pentru producția de paleți. Asociația Federală a Ambalajelor (HPE) din Germania a avertizat că primii producători își vor trage obloanele în câteva săptămâni, în condițiile în care 90% din oțelul pentru cuie vine din Rusia și alternative pe termen scurt nu există.

„În prezent este o situație foarte dificilă”, spune Joachim Hasdenteufel, membru în Consiliul de conducere al HPE, citat de publicația VerkehrsRundshau. ”Majoritatea companiilor din industrie își cumpără cuiele de la furnizori din Europa de Est, precum Polonia. Am fost surprinși să aflăm că acești furnizori se bazează aproape în totalitate pe oțel din Rusia”, arată acesta.

Având în vedere creșterea bruscă a costului lemnului, producția de paleți este oricum sub presiune, iar prețul unui europalet a crescut de la aproape 10 euro în 2019 la aproximativ 25 de euro în prezent.

Oțelul din Rusia ar putea fi suplinit de cel din Asia, dar capacitățile din regiune sunt limitate. Reprezentantul producătorilor estimează că ar putea dura șase – opt luni pentru ca oțelul necesar să ajungă de pe alte piețe.

Fie că sunt alimente, electronice sau medicamente, mărfurile sunt ambalate în cutii, care sunt transportate pe paleți în camioane, trenuri de marfă sau avioane. Anul trecut, industria germană de paleți a produs aproximativ 120 de milioane de astfel de structuri din lemn. Jumătate dintre acestea sunt paleți reutilizabili, europaletul fiind cel mai cunoscut, iar cealaltă jumătate sunt produse de unică folosință.

Producătorii spun că reutilizarea este o soluție viabilă, folosită pe scară largă, dar are limite. ”Există un declin natural al numărului de paleți care pot fi reutilizați. În timpul încărcării, aceștia se rupt sau se uzează foarte mult. Dacă pe piață ajung mai puțini paleți, o astfel de lipsă de aprovizionare nu poate fi compensată prin utilizarea mai intensivă a paleților uzați”, arată reprezentanții HPE.

Pe de altă parte, aceștia consideră că, pe termen lung, cererea pentru paleți mai robuști ar putea crește: ”Am putea vinde mai puțini paleți, dar de calitate mai bună. Ar putea exista și o creștere a cererii de service și reparații”.

Cu toate acestea, o astfel de perspectivă pe termen lung nu rezolvă problemele actuale. Producătorii germani de paleți subliniază că industria caută alte surse de aprovizionare, dar o soluție rapidă la problemele de aprovizionare nu este previzibilă.

 

CITEȘTE ȘI:

Ministrul Economiei, în vizită la Uzina Dacia Mioveni : ”Susţinem industria auto din România”

A fost relansată licitaţia pentru secţiunile E şi D din Lotul 2 de pe Autostrada Lugoj – Deva

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Gara de Nord - Gara Progresul
Transporturi

Licitație pentru extinderea magistralei de metrou M4, Gara de Nord – Gara Progresul

Primăria Sectorului 4 din București, în calitate de lider de asociere, alături...

bicicleta
Transporturi

Instituțiile UE se angajează să încurajeze mersul cu bicicleta în întreaga Europă

Uniunea Europeană face încă un pas important în reducerea emisiilor generate de...

afacerile din transporturi
Transporturi

Afacerile din transporturi, în scădere cu aproape 20% în luna ianuarie 2024

Cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor a...

trafic
Transporturi

În orele de vârf, șoferii bucureșteni pierd anual în trafic 150 de ore

Capitala României ocupă un dezonorant loc 4 în Topul oraşelor în care...