Advertisement

paleți
Home Transporturi Sancțiunile impuse Rusiei amenință și producția de paleți. Cu cât s-a scumpit deja europaletul

Sancțiunile impuse Rusiei amenință și producția de paleți. Cu cât s-a scumpit deja europaletul

Sancțiunile impuse Rusiei interzic exportul de oțel în UE, categorie în care intră și cuiele speciale pentru producția de paleți. Asociația Federală a Ambalajelor (HPE) din Germania a avertizat că primii producători își vor trage obloanele în câteva săptămâni, în condițiile în care 90% din oțelul pentru cuie vine din Rusia și alternative pe termen scurt nu există.

„În prezent este o situație foarte dificilă”, spune Joachim Hasdenteufel, membru în Consiliul de conducere al HPE, citat de publicația VerkehrsRundshau. ”Majoritatea companiilor din industrie își cumpără cuiele de la furnizori din Europa de Est, precum Polonia. Am fost surprinși să aflăm că acești furnizori se bazează aproape în totalitate pe oțel din Rusia”, arată acesta.

Având în vedere creșterea bruscă a costului lemnului, producția de paleți este oricum sub presiune, iar prețul unui europalet a crescut de la aproape 10 euro în 2019 la aproximativ 25 de euro în prezent.

Oțelul din Rusia ar putea fi suplinit de cel din Asia, dar capacitățile din regiune sunt limitate. Reprezentantul producătorilor estimează că ar putea dura șase – opt luni pentru ca oțelul necesar să ajungă de pe alte piețe.

Fie că sunt alimente, electronice sau medicamente, mărfurile sunt ambalate în cutii, care sunt transportate pe paleți în camioane, trenuri de marfă sau avioane. Anul trecut, industria germană de paleți a produs aproximativ 120 de milioane de astfel de structuri din lemn. Jumătate dintre acestea sunt paleți reutilizabili, europaletul fiind cel mai cunoscut, iar cealaltă jumătate sunt produse de unică folosință.

Producătorii spun că reutilizarea este o soluție viabilă, folosită pe scară largă, dar are limite. ”Există un declin natural al numărului de paleți care pot fi reutilizați. În timpul încărcării, aceștia se rupt sau se uzează foarte mult. Dacă pe piață ajung mai puțini paleți, o astfel de lipsă de aprovizionare nu poate fi compensată prin utilizarea mai intensivă a paleților uzați”, arată reprezentanții HPE.

Pe de altă parte, aceștia consideră că, pe termen lung, cererea pentru paleți mai robuști ar putea crește: ”Am putea vinde mai puțini paleți, dar de calitate mai bună. Ar putea exista și o creștere a cererii de service și reparații”.

Cu toate acestea, o astfel de perspectivă pe termen lung nu rezolvă problemele actuale. Producătorii germani de paleți subliniază că industria caută alte surse de aprovizionare, dar o soluție rapidă la problemele de aprovizionare nu este previzibilă.

 

CITEȘTE ȘI:

Ministrul Economiei, în vizită la Uzina Dacia Mioveni : ”Susţinem industria auto din România”

A fost relansată licitaţia pentru secţiunile E şi D din Lotul 2 de pe Autostrada Lugoj – Deva

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Bucureștiul
Transporturi

Săptămâna Europeană a Mobilității. Bucureștiul, în finala Mobility Action 2024

Bucureștiul concurează cu alte două finaliste din Cehia și Spania pentru a...

microbuze electrice
Flotă verdeTransporturi

Primăria Capitalei va achiziționa 7 microbuze electrice pentru transportul public între București și Snagov

Primăria Municipiului București (PMB) a finalizat documentația necesară pentru achiziția a 7...

Exporturile de mașini
FinanciarTransporturi

Exporturile de mașini și echipamente pentru transport, în scădere cu 2,2% în ianuarie 2025

Exporturile de mașini și echipamente pentru transport au scăzut cu 2,2% în...

Milano
Transporturi

Mărcile italiene ale Stellantis vor fi sponsori ai Jocurilor Olimpice de iarnă de la Milano

Stellantis își reafirmă din nou originile italiene. Astfel, mărcile din Italia ale...