România va rămâne o locație importantă pentru productorii de componente și ansamble. Opinie

Industria auto traversează o perioadă de transformări, atât din punct de vedere operațional (reașezare a grupurilor/alianțelor), cât și la nivel tehnologic, prin tranziția la vehicule mai verzi, alimentate cu GPL, GNC, hibride sau electrice.
componente

Industria auto europeană se înscrie într-un trend și mai accentuat al schimbărilor, forțată fiind și de limitările impuse prin reglementările ce vizează limitarea emisiilor generate de vehicule, dar și a celor legate de procesele de producție.

Anul pandemic 2020 a generat o scădere cu 15% a cifrei de afaceri a sectorului auto românesc (la 26,4 mld. euro) comparativ cu 2019. În 2021, sectorul auto din România se revitalizează și, deși a fost afectat în prima parte a anului de lipsa de semiconductori/componente electronice, ne dorim ca în a doua jumătate a anului să se atingă un nivel comparativ cu perioada de dinainte de criza sanitară.

Totuși, nu trebuie să ne mulțumim doar să producem, ci să evoluăm în egală măsură. Sectorul auto din România trebuie să se adapteze la provocările menționate anterior. Trecerea la producția cu zero emisii de vehicule și componente aferente va include utilizarea energiei verzi, adaptarea fluxurilor de fabricație, investiții în eficiența energetică și multe altele.

Pregătirea forței de muncă atât de nivel intermediar (școli tehnice profesionale duale), cât și la nivel universitar, prin colaborare strânsă cu universitățile tehnice din România trebuie să reprezinte o prioritate.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Guvernul va adopta un nou act normativ pentru decontarea transportului elevilor

Cum va ajunge viitoarea Autostradă Timișoara – Moravița până la Belgrad

 

 

Adaugati comentariu