Advertisement

auto
Home Administrare flote Juridic România se alătură alianței care solicită UE sprijin pentru producătorii auto afectați de înăsprirea normelor privind emisiile de CO2

România se alătură alianței care solicită UE sprijin pentru producătorii auto afectați de înăsprirea normelor privind emisiile de CO2

Șapte state membre UE, printre care și România, solicită acţiuni pentru menținerea competitivităţii industriei auto a blocului comunitar, într-un moment în care sunt necesare investiţii în inovare pentru a îndeplini normele mai stricte privind emisiile de dioxid de carbon.

România, Italia, Polonia, Bulgaria, Cehia, Slovacia şi Austria s-au alăturat grupului care va cere, joi, miniştrilor Concurenţei din UE să găsească o soluţie pentru ca producătorii auto să evite amenzile din 2025, când în UE intră în vigoare norme mai dure privind emisiile de CO2, transmite Bloomberg.

Alianţa vrea să îmbunătăţească politica în domeniul auto echilibrând stimularea cererii cu sprijinul pentru investiţii.

„Industria este acum într-un punct critic, se confruntă cu dificultăţi semnificative legate de producţie, forţa de muncă li concurenţa globală, ceea ce necesită acţiuni urgente şi coordonate la nivelul UE. Următorul ciclu legislativ de cinci ani prezintă oportunitatea unei mai bune alinieri a politicii industriale cu obiectivele mai ample ale UE de decarbonizare şi competitivitate”, se arată în propunerea comună.

În prezent limita de emisii pentru mașinile din UE este de 116 grame CO2/km, măsurată pe baza aşa-numitei procedură de testare WLTP, dar urmează să scadă până la 94 g CO2/km în 2025. Depăşirea limitelor de CO2 ar putea duce la amenzi în valoare de 95 de euro pentru fiecare CO2 gram/km în plus înmulţit cu numărul de vehicule vândute. În aceste condiţii, companiile auto s-ar putea confrunta cu amenzi de sute de milioane de euro.

Limitele mai dure din 2025 fac parte din planurile de interzicere a automobilelor cu motoare pe benzină şi motorină din 2035.

Potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), deja producătorii de automobile din UE se confruntă cu provocări semnificative, pe măsură ce cererea de vehicule electrice scade și costurile cresc, înainte ca reglementările mai dure pentru reducerea emisiilor de carbon să intre în vigoare. Producătorii de mașini au cerut, de asemenea, o soluție de reglementare pentru a evita amenzile pentru depășirea obiectivelor de emisii pentru 2025, care ar putea ajunge la miliarde de euro pentru unii dintre ei, în timp ce producătorii chinezi de vehicule electrice sporesc vânzările în regiune.

„Asemenea sancțiuni ar limita sever capacitatea industriei de a reinvesti în inovare și dezvoltare, dăunând astfel competitivității Europei pe scena globală. Asociația Constructorilor Europeni de Automobile a evidențiat aceste preocupări și susținem necesitatea măsurilor adecvate urgente și a mijloacelor financiare adecvate la nivelul UE, inclusiv un posibil pachet pe termen scurt, pentru a facilita o tranziție justă care să nu submineze și mai mult competitivitatea europeană”, au spus cele șapte state.

În propunerea sa, alianța a solicitat o evaluare a standardelor de emisii de carbon pentru autoturisme noi și autoutilitare noi, afirmând că aceste reglementări sunt, de asemenea, necesare pentru a preveni pierderea fluxului de investiții în cercetarea și dezvoltarea tehnologiei ecologice.

Un semnal de sprijin politic din partea miniștrilor, joi, ar putea fi primul pas către găsirea unei soluții la problema respectării obiectivelor pentru 2025, potrivit ACEA.

Impulsionarea poziţiei producătorilor europeni pe scena globală este una din priorităţile cheie ale preşedintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, în timpul celui de-al doilea mandat, până în 2029. Noua Comisie Europeană condusă de Ursula von der Leyen a fost aprobată miercuri de Parlamentul European, iar oficialul CE le-a spus europarlamentarilor că industria auto este ”o mândrie europeană şi s-a angajat să asigure faptul că „viitoarele maşini vor continua să fie fabricate în Europa”.

De asemenea, Ursula von der Leyen a anunțat că ea personal va conduce actualul dialog strategic cu industria auto.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Două noi spaţii de servicii au fost deschise pe Autostrada A1, în zona Miercurea Sibiului

 

RAR: Staţiile ITP și-au reluat activitatea în condiții normale

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

valorificare
Juridic

Noi norme de valorificare a autovehiculelor intrate în proprietatea privată a statului

Guvernul a modificat condiţiile privind valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privată a...

RAR Auto-Pass
Juridic

Registrul Auto Român emite, din 1 decembrie, certificatul RAR Auto-Pass. Cât costă?

Registrul Auto Român emite, începând din 1 decembrie, certificatul RAR Auto-Pass, un...

Comportamentul agresiv
JuridicSiguranţă rutieră

Comportamentul agresiv în trafic poate fi reclamat online. Vezi care este procedura

Comportamentului agresiv în trafic poate fi reclamat online pe aplicația M.A.I., hub.mai.gov.ro,...

Chatbotul RAReş
Juridic

RAR a lansat Chatbotul RAReş, pentru ca publicul să acceseze mai uşor informaţii tehnice

Registrul Auto Român (RAR) a lansat Chatbotul RAReş, pentru ca publicul să...