Activitatea staţiilor de inspecţie tehnică (ITP) autorizate a fost reluată în condiţii normale, începând din dimineaţa zilei de marţi, a transmis Registrul Auto Român (RAR).
Reamintim că activitatea staţiilor de inspecţie tehnice autorizate ale Registrului Auto Român (RAR) a fost complet sistată, iar interacţiunea cu Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări a fost afectată, în urma unui ”incident neprevăzut”, apărut în camera serverelor centrale.
”Începând din dimineaţa zilei de marţi, 26 noiembrie 2024, a redevenit funcţională aplicaţia informatică destinată înregistrării la nivel naţional a inspecţiilor tehnice periodice, iar activitatea staţiilor ITP autorizate a putut fi reluată în condiţii normale. Asta înseamnă că orice posesor de vehicul se poate prezenta la staţiile ITP de unde va primi pe loc documentele care atestă efectuarea inspecţiei, desigur în cazul în care maşina este declarată «admis»”, menţionează RAR.
Angajaţii RAR au început deja să introducă în sistemul informatic documentele procesate offline în perioada în care au fost întreruperi în funcţionarea bazelor de date, iar clienţii le vor primi şi în format fizic în cel mai scurt timp.
Totodată, poate fi desfăşurată activitatea şi în atelierele TLV, acei agenţi economici care montează, repară şi verifică tahografe sau limitatoare de viteză.
„După jumătatea zilei de marţi a fost restabilit şi schimbul de date cu Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări. Prin urmare, această instituţie poate accesa datele necesare în sistemele informatice ale RAR”, precizează RAR.
CITEȘTE ȘI:
10 pași pentru decarbonizarea flotei
Comentați?