Cuvântul Tesla a fost sinonim cu vehiculele electrice în ultimii 15 ani, vânzările companiei fiind un motor cheie pentru creșterea industriei de profil la nivel mondial. Cu toate acestea, după ani de creștere pozitivă, Tesla a raportat o scădere cu 1% a vânzărilor sale de vehicule electrice din 2023 până în 2024. În urma acestui fapt, imaginea Tesla în 2025 rămâne neclară, cu unele semnale negative, arată o analiză realizată de Rho Motion, compania americană de consultanță auto.
Cifrele de vânzări ale Tesla din ianuarie 2025 s-au redus aproape în general. Vânzările sale europene au scăzut cu aproximativ 47%, în timp ce piața totală a mașinilor electrice cu baterie din regiune a crescut cu circa 33%. În Europa, unele dintre cele mai mari piețe tradiționale, inclusiv Franța, Germania, Marea Britanie și Belgia, au întegistrat scăderi ale vânzărilor Tesla cu până la 63%.
În China, vânzările au scăzut cu aproximativ 15%, în timp ce piața mașinilor electrice cu baterie a crescut cu 16%. În America de Nord, vânzările au crescut cu 11%, dar, din nou, rata de creștere a fost semnificativ mai lentă în comparație cu piața totală, care a urcat cu aproximativ 34%. Luând în considerare doar Canada, vânzările lunare ale Tesla au scăzut cu 41%, în comparație cu piața canadiană a mașinilor electrice, care a crescut cu 14%.
”Când Trump a câștigat alegerile în noiembrie, piețele financiare au reacționat cu entuziasm în ideea că prezența lui Musk în Administrația de la Casa Albă va fi benefică pentru companie. Cu toate acestea, de la începutul anului 2025, o mare parte din acest entuziasm a scăzut, iar prețul acțiunilor Telsa a coborât cu 34%, a doua cea mai slabă performanță pe S&P500 în perioada ianuarie – martie.
În total, Tesla a înregistrat o scădere de 11% a vânzărilor în ianuarie 2025 comparativ cu 2024.
”Luând în considerare prețurile medii regionale, acest lucru echivalează cu pierderea a peste 582 de milioane de dolari în câștiguri potențiale înainte de impozitare. Deși în multe declarații recente privind veniturile, Musk a declarat că Tesla reprezintă mult mai mult decât o marcă de vehicule electrice, majoritatea câștigurilor companiei provin în continuare din vânzările de mașini. Dacă tendința de scădere a vânzărilor continuă, aceasta amenință în mod substanțial profiturile generale”, arată analiștii Rho Motion.
Mulți au arătat cu degetul către CEO-ul Musk pentru scăderea vânzărilor Tesla, dat fiind locul său în Administrația Trump ca șef al DOGE. Un exemplu recent a fost decizia orașului Toronto care a retras stimulentele pentru vehiculele electrice doar pentru noile taxiuri Tesla, nu și pentru alți producători auto.
”Deși este devreme să sugerăm că Musk este principalul factor care a dus la scăderea vânzărilor, el și marca Tesla sunt strâns legați, iar asta va juca un rol semnificativ în 2025”, conchid analiștii Rho Motion.
CITEȘTE ȘI:
Autostrada Unirii. Constructor desemnat pentru lotului 2A Ditrău – Grințieș, cel mai lung de pe A8
SAFELOOP: Cercetare privind bateriile durabile și sigure
Comentați?