”LCV Show: Open New Doors” a fost evenimentul care a anunțat că Renault își extinde și reînnoiește gama de vehicule utilitare pentru a satisface toate nevoile profesioniștilor. După reînnoirea Master în 2019, constructorul a prezentat acum noul Kangoo Van, noul Express Van, noul Trafic Combi și noul SpaceClass.
Înainte de a aprofunda detaliile fiecărui model, să trecem în revistă multiplele noutăți pe care Renault ni le propune în această primăvară. În segmentul comercialelor mici, avem de-a face cu dubla ofertă completmentară Kangoo Van și Express Van. Primul, un van innovator, cu stil atletic și dinamic, care revoluționează segmentul oferind inovații utile precum „Sesame Open by Renault”, o premieră mondială, și mai mult confort și tehnologii la bord. Express Van este utilitara practică și eficientă, cu un design dinamic și robust. Oferă dimensiuni de referință, cum ar fi cel mai mare acces lateral din clasă, precum și un spațiu de stocare cu valori deosebite.
În segmentul camionetelor medii, Renault potențează ADN-ul modelului Trafic cu un design elegant, mai multă siguranță. Pentru moment în cazul versiunilor pentru transportul de persoane, versiunea LCV urmând să fie disponibilă la sfârșitul anului 2021.
Pentru a completa această nouă gamă, Renault își extinde soluțiile și serviciile personalizate cu Renault Pro +. Renault Pro + oferă soluții la cheie digitale și de conectivitate, cu sprijinul unei rețele de 626 companii Renault Pro + și printr-o rețea de 400 de convertoare.
Și nu este totul. Pentru a sprijini tranziția la zero emisii, constructorul anunță o gamă completă de produse și servicii. Urmașul best-seller-ului Kangoo ZE, noul Kangoo Van E-TECH Electric este așteptat la sfârșitul anului 2021. Se știe deja că urmează să fie echipat cu o nouă baterie de 44 kWh cu o autonomie de 265 km. Ca și de soluții de încărcare pentru flote oferite de Renault prin filiala sa Elexent.
Și dacă Renault a fost un pionier al vehiculului utilitar electric, activând în acest segment încă din 2011, a fost, de asemenea, un deschizător de drum și al soluțiilor de propulsie care folosesc hidrogenul, începând cu 2014. Înainte de sfârșitul anului 2021, Renault va prezenta Master Hydrogen. Cu Plug Power, Renault vizează 30% din piața europeană a vehiculelor utilitare ușoare cu hidrogen până în 2030, și își propune să ofere soluții de încărcare pentru parcurile de vehicule electrice sau hibride plug-in.
RENAULT KANGOO VAN
Fabricat la uzina Renault din Maubeuge, Franța, noul Kangoo Van va fi comercializat începând cu iunie 2021 în două versiuni de lungime. Noul model se distinge printr-un stil mai robust și linii musculare. Partea frontală a fost complet reproiectată și verticalizată, decorată cu o linie cromată aflată între grilă și fațada frontală. Farurile poartă semnătura distinctă în forma literei C (C-Shape), identitate a mărcii Renault, iar designul se înscrie în linia generală a gamei de utilitare Renault Group. Cu laturile sculptate și puternic marcate, New Kangoo Van rupe formatul cubic specific camionetelor. Linia orizontală și ușile spate curbate și înclinate îi conferă dinamism și fluiditate.
Kangoo Van este echipat în versiunea standard cu lumini laterale cu LED față și spate. Gama cromatică include două noi culori: Carmin Red și Cavansite Blue. Este, de asemenea, disponibil în Mineral White și Urban Grey și metalizat Oyster Gray, Highland Gray și Pearl Black.
Interiorul a fost modernizat cu un tablou de bord orizontal și un nou volan care încorporează comenzile principale. În plus, printr-un amestec subtil de culori și texturi, interiorul a fost dus la alt nivel. Scaunele complet reproiectate oferă mai mult confort și durabilitate. Sunt disponibile reglaje în funcție de înălțime și adâncime și cu un suport lombar reglabil (adâncime +/- 40 mm, înălțime +/- 30 mm). Volanul era deja reglabil pe înălțime, însă acum este reglabil și în adâncime (+/- 25 mm) pentru un confort sporit. Accesul pe scaun al șoferului este extrem de ușor datorită ușii care se poate deschide la 90°.
Autoutilitara vine echipată cu trei opțiuni multimedia: Radio Connect R & Go cu DAB (Digital Audio Broadcasting) FM / AM, Bluetooth și aplicația R & Go pentru a accesa funcțiile smartphone-ului, ca și cu noul sistem multimedia Renault EASY LINK (cu sau fără navigație) și ecran de 8” pentru un confort suplimentar. Confortul habitaclului este asociat cu un confort acustic pentru o mai mare siguranță la bord și mai puțină oboseală. Chiar mai practic în versiunea cu trei scaune față, interiorul are 60 de litri spațiu de stocare, devenind astfel lider în categoria sa. Pentru o senzație și mai personalizată, duba se poate transforma într-un spațiu mobil de birou, cu spătarul central care se pliază într- un birou cu raft detașabil, clemă pentru documente A4 și suport pentru pahare. Șoferul îl poate folosi ca zonă de birou sau ca loc de luat masa în interior.
Disponibil în transmisie automată EDC cu 7 trepte și transmisie manuală în 6 trepte, Noul Kangoo Van este echipat cu motorul pe benzină de 1,3 TCE (100 și 130 CP) și 1.5 Blue dCi (75, 95 și 115 CP). Noua gamă de douăsprezece sisteme opționale de asistență a șoferului face ca noul Kangoo Van să fie mai ușor și mai sigur de condus, garantând asistența de precizie in toate instanțele de lucru. În viitorul imediat, va include o selecție de funcții de tip conducere autonomă.
Inovații majore
Open Sesame by Renault este o premieră mondială în segment. Și este o caracteristică opțională disponibilă doar pe partea dreaptă, la modelele cu lungime standard și cu două scaune față. Va fi disponibilă și pe versiunea complet electrică a noului Kangoo Van. Practic, prin eliminarea stâlpului central al caroseriei, noul Kangoo Van oferă cel mai amplu acces lateral de pe piață, 1.446 mm, fiind de două ori mai mare decât în versiunea sa anterioară. Deosebit de practică în centrul orașului, această inovație facilitează încărcarea și descărcarea prin lateral, eliberând șoferul de constrângerile de parcare care pot limita accesul din spate. Ușa pasagerului (deschidere la 90°) și ușa glisantă pot fi deschise și închise în orice ordine, iar scaunul pasagerului rabatabil și compartimentul pivotant permite un pat plat de încărcare de până la 3,05 m lungime.
O altă inovație este un raft interior retractabil, care poate fi blocat și care este poziționat în partea superioară a zonei de încărcare, deasupra zonei pentru pasageri. Acest sistem, numit „Easy Inside Rack”, face posibilă o mai bună utilizare a zonei de încărcare prin stocarea obiectelor lungi (de la 2 m la 2,5 m în versiunea lungă). Raftul are o capacitate de până la 30 kg și nu depășește limitele de înălțime întâlnite adesea în parcări sau tuneluri.
Elemente utile
- Noul Kangoo Van este disponibil în două lungimi ale caroseriei (standard și lung) și cu doi pereți despărțitori: un perete solid (cu sau fără ferestre) sau o partiție din plasă (cu un panou pivotant lateral pasager). Configurația variază în funcție de numărul de locuri dorit: 2, 3 sau 5 locuri (cu o cabină de echipaj).
- În versiunea sa lungă, noul Kangoo Van este liderul segmentului, echipat cu o ușă laterală glisantă extra largă (864 mm). De asemenea, se mândrește cu cea mai bună lungime de încărcare de 3.548 mm. Capacitatea sa de stocare variază de la 4,2 la 4,9 m³. În versiunea standard, aceasta variază între 3,3 și 3,9 m³. Zona de încărcare are 1/3 – 2/3 uși care se pot deschide larg de la 90° la 180°, facilitând accesul chiar și în cazul în care rămâne puțin loc în spatele vehiculului.
Kangoo Van E-TECH Electric, la final de an
De la lansarea sa în 2011, Kangoo Z.E. este lider în autoutilitare electrice în Europa. Iar la finalul anului este așteptat noul Kangoo Van E-TECH Electric. Echipat cu un motor electric de 75 kW și un cuplu maxim de 245 Nm, noul Kangoo Van E-Tech Electric are 6 moduri de conducere. Modul Eco (55kW) optimizează autonomia, iar modul Normal (75kW) oferă mai multă performanță și viteză maximă mai ridicată. Disponibil în două lungimi (standard și lung), noul Kangoo Van E-TECH Electric este echipat cu o baterie litiu-ion de 44 kWh care oferă o autonomie de aproximativ 265 km în funcție de ciclul WLTP, stilul de conducere, înclinația drumului și temperatura exterioară. Vehiculul poate fi încărcat complet în 2 ore la un punct de încărcare public (22 kW), timpul crescând la 4,5 ore la un terminal de 11kW, 7 ore pentru încărcător monofazic de 7,4 kW, 19 ore la o priză ranforsată și 26 la o priză domestică. Cu un încărcător rapid de 75kW, vehiculul poate fi reîncărcat la 80% din capacitate în 42 de minute (adică 150 km de autonomie în 30 de minute).
RENAULT EXPRESS VAN
Renault Express Van este o autoutilitară practică și eficientă destinată business-urilor care caută un model cu un bun raport calitate-preț și care să răspundă nevoilor lor esențiale. Fabricat la uzina Renault din Tanger, Maroc, va fi comercializat în Europa și în întreaga lume începând cu aprilie 2021.
Modelul își exprimă robustețea cu o parte frontală asertivă: grila înaltă și capota lărgită, bara de protecție față. Noul Express Van folosește codurile stilistice distincte ale gamei de utilitare Renault și împrumută unele dintre codurile de design ale noului Kangoo Van, ca de exemplu semnătura luminoasă C-Shape, care împreună cu noile faruri cu halogen și lupa dublă oferă cu până la 90% mai multă intensitate la fază lungă (+60% la fază scurtă). Aripile, ușile din față și ușa laterală glisantă au fost reproiectate cu linii fluide pentru a dezvălui o caroserie fără sudură și simplificată. Caroseria noului Express Van vine în culoarea Iron Blue și alte patru opțiuni de culori comune cu noul Kangoo Van: două nuanțe opace, Glacier White și Urban Grey, și două metalice, Highland Gray și Pearl Black.
Interiorul are un design modern, cu un tablou de bord orizontal care găzduiește multe compartimente practice de depozitare. În plus, este confortabil, cu scaune elegante, suport lateral sporit pentru piept și umeri și tetiere mari și moderne. Șoferul poate modifica ușor înălțimea (+/- 40 mm) și lungimea (+/- 110 mm) scaunului, precum și înălțimea centurii de siguranță și a volanului. Pentru un confort și mai mare la condus, scaunul șoferului este disponibil cu o cotieră opțională. Noul Express Van oferă trei opțiuni de echipare multimedia: Radio Connect R & Go și sistemul multimedia Renault EASY LINK cu ecran tactil de 8” care vine în două versiuni, cu sau fără sistem de navigație. De asemenea, include un încărcător cu inducție pentru smartphone, până la trei prize USB și patru prize de 12V, dintre care una se află în zona de încărcare.
Noul Express Van va fi lansat pe piață cu motoare pe benzină de 1.3L 100 CP și 1.5 Blue dCi 75 și Blue dCi 95 diesel, care garantează un consum limitat de combustibil. Cu aproape 48 de litri de spațiu de depozitare în cabină și un volum de încărcare de 3,3 până la 3,7 m³, noul Express Van oferă cel mai generos spațiu de stocare de pe piață.
Elemente utile
- 1,91 m spațiu de încărcare pe podea (cu peretele despărțitor acoperit complet) într-un vehicul lung de 4,39 m, valoare de referință în segment
- o ușă laterală glisantă de 716 mm lățime, cea mai mare de pe piață. Pentru a facilita accesul la mărfuri și pentru a simplifica încărcarea și descărcarea, noul Express Van este echipat cu uși și în partea din spate 2/3 – 1/3 oferind o lățime și mai largă de deschidere.
- Mai practic ca oricând, poate suporta o sarcină utilă maximă de 780 kg cu un motor pe benzină și 650 kg cu unul pe motorină. Noul Express Van are un spațiu de stocare record (aproape 48 L) și un volum maxim de încărcare de 3,7 m³.
- Pentru a asigura și a facilita încărcarea, vehiculul este echipat cu șase inele de ancorare
pivotante la sol, patru pe lateral (opțional) și iluminare aeriană de până la 18 W (LED
opțional). Tasta cu trei butoane (rabatabilă sau nu) deblochează spațiul de încărcare
independent de cabina din față. În funcție de cerințe, sunt disponibile: covor de încărcare
din cauciuc, depozitare în ușile glisante, podea din lemn antiderapantă sau panouri laterale
din lemn.
Gama TRAFIC destinată transportului de persoane
Renault propune și o nouă gamă Trafic destinată transportului de persoane, disponibilă în două modele care urmează să fie disponibile din mai 2021. Renault Trafic Combi se adresează în special profesioniștilor în transportul de persoane (companii sau comunități) și familiilor numeroase. Acesta răspunde unei cerințe limitate de locuri și modularitate, fără a compromite însă confortul și volumul. În timp ce noul Renault SpaceClass se adaptează așteptărilor celor mai exigenți șoferi și pasageri care caută versatilitate, spațiu
și confort exclusiv.
Companiile de turism și specialiștii în transport VIP se vor bucura de avantajele versiunii Signature care vine echipată cu tapițerie din piele și un interior de clasă business. Se transformă fără efort într-o cameră de zi mobilă (care poate găzdui până la cinci persoane față în față) cu o masă centrală detașabilă și scaune individuale rotative și ajustabile. Iar clienții care caută o evadare vor găsi exact ceea ce au nevoie în versiunea Escapade. Conceput ca un vehicul de agrement, bancheta se transformă cu ușurință într- un pat (lungime de până la 1,90m). Echipat cu o masă detașabilă și o lumină de citire suplimentară pe lateral, este însoțitorul ideal pentru o evadare fără stres.
Mai elegantă și mai expresivă, partea frontală a noului Renault Trafic Combi și SpaceClass a fost complet reproiectată pentru a capta interesul tuturor clienților, persoane fizice sau companii. Semnătura luminoasă a farurilor în forma literei C, cu LED 100%, este modernizată. O nouă nuanță, Carmine Red, este disponibilă în paleta de culori a gamei. Alte șase culori sunt disponibile în noua gamă Trafic Combi: White Glacier,
Midnight Black, Highland Gray, Urban Grey, Comet Grey și Magma Red. În timp ce, pentru mai mult rafinament, SpaceClass este disponibil în patru nuanțe metalice: Midnight Black, Highland Gray, Comet Grey și Carmine Red.
Noul tablou de bord Black Titan al lui Trafic Combi este pus în evidență de fâșia longitudinală de pe bord, care se prelungește pe uși, oferind un efect de continuitate și senzația de spațiu amplu. Noul SpaceClass se remarcă printr-un tablou de bord exclusiv, Meteor Grey, cu un finisaj mai elegant, tapițerie din piele pentru scaune și volan cromat pentru a satisface chiar și cei mai exigenți clienți.
Noul Renault Trafic, atât versiunea Combi, cât și SpaceClass, încorporează mai multă tehnologie, având un nou ecran tactil de 8” și un încărcător de smartphone cu inducție. Conectivitatea este actualizată cu cel mai recent sistem multimedia și de navigație Renault EASY LINK (compatibil Android Auto și Apple CarPlay). Pentru mai multă siguranță, noul Trafic Combi și noul SpaceClass sunt echipate cu ultima generație de sisteme de asistență a șoferului: control automat al vitezei de croazieră, frânare activă de urgență, avertizare la ieșirea de pe banda de circulație și avertizare pentru punct mort. O altă caracteristică nouă de siguranță este airbagul frontal din dreapta, care este potrivit pentru doi pasageri.
Noile Trafic Combi și SpaceClass oferă acum trei variante de motorizare Blue dCi pentru a satisface nevoile utilizărilor multiple ale clienților săi. Echipată cu tehnologia Stop & Start, gama este compatibilă cu noile reglementări stabilite de standardul Euro 6D FULL. Pentru nivelul de echipare de bază, noul motor Blue dCi 110 este însoțit de o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Urmează apoi noul Blue dCi 150, cu o putere suplimentară de 5 CP, alături fie de o transmisie manuală cu 6 trepte, fie de o transmisie automată EDC cu 6 trepte. Motorul Blue dCi 170 este disponibil cu o transmisie automată EDC cu 6 trepte.
Elemente utile
- Disponibile în două lungimi, noul Trafic Combi și SpaceClass oferă spațiu de încărcare cuprins între 1 și 6 m³, în funcție de configurația aleasă (1 m³ pe L1 cu rândurile 2 și 3; 6 m³ pe L2 fără rândurile 2 și 3).
- Cu suficient spațiu pentru a avea la bord până la nouă persoane, fără a compromite spațiul portbagajului, este exact ceea ce caută proprietarii de vehicule profesionale sau pentru uz privat, în ceea ce privește modularitatea maximă și confortul la bord.
- Habitaclul oferă un volum de stocare de până la 17,7 litri la Combi și 13,2 litri pentru versiunea SpaceClass. Sunt integrate două noi spații de depozitare: unul în fața șoferului și unul central. În funcție de configurație, acestea sunt disponibile deschise sau închise, cu o capacitate de 2,3 respectiv 6 litri (în versiunea deschisă) și 0,8 respectiv 3 litri (în versiunea închisă). În plus, sertarul Renault Easy Life vă permite să aveți 6,6 litri la îndemână.
(Articol publicat în revista Flote Auto, aprilie 2021)
TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:
TEST COMPARATIV Renault Clio vs Toyota Yaris. Profesorul și novicele
TEST Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Best. Suflu nou
Comentați?