Advertisement

Kia Ceed
Home Piaţa auto Autoturisme TEST Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Best. Suflu nou

TEST Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Best. Suflu nou

Kia Ceed a schimbat fostul motor 1.4 T-GDi cu unul nou-nouț, 1.5 T-GDi, mai rafinat, mai economic și mai puternic. Pe scurt, plusuri în toate privințele, fără o creștere de preț importantă.

Am testat toate versiunile compactei Kia Ceed. De la motorul 1.0 T-GDi cu 3 cilindri, până la cel diesel de 1.6 litri, fiecare are câte o calitate care poate face cu ochiul flotelor companiilor. Ei bine, noul motor 1.5 T-GDi ”împletește” toate atuurile celorlalte propulsoare, și poate fi alegerea ideală pentru flotele auto.

L-am plimbat prin București, pe autostradă și pe drum național, iar după trei zile, nu i-am găsit nicio hibă. Cel mai impresionant este consumul: în București, cel mai des s-a învârit în jurul valorii de 8 l/100 km, la un mers normal, fără menajamente. Și asta, în condițiile unei temperaturi de aproximativ 10°. La ieșirea din oraș, consumul a scăzut sub 5 l/100 km la mers legal, și n-a urcat peste 6 l/100 km nici când am mărit ritmul. Cât despre autostradă, la 130 km/h, în treapta a 6-a, turometrul indică aproape 3000 rpm, iar consumul se stabilizează la 6,7 l/100 km. Dacă nici astea nu sunt valori de motor diesel…

Kia Ceed
Transmisia manuală nu este cea mai plăcută din segment

Kia Ceed

kia

Culmea, inginerii de la Kia nici n-au fost nevoiți să renunțe la sportivitate când au strâns robinetul, ci au născocit un sistem de distribuție revoluționar, care permite consumuri reduse la sarcini mici și dinamică excelentă la culcarea pedalei. Este pentru prima oară la modelele ”civile” când poate fi modificată durata de timp cât stau supapele deschise. La mers constant, când nu există cerințe mari de putere, sistemul deschide supapa de admisie inclusiv pe comprimare, pentru a reduce scădea presiunea din cilindru și a reduce rezistența pistonului în urcare. Astfel, scade consumul, pentru că mecanismul motor se mișcă mai liber.

Când e nevoie de putere, supapa de admisie se închide la începutul comprimării, pentru a maximiza cantitatea de aer comprimată și, deci, utilizată la aprindere, crescând astfel cuplul motor. Inginerii spun că sistemul, numit CVVD, scade consumul cu 5%, emisiile cu 12% și ameliorează accelerațiile cu 4%.

Tind să-i cred, deși nu am cum să verific decât prin simțuri. Iar simțurile îmi spun că mașina accelerează foarte rapid, cuplul la roată fiind atât de mare, încât culcarea pedalei în treapta a doua rupe aderența. Iar depășirile în treptele superioare sunt perfect fezabile, fără emoții. Practic, o să te îndrăgostești de noul propulsor!

E nevoie de mai mult din partea transmisiei, însă, pentru a-ți câștiga dragostea: schimbătorul nu se manevrează la fel de lic ca la concurenții de top, și are cursa lungă, iar pedala ambreiajului nu dă indicii clare depre punctul de cuplare, ci are o cursă prea liniară și lipsită de feedback. Ar putea deranja clienții particulari, însă, pentru flotele auto, unde sportivitatea nu reprezintă un factor primordial, cutia manuală este fix ce trebuie.

Cât despre echipare, exemplarul meu a venit în versiunea de bază, Best. În pofida prețului scăzut, dotările Kia Ceed sunt consistente, iar prestațiile – excelente. Cred că diferența de preț de 792 de euro față de motorizarea 1.0 T-GDi este inferioară diferenței de prestații dintre motoare. Iar dacă vrei mai mult, există și varianta 1.5 T-GDi Hybrid Electric, un mild-hybrid care vine însoțit de cutia automată 7DCT și care promite o economie și mai mare de benzină, începând cu 16.562 euro + TVA.

DOTĂRI

STANDARD: 6 airbaguri, asistent la pornirea în rampă, jante din oțel, pe 15 inchi, roată de rezervă de dimensiuni reduse, senzori lumină, lumini de zi LED, proiectoare, oglinzi reglabile electric și încălzite, banchetă rabatabilă fracționat 60/40%, 4 geamuri electrice, volan și schimbător îmbrăcate în piele, cotieră centrală cu spațiu depozitare, radio cu DAB, USB, Bluetooth și ecran 5 inchi, ecran de 3,5 inchi între cadrane, pilot automat, asistent de bandă, de fază lungă, frânare automată cu detecție pietoni, climă manuală

OPȚIONAL: frână de parcare electrică 195 euro, scaune încălzite 91 euro, volan încălzit 57 euro, multimedia cu ecran de 8 inchi 385 euro, senzori parcare spate 151 euro, cameră marșarier 65 euro, parbriz cu încălzire 130 euro, senzor ploaie 38 euro, climă automată 260 euro

RECOMANDARE FLOTE

Rafinament și economie, la preț decent: rețeta perfectă pentru companiile cu flote auto. Kia a ”nimerit-o” din nou!
+ Consum redus de benzină
+ Dinamică entuziasmantă
+ Rafinament în utilizare
+ Dotări bune în versiunea de bază
– Transmisie manuală perfectibilă

Foto: Bogdan Paraschiv

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, martie 2021)

 

CITEȘTE ȘI:

JungJin SEO din Coreea de Sud, câștigătorul titlului EY World Entrepreneur Of The Year

Studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres Cluj – Dej, lansat în licitație

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismePiaţa auto

Noul Fiat 600 este disponibil în România

FIAT revine în segmentul B cu noul Fiat 600. Supranumit fratele mai...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

Dacia Duster 3
Autoturisme

Test Dacia Duster 3. Buna vestire

Vino de citește, căci am veste grozavă de adus! A renăscut pentru...

Autoturisme

Pășește în viitor cu Ford: inovații și viziuni pentru mobilitate durabilă

Ford se află în fruntea industriei auto cu soluții inovatoare și viziuni...