Advertisement

tesla
Home Finanţare Leasing operaţional Reducerea prețurilor la mașinile Tesla a afectat valorile de revânzare ale flotelor companiilor de leasing

Reducerea prețurilor la mașinile Tesla a afectat valorile de revânzare ale flotelor companiilor de leasing

Tesla ia măsuri pentru a calma unele companii europene de leasing operațional, după ce repetatele reduceri ale preţului de vânzare cu amănuntul au afectat valorile reziduale ale mașinilor, iar ritmul lent al activităţilor din service şi reparaţiile scumpe i-au supărat pe clienţii lor corporativi, relatează Reuters.

Eforturile includ discounturi neoficiale la achiziţiile de maşini noi, dacă sunt în stoc, şi măsuri pentru remedierea problemelor de la service, a reparaţiilor şi a plângerilor privind comenzile, după ani în care directorii de flote şi companiile de leasing au spus că Tesla a ignorat aceste probleme, conform interviurilor Reuters cu nouă şefi de la mari companii de leasing, firme de închirieri de maşini şi manageri de flote.

Tesla a redus preţul de vânzare cu amănuntul pentru a-şi majora vânzările, ca răspuns la atenuarea cererii pe plan global pentru vehiculele electrice (EV) şi intensificarea concurenţei, în special din partea producătorilor auto chinezi. Dar aceste decizii i-au afectat pe cei mai mari clienţi ai săi din Europa, unde achiziţiile de flote reprezintă aproape jumătate din vânzările auto.

Companiile de leasing cumpără maşini noi şi calculează cu cât pot vinde maşinile la încheierea contractului. Dar scăderea bruscă a preţului afectează valorile reziduale ale autovehiculelor, sporind costurile pentru firmele de leasing.

„Nu este nimic mai rău” decât scăderea continuă a valorii activelor cumpărătorilor de flote. „Tesla le spune acum membrilor noştri: Putem să vă acordăm discounturi şi compensaţii. Dar valorile reziduale ale maşinilor Tesla scad atât de rapid, încât nu sunt sigur că sunt suficiente discounturile pe care ei le oferă”, a apreciat Richard Knubben, director general al Leaseurope, organizația profesională a companiilor europene de leasing şi închirieri auto din 31 de ţări.

Oficialii Tesla nu au răspuns solicitărilor de a face comentarii. Scăderea valorilor de revânzare a mașinilor Tesla și tensiunile cu clienții de flote sunt cunoscute, dar campania sa de control al daunelor pentru a le rezolva nu a fost anunțată anterior.

Un director important de la o mare companie europeană de leasing auto susţine, sub protecţia anonimatului, că începând de la mijlocul lui 2023 Tesla a oferit în mod neoficial discounturi la final de trimestru pentru Model 3 şi Model Y, de până la 2.000 euro pentru achiziţiile companiilor de leasing, dacă acele vehicule erau în stoc. De la finalul anului trecut, aceste discounturi au fost disponibile tot timpul, a precizat directorul.

Tim Albertsen, şeful Ayvens, cea mai mare compania de leasing operațional din Europa, cu o flotă de 3,4 milioane de maşini, din care aproximativ 10% sunt mașini electrice, a spus că a constat o îmbunătăţire în service-urile Tesla, dar scăderea valorii de revânzare afectează afacerile. „Tesla înţelege acest aspect şi vine cu soluţii care să ne ajute”, a declarat Albertsen. Acesta nu a dorit să precizeze ce măsuri a luat Tesla pentru a atenua pierderile Ayvens pe segmentul vehiculelor electrice.

Arval, compania de leasing operațional a BNP Paribas, deschide o nouă filă și discută acum cu trei producători auto chinezi pentru cumpărarea de vehicule electrice după ce a suferit pierderi legate de scăderea valorilor mașinilor Tesla. Când Tesla a început să reducă prețurile anul trecut, Arval i-a transmis producătorului de automobile: „Chiar te împuști în picior”, a relatat Bart Beckers, directorul general adjunct al Arval.

Arval contractează în leasing aproximativ 170.000 de vehicule electrice ca parte a flotei sale de 1,7 milioane de vehicule, a spus Becker. Acesta a adăugat că Tesla lucrează pentru a remedia problemele de reparații și service, dar a adăugat că „noii concurenți” ai constructorului auto – producătorii chinezi de vehicule electrice – par să evite greșelile lui Tesla concentrându-se pe menținerea unor valori puternice de revânzare a mașinilor.

Tesla se confruntă pe aceeași problemă a valorii de revânzare și cu companiile de închiriere auto. Hertz a vândut la prețuri reduse mașinile Tesla pe piața din SUA, în timp ce rivalul german Sixt a încetat să le mai cumpere. Întrebat despre impactul reducerilor de prețuri de la Tesla, Sixt a arătat că valorile reziduale mai mici ale vehiculelor electrice de la Tesla și de la alte mărci au redus câștigurile sale în 2023 cu 40 de milioane de euro.

Companiile care au flote auto sunt importante pe orice piaţă auto, dar în special în Europa, unde firmele închriază mașini în leasing operațional pentru angajaţi, parţial și datorită scutirilor fiscale de care beneficiază. Achiziţiile companiilor de leasing şi închirieri auto au reprezentat anul trecut 44% din vânzările Tesla în Marea Britanie şi în 15 ţări din UE, conform datelor publicate de firma ce cercetare a pieţei Dataforce.

În primul trimestru, vânzările de flote auto ale Tesla în acele ţări au scăzut cu 2,3%, în timp ce piaţa în ansamblu a înregistrat un avans de 3,5%. Declinul vine după o creştere de 57% în 2023, potrivit Dataforce.

În perioada ianuarie – martie 2024, veniturile trimestriale ale Tesla au scăzut pentru prima dată după 2020, când pandemia de COVID-19 a afectat producţia şi livrările. Compania americană a raportat venituri de 21,3 miliarde de dolari în primele trei luni ale acestui an, comparativ cu 23,33 miliarde de dolari în urmă cu un an şi sub estimările analiştilor. De asemenea, profitul net în primul trimestru a fost de 1,13 miliarde de dolari, comparativ cu 2,51 miliarde de dolari în urmă cu un an.

Tesla a început al doilea trimestru al acestui an cu anunţul că va concedia peste 10% din forţa de muncă globală şi va reduce preţurile pe o serie de mari pieţe, precum cele din SUA, China şi Europa.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Mega-flotă de 166 autovehicule pentru compania Delgaz Grid

 

BRD Sogelease susține de mai mulți ani adopția de tehnologie “verde” în aria mobilității

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

arval
Leasing operaţional

Observatorul Arval pentru Mobilitate 2024: 9 din 10 manageri spun că flotele lor vor crește sau vor rămâne stabile în următorii 3 ani

Majoritatea companiilor românești rămân încrezătoare în viitorul flotelor lor, 88% anticipând stabilitate...

Hidroelectrica
Leasing operaţional

Mega-flotă de 212 autovehicule în leasing operațional pentru Hidroelectrica. Cât va costa

Compania Hidroelectrica SA va închiria un număr de minim 212 autovehicule în...

Romgaz
Leasing operaţional

Romgaz contractează o flotă de 30 de utilitare 4×4 în leasing operațional

Societatea Națională de Gaze Naturale Romgaz intenționează să contracteze un număr de...