Advertisement

socializare
Home Piaţa auto Analize de piață Ce marcă auto deține monopolul rețelelor sociale?

Ce marcă auto deține monopolul rețelelor sociale?

Din martie 2023 până în 2024, opt mărci de automobile s-au aflat în concurență nu numai în ceea ce privește vânzările, ci și pentru a-și crește vizibilitate pe rețelele sociale. Compania franceza Onclusive le-a analizat cu atenție pentru a determina care au fost mărcile cele mai active și subiectele cele mai populare printre utilizatorii de internet.

Într-o lume digitală, mărcile de automobile sunt din ce în ce mai prezente pe rețelele sociale (Facebook, LinkedIn, Instagram, X, TikTok,YouTube și Weibo pentru piața chineză) pentru a ajunge la mai mulți clienți și la un public mai tânăr. Toate au un buget specific, mai mult sau mai puțin important, pentru comunicare: publicitate, videoclipuri, postări, compensații pentru influenceri. În acest context, compania franceză Onclusive a analizat prezența și performanța pe rețelele sociale a opt mărci de automobile, dintre care trei „în plină expansiune – BYD, Dacia și Polestar și cinci „istorice” – Ford, Toyota, Honda, Volkswagen și Peugeot, pentru a identifica aspectele cheie privind modul în care sectorul și percepțiile consumatorilor se schimbă.

Astfel, în ultimele douăsprezece luni, Ford domină fără îndoială internetul cu 22 de milioane de mențiuni publicate (postări, comentarii), urmat de Toyota (13 milioane) și Honda (11 milioane).

„Ford este una dintre rarele mărci de automobile, alături de Tesla, al cărei CEO vorbește în mod regulat pe scena rețelelor de socializare. Iar aceste postări sunt adesea virale”, comentează Onclusive în raportul său.

La rândul lor, mărcile Toyota si Honda sunt foarte prezente pe TikTok, Instagram și Facebook, în special prin videoclipuri postate de influenceri (pick-up-urile și modelele de colecție sunt deosebit de populare în rândul publicului).

Pe poziția patra se plasează Volkswagen (8 milioane de mențiuni), în timp ce BYD, deşi nou venit în peisajul european, este la egalitate cu Peugeot, cu 2 milioane de mențiuni fiecare.

Potrivit raportului Onclusive, prezența BYD a crescut cu 100% între martie 2023 și martie 2024. Acest fenomen poate fi explicat și juxtapus cu dezvoltarea rețelei de mărci în afara Chinei, cu prezența sa notabilă la Salonul Auto de la Shanghai, precum şi cu rezultatele privind înmatriculările de vehicule electrice noi care i-au a permis constructorului auto chinez să depășească Tesla în trimestrul al treilea din 2023.

Dacia și Polestar cumulează fiecare 436.000 de mențiuni într-un an.

Despre ce vorbesc consumatorii?

Între ianuarie și martie 2024, principalele publicații și comentarii referitoare la sector auto s-au concentrat pe două subiecte principale: economia și provocările sectorului auto (25%), precum și pe caracteristicile vehiculelor și preocupările consumatorilor privind cumpărarea, vânzarea sau întreținerea autovehiculului propriu (75%). Prețul și accesibilitatea diferitelor modele sunt cele mai discutate subiecte din punct de vedere al mașinii. Utilizatorii de internet compară prețurile vehiculelor noi, vehiculelor uzate și mașinilor electrice sau hibride. Mai mult decât atât, foarte frecvent, conversațiile despre preț se transformă în dezbateri despre costul total al deținerii vehiculului.

Impactul vehiculelor electrice

Tranziția energetică și, prin urmare, creșterea numărului de vehicule electrice la scară globală, este o temă recurentă pe rețelele sociale. Ea este abordată atât din punctul de vedere al constructorului auto (interviuri cu directori generali, reglementări ale importurile din China), cât și din punctul de vedere al consumatorului (prețul, performanța vehiculelor). Chiar dacă raportul remarcă o oarecare revenire a interesului pentru vehiculele pe benzină în anumite țări, consumatorii continuă să discute despre provocările pe care le prezintă vehiculele electrice, cum ar fi durata de viață a bateriei și timpul de încărcare. Tesla și CEO-ul său Elon Musk sunt comentați în mod regulat pe web, în contextul în care cea mai vândută mașină în 2023 a fost Tesla Model Y, iar marca continuă să stabilească standardul în industria vehiculelor electrice,

Utilizatorii de internet compară adesea Tesla cu producătorii europeni, dar și cu jucătorii noi din China, mai ales după anunțul că BYD a depășit Tesla pentru a deveni cel mai mare producător global de vehicule electrice în al treilea trimestru al anului 2023.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

BRD Sogelease susține de mai mulți ani adopția de tehnologie “verde” în aria mobilității

 

1 mld. de lei pentru reabilitarea a 42 km din Autostrada București – Pitești. Lucrările vor dura 48 de luni

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

electrice
Analize de piață

Majoritatea șoferilor de mașini electrice se declară mulțumiți de experiența de încărcare. Studiu Roland Berger

România își îmbunătățește performanța în ceea ce privește mobilitatea electrică, înregistrând un...

Jocurile Olimpice
Analize de piață

Mega-flotă electrificată pentru Jocurile Olimpice și Paralimpice de la Paris. ToyotaMotor este partener exclusiv

Prin intermediul Comitetului de Organizare a Jocurilor Olimpice și Paralimpice (COJOP) de...

motorizare
Analize de piață

România are în continuare a doua cea mai mică rată de motorizare din UE

Pe șoselele din UE circulau, în 2022, aproximativ 253 de milioane de...

Înmatriculările de autoturisme noi
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 12,03%

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 12,03%, în primele...