Eurodeputaţii au respins o propunere de a da un veto planurilor de creştere temporară a limitelor de emisii NOx pentru motoarele diesel.Comisia Europeană a promis o clauză de reanalizare şi a depus o propunere legislativă pe termen lung pentru actualizarea regimului de aprobare a maşinilor în UE.
Aceste măsuri au fost luate la presiunea Parlamentului, după scandalul Volkswagen.
Conform Comisiei Europene, relaxarea tranzitorie a limitelor este justificată de nevoia de a ţine seama de necunoscutele tehnice ale utilizării noului echipament pentru sisteme portabile de măsurare a emisiilor (PEMS), precum şi de „limitele tehnice de a îmbunătăţi în timp scurt performanţa emisiilor în condiţii reale a maşinilor diesel produse în prezent”.

Maşinile cu motor diesel Euro 6 emit în medie cu 400% mai multe noxe în trafic decât rezultă din testele de laborator, spune CE
„Acum avem angajamente clare din partea Comisiei Europene că va existe o clauză de reanalizare cu un calendar precis, pentru a putea coborî cât mai mult valorile emisiilor către nivelele agreate de către co-legislatori. O propunere privind o reformă pe termen lung pentru regimul UE de aprobare a maşinilor este, de asemenea, pe masă, aşa cum a cerut Parlamentul European”, a explicat preşedintele comisiei pentru mediu a Parlamentului European, Giovanni La Via.
Votul de miercuri din plenul PE îi va permite Comisiei Europene să avanseze cu al doilea pachet RDE (emisii în condiţii reale de trafic – Real Driving Emissions, engl).
Comisia de mediu a Parlamentului European va susţine o audiere publică privind procedura RDE în data de 23 februarie 2016.
De aceea salut decizia responsabilă a plenului, care ne va permite să avansăm cu procedura RDE pentru a reduce emisiile de noxe de la maşini care în momentul de faţă se află la 400-500% faţă de limitele oficiale. Am evitat incertitudinile pentru că acum industria trebuie să respecte termene stricte, dar sustenabile. În Europa, vom avea o mai bună calitate a aerului pentru cetăţenii noştri fără să pierdem locuri de muncă”, a adăugat Giovanni La Via.
Al doilea pachet RDE, aprobat de comisia tehnică pentru vehicule motorizate (compusă din experţi naţionali) la finalul lunii octombrie 2015, încearcă să stabilească unele cerinţe cantitative RDE pentru a limita emisiile maşinilor uşoare pentru pasageri şi comerciale (Euro 6).
Cerinţele propuse trebuie introduse în doi paşi:
- producătorii de maşini ar trebui să limiteze discrepanţa la un „factor de conformitate” de maximum 2,1 (100%) pentru noile modele până în septembrie 2017 (pentru noile vehicule, până în septembrie 2019);
- această discrepanţă ar trebui să fie adusă la un factor de 1,5 (50%), având în vedere marjele tehnice de eroare, până în ianuarie 2020 pentru toate noile modele (şi până în ianuarie 2021 pentru toate maşinile noi). Un factor de conformitate pentru numărul de particule (PN) urmează a fi determinat.
Comentați?