Advertisement

piata unirii
Home Infrastructură Reconstrucţia Planşeului Unirii va fi finalizată în 2027. Lucrările se vor realiza pe porţiuni

Reconstrucţia Planşeului Unirii va fi finalizată în 2027. Lucrările se vor realiza pe porţiuni

Primăria Sectorului 4 a Municipiului Bucureşti a semnat, luni, contractul pentru realizarea proiectului tehnic şi pentru execuţia lucrărilor pentru reconstrucţia totală a Planşeului Unirii, realizat din beton, vechi de aproape 100 de ani, care susţine o mare parte din Piaţa Unirii şi care, în momentul de faţă, este încadrată în clasa tehnică IV – nesatisfăcător.

Finanţarea lucrărilor este asigurată încă de anul trecut, de către Guvernul României, care a alocat aproximativ de 800 de milioane de lei,

Astfel, în baza documentelor semnate astăzi, proiectanţii şi constructorii au la dispoziţie 33 de luni pentru reconstrucţia totală a Planşeului. Mai exact, nouă luni pentru realizarea Proiectului Tehnic și 24 de luni pentru execuţia lucrărilor de refacere, care vor începe în prima parte a anului 2025. Lucrările se vor realiza pe porţiuni, în etape, tocmai pentru a menţine circulaţia auto şi pietonală în zona Unirii şi pentru a nu bloca centrul oraşului.

„Marcăm momentul determinant în realizarea acestei lucrări de mare amploare. Este momentul în care am semnat contractul de execuţie şi am dat ordinul de începere pentru reconstrucţia totală a Planşeului Unirii. Începând de astăzi, proiectanţii şi constructorii au la dispoziţie 9 luni pentru realizarea proiectului tehnic şi încă 24 de luni pentru construcţia efectivă. Şantierul propriu-zis îl vom deschide în prima parte a anului 2025 şi vom lucra etapizat, astfel încât traficul rutier să fie cât mai puţin afectat. Pentru siguranţa bucureştenilor, ne-am asumat acest proiect, extrem de dificil, din nevoia de responsabilitate şi de eficienţă pe care oamenii din acest oraş o aşteaptă de la cei care trebuie să ofere comunităţii linişte, normalitate şi un trai decent”, a precizat Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4, în cadrul unei conferinţe de presă.

Proiectul tehnic va viza înlocuirea structurii de beton existente (cu o lăţime de 32 de metri şi o lungime de 360 de metri, aflată între strada Căldărari şi peretele Pasajului Unirii, ce acoperă şi dirijează prin subteran râul Dâmboviţa şi care a suferit modificări/degradări structurale semnificative în cei peste 80 de ani de existenţă), cu una nouă, modernă şi performantă, care să răspundă tuturor cerinţelor de trafic şi fiabilitate, capacităţii de tranzit a debitelor de apă de pe râul Dâmboviţa şi care să elimine deficienţele grave identificate în urma expertizelor tehnice efectuate în cursul anului trecut.

Totodată, în acest interval de nouă luni de zile, specialiştii trebuie să întocmească un Plan de Management al Traficului, care să permită, ulterior, execuţia efectivă a lucrărilor de refacere a Planşeului Unirii în condiţii optime, cu respectarea termenelor şi a legislaţiei în vigoare dar şi a asigurării circulaţiei auto şi pietonale în zonă.

De asemenea, în baza contractului, vor fi proiectate şi lucrările necesare pentru consolidarea Pasajului Unirii, încadrat, de asemenea, tot în clasa tehnică IV – nesatisfăcător, din cinci posibile. Soluţia specialiştilor, ce urmează a fi proiectată şi, ulterior, implementată va avea în vedere reabilitarea structurii de rezistenţă a acestuia, prin cămăşuirea şi armarea pereţilor existenţi.

Pasajul Unirii, tranzitat de peste 60.000 de autoturisme, a fost pus în siguranţă în luna aprilie 2022, în cadrul primei etape a lucrărilor de consolidare. Astfel, a fost înlăturat pericolul ca bucăţi de beton din plafonul tunelului rutier să se mai desprindă şi să cadă peste autoturismele care circulau prin pasaj, prin îmbrăcarea pereţilor cu peste 3.000 de panouri metalice, a mai anunțat Primăria Sectorului 4.

Totodată, constructorii au izolat infiltraţiile de la nivelul carosabilului, şi au închis, pe cât posibil, fisurile din pereţii interiori ai pasajului, prin injectarea unor mortare speciale.

Mai mult, pentru a creşte vizibilitatea în tunel, au fost montate 498 de corpuri de iluminat, bandă LED pe o suprafaţă de 4 kilometri, şi 150 de proiectoare (pe rampă).

Tunelul rutier a fost dotat şi cu un performant sistem de ventilaţie, compus din 60 de ventilatoare, pentru evacuarea de îndată a noxelor şi a fumului, cu două defibrilatoare automate pentru situaţii de urgenţă, precum şi cu amplificatoare pentru semnalul de telefonie mobilă.

Toate aceste elemente, componente montate deja în Pasajul Unirii urmează a fi demontate odată cu debutul lucrărilor de consolidare, conservate şi reaşezate pe poziţiile actuale, după ce constructorii vor finaliza acest proiect.

Totodată, în cadrul lucrărilor, întreaga zonă de suprafaţă din Piaţa Unirii va fi reamenajată peisagistic, cu spaţii verzi, piaţete sau zone pietonale.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Afacerile din transporturi au crescut cu 9 % în primele 11 luni din 2023

Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Autostrada de Centură București. Sectorul dintre DN 4 și Autostrada A2 va fi deschis în iulie

Traficul rutier pe încă un sector din Autostrada de Centură București, între...

Podul peste Canal
Infrastructură

Cinci oferte pentru reparații capitale la Podul peste Canal de la Călărași, amplasat pe DN 3B

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 5 oferte pentru...

podurile
Infrastructură

Podurile de la Basarabi și Poarta Albă intră în reabilitare. Finanțare din fonduri europene

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractele pentru...

București - Giurgiu
Infrastructură

Două variante pentru punctul de plecare al drumului de mare viteză București – Giurgiu

Autostrada București – Alexandria (A6) cu profil prevăzut de 3 benzi pe...