Advertisement

Home Piaţa auto Flotă verde Hyundai vrea să mărească autonomia modelelor electrice cu îmbunătățiri aerodinamice

Hyundai vrea să mărească autonomia modelelor electrice cu îmbunătățiri aerodinamice

Hyundai și Kia au prezentat o tehnologie numită „Active Air Skirt” (AAS), care controlează fluxul de aer în față. Se așteaptă ca reducerea coeficientului de rezistență să reducă consumul de combustibil și să mărească autonomia.

Hyundai a instalat deja clapete active în bara față a modelelor sale electrice GMP Ioniq 5 și Ioniq 6. Dar acestea sunt pur și simplu responsabile pentru deschiderea și închiderea prizelor de admisie a radiatorului. Deși acest lucru se face și din motive aerodinamice (fluxul de aer este îmbunătățit când clapetele sunt închise), coreenii merg cu un pas mai departe cu „Active Air Skirt”.

Sistemul AAS este instalat între bara de protecție față și roțile din față ale vehiculului. Și are rolul de a manageria fluxul de aer care intră prin partea inferioară a barei de protecție la viteze de peste 80 km/h, potrivit Hyundai. Iar prin această măsură se controlează turbulențele generate în jurul roților vehiculului. Ca urmare, Hyundai și Kia speră să îmbunătățească autonomia și stabilitatea de conducere a mașinilor electrice prin reducerea la minimum a coeficientului de rezistență (Cd).

În timpul testelor de dezvoltare, inginerii au demonstrat efectele și au cuantificat cu precizie îmbunătățirile. Este de așteptat ca autonomia să crească cu aproximativ șase kilometri. În plus, forța aerodinamică va crește, îmbunătățind tracțiunea și stabilitatea vehiculului la viteze mari.

Cu toate acestea, AAS este activ doar la viteze mai mari. După cum am menționat, este activat când viteza depășește 80 km/h și poate funcționa la peste 200 km/h. Dacă mașina încetinește sub 70 km/h, buza spoilerului extensibilă este din nou retrasă. Cele două clapete de aer sunt montate în fața anvelopelor din față și nu se extind pe toată lățimea vehiculului. Potrivit Hyundai, este mai bine ca aerodinamica „să acopere doar partea anvelopei, deoarece podeaua platformei este plată”.

AAS, gândit de Hyundai, este o completare a ”perdelelor de aer”

Sistemul este o completare la „perdele de aer” instalate în multe vehicule electrice. O variantă tehnologică prin care se canalizează aerul pe lângă roțile din față prin mici deschideri din față pentru a controla turbulențele. Cu toate acestea, asta se întâmplă doar la înălțimea barei de protecție, în care sunt încorporate aceste deschideri. AAS este amplasat pe sub caroserie, asigurând astfel un control mai bun al turbulențelor în această zonă. Cu toate acestea, AAS cu elementele sale active este semnificativ mai complex decât „perdele de aer” pur pasive.

„Se așteaptă că această tehnologie va avea un efect mai mare asupra modelelor precum SUV-urile în care este dificil să se îmbunătățească performanța aerodinamică”, spune Sun Hyung Cho, vicepreședinte și șef al grupului de dezvoltare a caroseriei de mobilitate la Hyundai Motor Group. „Vom continua să ne străduim să îmbunătățim performanța de conducere și stabilitatea vehiculelor electrice prin îmbunătățiri ale aerodinamicii.”

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

2035
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană menține 2035 ca termen limită pentru interzicerea vânzărilor de mașini termice noi

După realegerea sa în funcția de președinte al Comisiei Europene, Ursula von...

Rabla Plus
Flotă verdeFonduri publice

Începe o nouă etapă de înscrieri în Programul Rabla Plus 2024

Începând de luni, 22 iulie 2024, ora 10:00, Administrația Fondului pentru Mediu...

Primăria Sectorului 3
Flotă verdeFonduri publice

Primăria Sectorului 3 și-a bugetat 3,1 mil. lei pentru achiziționarea a 28 de vehicule electrice

Primăria Sectorului 3 al Capitalei a lansat licitația pentru achiziția unui număr...