Războiul din Ucraina va afecta și programul ”Belt and Road” al Chinei


Deocamdată implicațiile nu sunt clare, în contextul în care deciziile adoptate de UE suferă modificări continue, însă, la prima vedere, se pare că societățile europene de cale ferată nu pot opera în parteneriat cu cele rusești și bieloruse, care joacă un rol cheie în derularea legăturilor dintre China către Europa. Pe de altă parte, transportul feroviar către și dinspre Rusia poate fi, de asemenea, afectat de eliminarea unor bănci rusești din sistemul Swift.
Potrivit publicației The Loadstar, expeditorul digital de marfă Flexport a suspendat rezervările pentru transporturile terestre din China și avertizează că vor urma și altele.
Un alt semnal vine de la asociația britanică a expeditorilor de marfă Bifa, care recomandă verificarea acoperirilor din asigurările încheiate pentru transporturile către și dinspre Rusia, deoarece ar putea interveni limitări sau suspendări de răspundere ori creșteri ale primelor.
Totodată, compania franceză de transport și logistică Geodis a comunicat clienților că „transportul feroviar de mărfuri din Asia către Europa se efectuează în continuare pe teritoriul Rusiei, dar, deși operatorii feroviari confirmă că serviciile lor sunt menținute, există un risc ridicat de întârzieri sau suspendări ale serviciului, având în vedere evoluția situației. Nu vă recomandăm să rezervați transporturi feroviare între Asia și Europa în situația actuală. Echipele noastre Geodis vor sprijini clienții în identificarea soluțiilor alternative de transport”.
CITEȘTE ȘI:
De ce mașina ta începe să vibreze? Soluții de la mecanicii AUTO VROM Brașov
Alina Niță este noul director general al RAR de la 1 martie