Un alt element de cost al transportului maritim de mărfuri între Asia și Europa este în creștere, contribuind la majorarea tarifelor de transport a containerelor, chiar în mijlocul războiului din Ucraina. Este vorba de taxa de trecere a Canalului Suez, care a fost majorată cu 5 – 10%, în funcție de dimensiunea și categoria navei.
Astfel, de la 1 martie 2022, taxa de trecere pentru petroliere a crescut de 5%, cea pentru tancurile care transportă gaze naturale lichefiate cu 7%, iar pentru navele încărcate cu gaz petrolier lichefiat și produse chimice, cu 10%.
Portcontainerele au de plătit mai mult cu 10% dacă navighează doar în direcția nord, în timp ce rata rămâne neschimbată pentru direcția sud.
Canalul Suez este una dintre principalele rute ale comerțului internațional către și dinspre Europa.
Autoritatea Canalului Suez a mai anunțat că programul de extindere al celui de-al doilea canal se va încheia în 2023. Lucrările au fost decise după ce portcontainerul Ever Given a blocat intrarea de sud, timp de o săptămână, provocând întârzieri uriașe în lanțurile de aprovizionare din toate colțurile lumii. Prin urmare, Autoritatea a decis lărgirea cu 40 de metri a celui de-al doilea canal, între El Ballah și Bitter Lakes, și adâncirea cu șase metri a porțiunii în care a eșuat Ever Given.
CITEȘTE ȘI:
Comentați?