Giganții de transport maritim și-au închis rutele spre Ucraina. Unele portcontainere au ajuns la Constanța

Compania de transport maritim MSC și-a informat clienții că a încetat nu numai serviciile către și dinspre Ucraina, ci și rezervările. Nava sa portacontainer, Jessenia R, care naviga spre Odesa a fost deviată și se află în prezent ancorată în portul Constanța, unde a ajuns venind din Asyaport (Turcia).
transport maritim

MSC adaugă că implementează modificări operaționale pentru a utiliza celelalte porturi de la Marea Neagră, iar Constanța ar putea fi unul dintre ele.

În ceea ce privește containerele care urmează să fie încărcate pentru Ucraina, MSC a anunțat că „examinează modul de gestionare optimă a mărfurilor în tranzit către Ucraina, care se află în prezent în porturile din Marea Neagră și Mediterana. Vom comunica direct clienților toate detaliile relevante ale situațiilor suplimentare și vom încerca să gestionăm cu grijă transporturile de mărfuri refrigerate și congelate în containere frigorifice”.

Compania maritimă a mai anunțat că ”zonele de depozitare din huburile din regiune sunt deja foarte pline și ne așteptăm ca impactul situației din Ucraina să producă noi provocări, pe lângă perturbările actuale din lanțul global de aprovizionare”.

MSC a mai precizat serviciile că serviciile de transport către Rusia nu sunt afectate.

În prezent, aproximativ șase sute de containere cu destinația Chornomorsk, port ucainean aflat la Marea Neagră, sunt blocate în portul italian Gioia Tauro. Mărfurile, transportate de portcontainerul Shirley al companiei maritime MSC, a ajuns în portul din Calabria în noaptea dintre 24 și 25 februarie, venind din portul turc Asyaport. Înainte de izbucnirea conflictului, portul Gioia Tauro avea o legătură săptămânală cu porturile ucrainene.

După declanșarea conflictului din Ucraina, în 24 de ore, din porturile ucrainene și apele teritoriale s-au înregistrat ieșiri masive de nave. Vineri, în portul Odesa mai era ancorat doar un portcontainer al companiei chineze Cosco, cu o capacitate de 9400 TEU, ce furnizează transporturi regulate între Asia și Marea Neagră

Pe de altă parte, operatorul german de terminale HHLA a anunțat închiderea terminalului de containere care operează în portul Odesa.

Anterior, alți doi giganți maritimi, Maersk și Hapag-Lloyd, au anunțat că și-au încetat toate transporturile maritime spre Ucraina după atacul Rusiei.

„În circumstanțele actuale, Maersk a decis să nu facă escală în niciun port din Ucraina până la o nouă notificare și să nu mai accepte comenzi către și dinspre Ucraina până la o nouă notificare”, le-a transmis compania de transport maritimclienților săi.

Marfa aflată, în prezent, în tranzit este descărcată în Port Said (Egipt) și Körfez (Turcia).

Pe de altă parte, Maersk ar putea suspenda toate livrările către şi dinspre Rusia, în cadrul sancţiunilor occidentale impuse Kremlinului în urma invaziei sale în Ucraina.

Gigantul maritim danez a declarat că ”monitorizează îndeaproape şi se pregăteşte să respecte sancţiunile şi restricţiile în continuă evoluţie” impuse Rusiei.

”Pregătirile noastre includ o posibilă suspendare a rezervărilor Maersk către şi dinspre Rusia pe ocean şi pe uscat. În acelaşi timp, urmărim cu atenţie evoluţiile şi evaluăm cele mai bune opţiuni pentru clienţii noştri şi încărcătura acestora”, a precizat compania.

Pe lângă ”înghețarea” rezervărilor pentru Ucraina, transportatorul maritim german Hapag-Lloyd a decis și „o interdicție temporară a rezervărilor pentru Rusia, care se aplică cu efect imediat”, potrivit unui purtător de cuvânt companiei.

Hapag-Lloyd nu operează propriile nave în Marea Neagră, dar efectuează un serviciu săptămânal cu o navă charter. Vasul a părăsit vineri Odesa cu destinația Istanbul.

 

CITEȘTE ȘI:

De ce să alegi să faci reparaţii cu piese de schimb noi?

Consecințele războiului din Ucraina pentru industria auto. Mai multe fabrici vor fi închise

 

 

Adaugati comentariu