Autoritatea Fondului pentru Mediu va extinde, în exerciţiul financiar 2025 – 2030, accesul companiilor de leasing operațional la eco-tichete, potrivit declarațiilor ministrului Mediului, Mircea Fechet, făcute în cadrul conferinţei de presă dedicată anunţării câştigătorilor competiţiei „Best Electric Car in România – ediţia 2024”.
„Una peste alta, vreau să asigur încă o dată întreaga industrie, importatorii, producătorii, asociaţiile din domeniu, de disponibilitatea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor. Speranţa mea este aceea că vom reuşi, şi în anii viitori, să bugetăm aşa cum şi anul acesta am reuşit să bugetăm o sumă-record la „Rabla Plus”, respectiv un miliard de lei, şi nu pot decât să mă aştept să-i cheltuim. Dacă discutăm despre subvenţionarea leasingului, aceasta este o discuţie pe care am tot avut-o la minister şi abia aştept să definitivăm modalitatea în care vom finanţa în viitorul exerciţiu financiar 2025-2030. Nu cred că avem cum să nu finanţăm leasingul operaţional pentru maşinile electrice”, a spus Mircea Fechet.
Încă din 2022, Asociația Societăților de Lleasing Operațional (ASLO) a elaborat o propunere legislativă pentru a permite accesul direct al clienților de leasing operațional la eco-tichete, întrucât astăzi aceastea sunt disponibile doar pe firma de leasing și nu pe utilizator. Drept urmare, fiecare companie de leasing operațional nu poate primi decât un număr limitat de eco-tichete, pentru a nu se încăla reglementările privind ajutoarele de minimis.
„Dacă acest demers ar avea succes și tichetele ar fi oferite per utilizator și nu per firma de leasing, parcul auto green din România ar avea șanse suplimentare de extindere”, consideră reprezentanții ASLO.
CITEȘTE ȘI:
POLI AutoFEST 2024: Revoluția automobilistică prinde viață la POLITEHNICA București!
Ce înseamnă cu adevărat un SUV? Află caracteristicile acestei clase
Comentați?