Advertisement

Timişoara Vest
Home Infrastructură Cinci oferte pentru construcția Variantei Ocolitoare Timişoara Vest

Cinci oferte pentru construcția Variantei Ocolitoare Timişoara Vest

Cinci oferte au fost depuse pentru proiectarea şi executarea lucrărilor de construire a Variantei Ocolitoare Timişoara Vest, ultimul tronson din șoseaua ocolitoare a municipiului.

VO Timișoara Vest va avea o lungime de aproximativ 13,90 de kilometri, iar valoarea lucrărilor este de 1,69 miliarde lei, fără TVA, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Ofertele au fost depuse de către constructori şi asocieri din România, Ucraina, Turcia şi Spania:
1. Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj (România);
2. Asocierea Concelex – X-Way Infrastructure – Retter Project Management, Automagistral-Pivden (România – Ucraina);
3. Asocierea Drumuri și Poduri Banat – Maxagro Center – OPR Asfalt – Obras Publicas y Regadios – Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi – Autotehnorom – CML.RO (România – Spania);
4. Nurol (Turcia);
5. Asocierea Precon Transilvania – Selina – Ilgaz Construction – IBB-HIB România – BOG’ART (România).

„După semnarea contractului, antreprenorul va avea la dispoziţie 30 de luni (6 luni proiectare şi 24 de luni execuţie) pentru finalizarea lucrărilor”, a precizat Sorin Grindeanu.

Acesta a adăugat că Varianta Ocolitoare Timişoara Vest „face parte din reţeaua TEN-T Centrală, va realiza conexiunea rutieră între DN Centura Timişoara şi Varianta Ocolitoare Timişoara Sud (în execuţie) şi va sprijini inclusiv dezvoltarea economică regională”.

Șoseaua va avea profil de Drum Naţional cu două benzi pe sens, iar în cadrul contractului vor fi realizate 10 lucrări de artă, din care 3 sunt de o complexitate tehnică ridicată:
– pasaj pe varianta de ocolire peste DN59+Pasaj peste CF100 în lungime de aproximativ 750 m; – pasaj pe varianta de ocolire peste DN 6 şi CFR133 în lungime de aproximativ 450 m;
– pod pe varianta de ocolire peste râul Bega şi peste rezervoarele de nămol în lungime de aproximativ 450 m.

Totodată, pentru asigurarea relaţiilor de trafic, vor fi amenajate și patru noduri rutiere:
1. Nod rutier la intersecţia Varianta ocolitoare Timişoara Vest cu DN69 (E671) şi Drumul naţional Centura Timişoara (DNCT);
2. Nod rutier la intersecţia Varianta ocolitoare Timişoara Vest cu DN6;
3. Nod rutier la intersecţia Varianta ocolitoare Timişoara Vest cu DN59A;
4. Nod rutier la intersecţia Variantei Ocolitoare Timişoara Vest cu Radiala Nouă de Vest (C30)”, a conchid el.

Construcția Şoselei de Centură a Timişoarei a fost împărţită în trei tronsoane:

Timişoara Vest

Varianta de ocolire Timişoara Nord (linia roşie în foto) – a intrat în circulaţie în 2009, având o lungime de 12,6 km.

Varianta de ocolire Timişoara Sud (linia albastră în foto). Proiectul pentru Varianta de Ocolire Timişoara Sud a fost scos la licitaţie de CNAIR în aprilie 2017, iar în urma finalizării procedurii de atribuire Tirrena Scavi S.p.A. Italia a fost desemnată câştigătoare, contractul fiind semnat în decembrie 2018. În perioada de implementare a proiectului, antreprenorul a întâmpinat probleme financiare şi nu a respectat prevederile contractuale de a finaliza lucrările, drept urmare contractul a fost reziliat în data de 21 decembrie 2022. În iunie 2023, Asocierea SA&PE Construct (lider de asociere) – Spedition UMB – Tehnostrade a câştigat licitaţia pentru finalizarea construcţiei, aflată la un stadiu fizic al lucrărilor de aproximativ 58%. Traseul are o lungime de 25,69 de km, iar lucrările trebuie finalizate în 12 luni. Tronsonul va fluidiza traficului intern şi internaţional care intră în ţară prin Stamora Moraviţa, se desfăşoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara şi se îndreaptă către centrul ţării pe DN 6 sau pe Autostrada Arad – Timişoara – Lugoj.

Varianta de Ocolire Timișoara Vest (linia verde in foto), în lungime de 13,2 km. În ianuarie 2021, CNAIR a dat ordinul de începere a contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar construcției. Proiectantul care realizează documentația este Search Corporation, valoarea contractului fiind de 3.658.195,15 lei fără TVA. Varianta de traseu avizată are o lungime de aproximativ 14 km și traversează unitățile administrativ teritoriale Timișoara, Săcălaz și Utvin. VO Timişoara Vest va prelua traficul din zona de sud a judeţului şi dinspre Serbia, precum şi din vestul oraşului către autostrada A1, prin noul drum de legătură Timişoara (Sânandrei) – A1.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Competiția Best Electric Car in Romania a desemnat câștigătorul ediției din acest an

 

Stellantis va comercializa autovehiculele Leapmotor în 9 țări europene, inclusiv în România

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Brașov - Bacău
Infrastructură

Contract semnat pentru finalizarea Studiului de Fezabilitatea al Autostrăzii Brașov – Bacău A13

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, vineri, cu...

Vâlcea
Infrastructură

Un pas înainte pentru modernizarea șoselei dintre Rm. Vâlcea și Autostrada Sibiu – Pitești

Executivul urmează să aprobe în ședința de vineri, prin Hotărâre de Guvern,...

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Autostrada de Centură București. Sectorul dintre DN 4 și Autostrada A2 va fi deschis în iulie

Traficul rutier pe încă un sector din Autostrada de Centură București, între...

Podul peste Canal
Infrastructură

Cinci oferte pentru reparații capitale la Podul peste Canal de la Călărași, amplasat pe DN 3B

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 5 oferte pentru...