Consiliul Tehnico Economic (CTE) al CNAIR a avizat indicatorii necesari construcției Drumului Expres Focșani – Brăila, proiectul având o valoare estimată de 5,5 miliarde de lei (fără TVA), a anunțat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Potrivit acestuia, traseul șoselei, cu o lungime de 73,52 km, a fost stabilit în baza unor studii specifice amănunțite (arheologice, topografice și geotehnice).
Printre elementele care urmează să fie construite pe acest nou drum expres se numără :
– 57 de poduri/pasaje/structuri casetate,
– 6 noduri rutiere,
– 6 parcări.
Totodată, este prevăzută și plantarea a 155 de hectare de perdele forestiere cu rol antiînzăpezire.
Indicatorii tehnico-economici necesari construcției Drumului expres Focșani – Brăila urmează să mai fie avizați în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe, iar ulterior aprobați prin Hotărâre de Guvern.
Cunoscut și sub denumirea de Milcovia Expres, drumul va avea două benzi de circulație pe sens (3,5 m/bandă), zonă mediană de 3 metri și două acostamente de 2,25 metri. În cadrul studiului de trafic, proiectantul va lua în calcul, încă din faza inițială de proiectare, opțiunea de a dezvolta șoseaua de mare viteză la trei benzi de circulație pe sens sau chiar aducerea la profil de autostradă.
Drumul Expres își are originea în estul municipiului Focșani, printr-un nod rutier amplasat pe Autostrada A7 Buzău – Focșani. Are o dezvoltare Est către Vest până la Brăila și are ca punct final nodul rutier de conexiune cu Drumul Expres Buzău – Brăila, în apropierea localității Cazasu.
Șoseaua va mai fi conectată, prin noduri rutiere, la Podul peste Dunăre de la Brăila, la DN 23 Focșani – Măicănești – Brăila și DN 25 Galați – Tecuci.
CITEȘTE ȘI:
Competiția Best Electric Car in Romania a desemnat câștigătorul ediției din acest an
Garanti BBVA Leasing prioritizează finanțările destinat investițiilor verzi
Comentați?