Advertisement

Focșani - Brăila
Home Infrastructură Realizarea Drumului Expres Focșani – Brăila va costa 5,5 miliarde de lei

Realizarea Drumului Expres Focșani – Brăila va costa 5,5 miliarde de lei

Consiliul Tehnico Economic (CTE) al CNAIR a avizat indicatorii necesari construcției Drumului Expres Focșani – Brăila, proiectul având o valoare estimată de 5,5 miliarde de lei (fără TVA), a anunțat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Potrivit acestuia, traseul șoselei, cu o lungime de 73,52 km, a fost stabilit în baza unor studii specifice amănunțite (arheologice, topografice și geotehnice).

Printre elementele care urmează să fie construite pe acest nou drum expres se numără :
– 57 de poduri/pasaje/structuri casetate,
– 6 noduri rutiere,
– 6 parcări.

Totodată, este prevăzută și plantarea a 155 de hectare de perdele forestiere cu rol antiînzăpezire.

Indicatorii tehnico-economici necesari construcției Drumului expres Focșani – Brăila urmează să mai fie avizați în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe, iar ulterior aprobați prin Hotărâre de Guvern.

Cunoscut și sub denumirea de Milcovia Expres, drumul va avea două benzi de circulație pe sens (3,5 m/bandă), zonă mediană de 3 metri și două acostamente de 2,25 metri. În cadrul studiului de trafic, proiectantul va lua în calcul, încă din faza inițială de proiectare, opțiunea de a dezvolta șoseaua de mare viteză la trei benzi de circulație pe sens sau chiar aducerea la profil de autostradă.

Drumul Expres își are originea în estul municipiului Focșani, printr-un nod rutier amplasat pe Autostrada A7 Buzău – Focșani. Are o dezvoltare Est către Vest până la Brăila și are ca punct final nodul rutier de conexiune cu Drumul Expres Buzău – Brăila, în apropierea localității Cazasu.

Șoseaua va mai fi conectată, prin noduri rutiere, la Podul peste Dunăre de la Brăila, la DN 23 Focșani – Măicănești – Brăila și DN 25 Galați – Tecuci.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Competiția Best Electric Car in Romania a desemnat câștigătorul ediției din acest an

 

Garanti BBVA Leasing prioritizează finanțările destinat investițiilor verzi

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Tigveni
Infrastructură

Autostrada Sibiu – Piteşti. Pe secțiunea Curtea de Argeş – Tigveni s-ar putea circula din 2026

Constructorul austriac Porr a realizat străpungerea celei de a doua galerii a...

Curtea de Argeș
Infrastructură

Autostrada A1. Pregătiri pentru deschiderea circulației între Pitești și Curtea de Argeș

Pe Autostrada Sibiu – Pitești A1, constructorul italian Webuild realizează ultimele lucrări...

Craiova - Filiași.
Infrastructură

Cinci oferte pentru Lotul 3 al Autostrăzii Craiova – Filiași

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit, marți, cinci...

Pașcani - Suceava
Infrastructură

Constructor desemnat pentru realizarea ultimului lot de pe Autostrada Pașcani – Suceava

Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade a fost desemnată câștigătoarea...