Rabla 2021. Prima de casare creşte la 7.500 lei, iar ecobonusurile, la 2.500 lei, respectiv 1.500 lei

Prima de casare acordată în Programul Rabla 2021 creşte de la 6.500 de lei de la 7.500 de lei, iar bugetul pentru Programul "Rabla Plus" se va dubla în acest an, până la 400 de milioane de lei, ceea ce va permite achiziţionarea a 6.600 de maşini full electrice şi aproximativ 5.000 de maşini hibride plug-in.
rabla 2022

„Anul acesta vom modifica prima de casare din program şi o să majorăm de la 6.500 la 7.500 de lei, aproximativ 1.500 de euro, care se vor plăti acelor persoane care predau o maşină înmatriculată, se înscriu la dealer, se casează maşina, se radiază şi se scot din circulaţie maşinile vechi, poluatoare. Tot în cadrul programului „Rabla Clasic” avem două ecobonusuri care vin în completarea sumelor primei de casare şi în sprijinul acelor achiziţii prin care se cumpără maşini cu tehnologi hibrid. Aici, ecobonusul se majorează de la 2.500 de lei la 3.000 de lei, iar în cazul ecobonusului GPL, cu emisii sub 96 grame de CO2, se majorează de la 1.000 de lei la 1.500 de lei”, a spus ministrul Mediului, Barna Tanczos.

Acesta a adăugat că bugetul programului Rabla 2021 va creşte cu 10% faţă de anul anterior, de la 405 milioane de lei la 440 milioane de lei. În cadrul acestui program, o persoană poate primi cumulat cu cele două ecobonusuri maximum 2.250 de euro.

În ceea ce priveşte ediţia din acest an a Programului „Rabla Plus”, bugetul alocat va fi de 400 de milioane de lei, dublu faţă de suma din anul 2020. „Bugetul de anul acesta permite achiziţionarea a 6.600 de maşini full electrice şi aproximativ 5.000 de maşini hibride plug-in”, a menţionat demnitarul.

„În momentul de faţă, procentul maşinilor electrice în totalul vânzărilor din România se situează undeva la 1% şi tocmai de aceea este nevoie de programe naţionale şi de o implicare mai serioasă a Ministerului Mediului în lansarea acestor achiziţii”, a afirmat Barna Tanczos.

Oficialul a menţionat să valoarea primelor de casare acordate în „Rabla Plus” rămâne neschimbată, respectiv 10.000 de euro pentru maşinile 100% electrice şi aproximativ 4.500 de euro pentru cele hibride plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autovehiculului achiziţionat.

 

CITEȘTE ȘI:

În Bucureşti, rata infectărilor a ajuns marți la 6,22. Premierul nu vrea carantinare totală

ATP pregătește lansarea primului autobuz electric produs la Baia Mare

O nouă lovitură pentru industria auto. Unul dintre producătorii mondiali de semiconductori a oprit producția

 

Adaugati comentariu