Advertisement

Rabla Local
Home Finanţare Programele Rabla şi Rabla Plus merg mai departe

Programele Rabla şi Rabla Plus merg mai departe

Guvernul va finanţa în continuare Programele Rabla şi Rabla Plus, care, în acest an, vor fi demarate, probabil, în luna martie, a anunţat premierul Ludovic Orban.

Potrivit acestuia, anul trecut nu s-au achiziţionat foarte multe maşini electrice, o parte din Programul Rabla urmând a fi alocat şi pentru maşinile electrice

„Vor fi finanţate. Aici este clar că trebuie să dăm acest impuls, în special pentru producătorii din România. Industria auto în România are un procent foarte important din produsul intern brut. De asemenea, asigură o foarte mare parte din exporturile României, or, aici e nevoie de acest stimulent pentru a creşte, practic, producţia internă. (…) Cel mai probabil în luna martie (…) Rabla Plus va continua. (…) În anul 2019 nu s-au achiziţionat foarte multe maşini electrice, dar o parte din Programul Rabla va fi alocat şi pentru maşinile electrice”, a declarat premierul la Digi 24.

Peste 430.000 de maşini achiziţionate prin Rabla

Datele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM) arată că de la lansarea programului Rabla, în 2005, au fost casate 682.304 vehicule, fiind achiziţionate alte 437.614 de unităţi noi. Bugetul total alocat a fost de 3,4 miliarde de lei, cea mai mare sumă fiind disponibilă în 2019, de 375 milioane de lei.

Anul trecut, prima de casare prevăzută în Programul Rabla Clasic pentru autoturisme mai vechi de 8 ani a fost de 6.500 lei şi s-a acordat pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, care generează maximum 120 g CO2/km NEDC, în regim de funcţionare mixt, conform informaţiilor înscrise în COC. În cazul în care în COC este înscrisă cantitatea de emisii de CO2 conform standardului WLTP, se acordă pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 140 g CO2/km NEDC, în regim de funcţionare mixt.

La prima de casare s-a putut adăuga un ecobonus, în următoarele condiţii:
a) la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 96 g CO2/km NEDC, conform informaţiilor înscrise în COC, se acordă un ecobonus de 1.000 lei, pentru anul 2019;
– în cazul în care în COC este înscrisă cantitatea de emisii de CO2 conform standardului WLTP, pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 105 g CO2/km NEDC, în regim de funcţionare mixt, se acordă un ecobonus în valoare de 1.000 lei, pentru anul 2019;
b) la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie hibrid, se acordă un ecobonus în valoare de 1.700 lei.

Prin urmare, dacă cineva a optat pentru o maşină care emite maximum 120/140g de CO2 pe un km şi care este şi din categoria hibridelor convenţionale, a primit 8.200 lei de la AFM.

Dacă au întrunit ambele condiţii, cele două ecobonusuri au putut fi cumulate cu prima de casare, ajungându-se astfel la o finanţare totală în valoare de 9.200 lei.

În 4 ani, au fost cumpărate 2.933 de vehicule ecologice

De la lansarea programului Rabla Plus, în 2016, românii au achiziţionat un număr de 2.933 de vehicule ecologice, dintre care 2.488 de maşini pur electrice şi 445 de maşini hibride plug-in.

În anul 2019, pentru Programul Rabla Plus, beneficiarii care au achiziţionat un autovehicul electric sau electric hibrid (plug-in), au beneficiat din partea AFM tot de două tipuri de ecotichete, valoarea lor fiind neschimbata faţă de ultimele două ediţii:

  • 45.000 lei, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric;
  • 20.000 lei, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km NEDC.

În cazul în care în COC este înscrisă cantitatea de emisii de CO2 conform standardului WLTP, s-au acordat pentru autovehiculul nou electric hibrid care generează maximum 70 g CO2/km NEDC, în regim de funcţionare mixt.

Accesarea Programului Rabla Plus nu a fost condiţionată de casarea şi radierea unui autovehicul uzat. Însă, în cazul în care beneficiarii au radiat şi casat un autovehicul uzat, respectând condiţiile din cadrul Programului Rabla Clasic şi au achiziţionat un autovehicul electric în cadrul Programului

Rabla Plus, au avut posibilitatea de a cumula prima de casare (în valoare de 6.500 lei), cu ecotichetul, şi au beneficiat astfel din partea AFM, de cuantumul în valoare de aproximativ 51.500 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric, respectiv aproximativ 26.500 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50/70 g/km.

 

CITEŞTE ŞI:

Un nou Regulament privind emisiile de CO2 pentru autoturisme şi utilitare

Pleci cu maşina în Italia? Cum poţi evita plata unei amenzi de 1.000 euro

Test drive VW Transporter 2.0 TDI 90 CP

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Protecția Consumatorilor
Finanţare

Flotă de 9 mașini electrice pentru Protecția Consumatorilor, prin programul Rabla Plus

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Vest Timiș intenționează să achiziționeze 9...

abonamentele auto
Finanţare

Abonamentele auto vor depăși, în 5 ani, atât achiziția, cât și leasingul. Studiu PwC

În următorii cinci ani, aproape jumătate (49%) dintre consumatori spun că vor...

RAPPS
Finanţare

Flotă de 10 autoturisme 4×4 pentru dotarea parcului auto al RAPPS

Regia Autonomă Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat (RAPPS) București va achiziționa un...

autoturisme rulate
Finanţare

ANAF își înnoiește parcul auto cu 11 autovehicule prin Rabla Clasic

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) își înnoiește parcul auto cu 11...