Advertisement

A0 Sud
Home Infrastructură Primii 33 de km din Autostrada A0 Sud vor fi dați în trafic în 2023

Primii 33 de km din Autostrada A0 Sud vor fi dați în trafic în 2023

Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, primii 33 de km din Autostrada de Centură A0 Sud vor fi dați în trafic în acest an.

”Împreună cu Ambasadorul Republicii Turcia în România, E.S. Özgür Kıvanç Altan, și cu directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, am verificat stadiul lucrărilor pe șantierele celor două loturi construite de o firmă din Turcia pe A0 Sud”, a menționat Sorin Grindeanu.

Potrivit acestuia, lucrările pe Lotul 1 – între Glina și Vidra, cu o lungime de 16,9 km – au un stadiu fizic de aproximativ 62%, în timp ce lucrările de pe Lotul 2 – între Vidra și Bragadiru, cu o lungime de 16,3 km – sunt ceva mai avansate, cu un stadiu fizic de 72%.

”CNAIR și-a îndeplinit toate obligațiile și, în continuare, va veghea la buna respectare a termenelor contractuale pentru ca lucrările să fie într-un grafic asumat și într-un ritm alert. Lucrările aflate în execuție pe cele două loturi trebuie să fie finalizate până la sfârșitul lui 2023”, a adăugat ministrul Transporturilor.

Lotul 1 Glina – Vidra (17 km). Proiectarea și execuția este realizată de compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret, care a câștigat licitația cu prețul de 830,7 milioane de lei. Lotul este compus din două sectoare: Sector 1 (Km 52+070 – Km 52+770) aferent semi-inelului de nord, în lungime de 0,7 km și Sector 2 (Km 52+770 – Km 69+000) aferent semi-inelului de Sud, în lungime de 16,23 km. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat la finalul anului 2020. Traseul începe printr-un nod rutier prevăzut la intersecţia cu autostrada A2 București – Constanța, traverseaza râul Dâmboviţa se înscrie între Glina şi Bălăceanca, după care ia direcţia vest traversând Valea Câlnăului şi intersectează DN 4. Aici va exista un nod rutier tip treflă, iar din acest punct, traseul merge paralel cu Centura existentă, trece la nord de Berceni unde intresectează DJ 401, punctul final fiind la km 69. Potrivit datelor CNAIR, stadiul fizic al lucrărilor era, în octombrie 2022, de 16,7%. Conform contractului, traficul rutier este prevăzut a fi deschis în septembrie 2023.

Lotul 2 Vidra – Bragadiru (16,3 km). Proiectarea și execuția este realizată tot de compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret (de la Lotul 1), care a câștigat licitația cu prețul de 750,85 de milioane de lei fără TVA. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în luna august 2020. Traseul începe din apropierea liniei CF 902 Bucureşti – Giurgiu. De aici, autostrada va trece printre localităţile Sineşti şi Jilava, unde intersectează DJ 401A, traversează râul Sabar, după care intersectează DN 5, unde a fost prevăzut un nod rutier. După intersectia cu DN 5, traseul autostrăzii ia direcţia nord-est, ocolind pădurea Jilava, traverseaza CF Port 1 Decembrie și apoi trece la nord de Dărăşti, unde intersectează DC 101. În continuare, traseul se desfăşoară aproape paralel cu râul Sabar pe circa doi kilometri, trece la sud de Măgurele şi Bragadiru, unde intersectează, printr-un nod rutier, DN 6. Potrivit datelor CNAIR, stadiul fizic al lucrărilor era, în octombrie 2022, de 16,7%. Conform contractului, circulația rutieră ar fi trebuit deschisă în aprilie 2023.

 

 

CITEȘTE ȘI:

O companie privată urmează să intre pe piaţa asigurărilor din România. Va vinde și polițe auto

Valentin Ionescu, ASF: În următoarele 6 luni nu vor fi creşteri de tarife pe piaţa RCA

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Sânmartin
Infrastructură

1 mld. de lei pentru reabilitarea a 42 km din Autostrada București – Pitești. Lucrările vor dura 48 de luni

Guvernul a aprobat, joi, proiectul de reabilitare şi aducere la o stare...

Focșani - Brăila
Infrastructură

Realizarea Drumului Expres Focșani – Brăila va costa 5,5 miliarde de lei

Consiliul Tehnico Economic (CTE) al CNAIR a avizat indicatorii necesari construcției Drumului...

Timişoara Vest
Infrastructură

Cinci oferte pentru construcția Variantei Ocolitoare Timişoara Vest

Cinci oferte au fost depuse pentru proiectarea şi executarea lucrărilor de construire...

Cristian - Ghimbav
Infrastructură

Cât va costa sectorul Cristian – Ghimbav, parte din Autostrada București – Brașov

Guvernul a aprobat, marți, indicatorii tehnico – economici pentru sectorul Cristian –...