Advertisement

înmatriculările de autoturisme noi
Home Miscellanea Financiar Primarul Capitalei: Pentru București, soluția este taxa de parcare, nu taxa auto

Primarul Capitalei: Pentru București, soluția este taxa de parcare, nu taxa auto

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan consideră că taxa auto, introdusă de la 1 ianuarie 2023, nu este o soluţie pentru Bucureşti, fiind adeptul, în schimb, al unei rețele extinse de parcări cu plată.

„Taxa auto a fost o propunere a administraţiei anterioare. Acum este o propunere formulată de nişte consilieri generali. În opinia mea, nu este soluţia pentru Bucureşti. Soluţia pentru Bucureşti, în opinia mea – şi există un acord politic pe asta, este o taxare a parcării proporţională cu importanţa locului public pe care se se parchează şi strategia noastră merge în direcţia asta. Adică nu e normal să ai o parcare subterană sau cum avem la Străuleşti o parcare care e goală şi după aceea pe toate străduţele pe care vii către centru să ai o parcare gratuită. Atunci evident că nimeni nu o să-şi lase maşina la marginea oraşului”, a declarat Nicuşor Dan într-o emisiune difuzată de Digi 24.

Acesta nu a oferit detalii privind nivelul viitoarei taxe pentru parcările din Capitală. În prezent aceasta este de 5 lei/oră. „M-am gândit la o sumă, dar nu o să o public înainte să am un acord cu Consiliul General, pentru că e decizia Consiliul General”, a mai arătat Nicuşor Dan.

Potrivit unui proiect iniţiat de un consilier USR, în București ar urma să fie introdusă, de la 1 ianuarie 2023, o taxă auto, calculată în funcţie de tipul vehiculului şi al motorizării. Totodată, șoferii care nu au maşini înmatriculate în Bucureşti vor plăti taxe de intrare în Capitală.

De exemplu, pentru maşinile non euro, EURO 1 şi EURO 2 taxa pentru o zi ar putea costa 20 de lei, pentru trei zile, 55 de lei, iar pentru o săptămână, 120 de lei.

Taxa pentru 30 de zile ar putea ajunge la 500 de lei, iar pentru un an şoferii ar putea plăti chiar şi 5.500 de lei.

Vor fi exceptate de la plata taxei maşinile de poliţie, pompieri, mijloacele de transport în comun, utilajele agricole sau cele care intervin la reparaţia drumurilor publice.

Banii colectaţi ar urma să alimenteze un fond special al Municipiului Bucureşti, care va putea fi utilizat exclusiv pentru amenajarea de piste de biciclete, înnoirea flotei de mijloace de transport în comun, amenajarea infrastructurii pentru vehicule electrice şi chiar sprijin financiar pentru achiziţionarea de maşini electrice.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Cum să treci mai repede granița în Bulgaria. Recomandările MAE pentru sezonul turistic

Continental a finalizat extinderea clădirii centrului de cercetare și dezvoltare din Timișoara

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Akcenta
Financiar

Ce companii au de câștigat din slăbirea EURO în 2024? Prognoza Akcenta

Economia globală a fost surprinzător de rezilientă în 2024, inflația de bază...

Exporturile de mijloace de transport
Financiar

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 2,3% în primele 5 luni din 2024

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 2,3% în primele 5...

M&A
Financiar

Investitorii strategici și-au menținut poziția dominantă pe piața de M&A din România

Piața românească de fuziuni și achiziții (M&A) a înregistrat 124 de tranzacții...

AEO
FinanciarTransporturi

Facilitățile pentru companiile care dețin certificarea AEO se extind pe aria RO e-Transport

La 30 iunie 2024, a expirat perioada de grație pentru aplicarea de...