Primăria Sectorului 2 va participa la programul “Rabla local”. Suma alocată, 3 mil. lei

Primăria Sectorului 2 din Capitală a anunțat că va participa la programul privind casarea autovehiculelor uzate, ”Programul Rabla local”, alocând suma de 3 milioane de lei din bugetul local.
Rabla Local

”Eliberăm spațiul public și trotuarele de rable. Alocăm 3 milioane de lei pentru casarea mașinilor uzate. Am decis să participăm la programul privind casarea autovehiculelor uzate, cunoscut și sub denumirea de ”Programul Rabla local”, iar până la publicarea normelor am acționat proactiv și am alocat suma de 3 milioane de lei din bugetul local, pentru desfășurarea sa”, a anunțat Primăria Sectorului 2.

Obiectivul acestui program este finanțarea nerambursabilă din Fondul pentru Mediu și bugetul autorităților locale, prin acordarea unui voucher în valoare de 3.000 de lei pentru fiecare autovehicul uzat cu o vechime egală sau mai mare de 15 ani, în schimbul predării acestuia spre casare.

”Este momentul să facem un pas înainte către eliberarea și ordonarea spațiului public prin eliminarea vehiculelor vechi, uzate, care sunt de multe ori abandonate pe domeniul public, blocând fie trotuare, fie locuri de parcare sau o bandă de circulație. De asemenea, putem retrage din circulație mașinile cu norma de poluare 3 și/sau inferioare și să regenerăm parcul auto pe parcursul următorilor ani. Nu în ultimul rând, beneficiul va fi pentru sănătatea noastră, a tuturor – reducând sursele de poluare, crește calitatea aerului”, a menționat administrația locală.

Lansarea programului privind casarea autovehiculelor uzat, Rabla Local, este prevăzută în prima parte a acestui an, după ce în 2022 a fost amânată de trei ori.

În cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local, beneficiarul stimulentului de casare se angajează că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 4 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului.

Potrivit Administrației Fondului pentru Mediu, persoana fizică care dorește să se înscrie trebuie să verifice dacă unitatea administrativ-teritorială (UAT) pe rază căruia își are domiciliul participă în cadrul acestui program și să caseze și să radieze autovehiculul uzat numai după ce se asigură că primăria localității pe raza căreia își are domiciliul participă în program.

În cadrul unei sesiuni de înscriere în programul ”Rabla local”, un UAT poate obţine finanţare pentru

– cel mult: 100 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie ≤ 1.000 de locuitori;
– 500 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 1.001 şi 5.000 de locuitori;
– 1.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 5.001 şi 10.000 de locuitori;
– 5.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 10.001 şi 50.000 de locuitori;
– 20.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori;
– 50.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie ≥ 200.001 de locuitori.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Munca de acasă permite economii de timp de 72 de minute/zi pentru navetiști

Reuters: Ungurii se aprovizionează cu combustibil mai ieftin din Slovacia și România

 

 

 

Adaugati comentariu