Până în vară, MG Motor ar putea anunța locația primei sale fabrici din Europa, care ar putea începe să producă în aproximativ un an, potrivit unor surse citate de Automotive News.
După Leapmotor, Chery și BYD, și alți constructori auto chinezi iau în calcul deschiderea de unități de producție în Europa, pentru a evita taxele vamale impuse de Uniunea Europeană asupra vehiculelor electrice cu baterii fabricate în China.
Pentru vehiculele electrice de la MG Motor, parte a grupului SAIC, se plătește o taxă suplimentară de 35,3%, cea mai mare cotă impusă de Comisia Europeană, la care se adaugă taxa standard de 10% pentru vehiculele importate în UE.
Tarifele au intrat în vigoare în noiembrie 2024 și vor fi aplicate timp de cinci ani. Între timp, UE și China au redeschis discuțiile privind stabilirea unor prețuri minime de vânzare ale vehiculelor electrice în Europa, care ar putea înlocui taxele vamale. Conform presei, MG Motor preferă o investiție tip green-field, nefiind interesat să preia o locație existentă, pe care o oferă mai multe țări.
Viitoarea uzină ar putea avea o capacitate inițială de 100.000 de unități pe an și ar putea începe producția în 12 – 16 luni de la aprobarea finală a proiectului, a declarat una dintre surse. Aprobarea finală nu a fost încă dată.
CITEȘTE ȘI:
Green NCAP a premiat cele mai ecologice mașini ale anului 2024
Autostrada Sibiu – Piteşti. Pe secțiunea Curtea de Argeş – Tigveni s-ar putea circula din 2026
Comentați?