Advertisement

comarnic-braşov
Home Infrastructură Premierul Orban despre Comarnic-Braşov : În maxim o lună luăm decizia de finanţare

Premierul Orban despre Comarnic-Braşov : În maxim o lună luăm decizia de finanţare

Premierul Ludovic Orban a promis că tronsonl de autostradă Comarnic-Braşov va fi realizat, fie cu finanţare de la buget, fie prin parteneriat public-privat, decizia urmând a fi luată în maxim o lună de zile.

“Strategia este să realizăm acest tronson de autostradă, fie cu finanţare de la buget, fie prin PPP. Dacă alegem PPP-ul, în mod evident vom alege o formă de PPP care să fie realizată în acord cu toate standardele europene
în acest domeniu şi eventual cu asistenţă fie din partea BEI, BERD, Băncii Mondiale, care să ducă la un contract de parteneriat public privat într-adevăr funcţional şi care să permită realizarea cât mai rapidă a acestui tronson de autostradă. Dacă luăm decizia de a merge pe PPP, putem să luăm decizia să-l finanţăm de la bugetul de stat şi asta este posibil. În mod evident, în maxim o lună de zile vom lua decizia”, a declarat premierul Ludovic Orban.

Acesta consideră că tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov nu poate fi realizat într-o guvernare de tranziţie, de numai un an, ci este un obiectiv care poate fi asumat într-un mandat de patru ani.

“Trebuie să vedem exact care este situaţia legată de acest tronsonComarnic-Braşov, care, din punctul nostru de vedere, reprezintă oprioritate. Evident nu putem să o facem într-o guvernare de tranziţie, care are o durată de maxim un an de zile şi acest obiectiv nu poate fi asumat decât pentru un mandat de patru ani”, a afirmat şeful Guvernului.

Potrivit programului de guvernare PNL, investiţia pentru Autostrada Comarnic – Braşov se va derula conform Studiului de Fezabilitate din 2015, care prevede construirea, pe traseu, a unor tuneluri în lungime de 10 km.

Totodată, deşi a menţinut finanţarea de tip parteneriat public privat (PPP), liberalii au scos din proiect tronsonul Ploieşti – Comarnic.

„Autostrada Comarnic-Braşov în lungime de 58 km şi costuri 997,75 mil. de euro (preţuri 2014 MPGT) se va promova ca proiect pilot în PPP, prin dialog competitiv. Decizia se va lua doar dacă vom obţine sprijinul Comisiei Europene şi dacă IFI (Instituţiile Financiare Internaţionale), Banca Mondială, BEI şi BERD vor fi de acord să participe la finanţarea proiectului. Se va utiliza Studiul de Fezabilitate (SF) din 2015, pe un traseu şi soluţii tehnice moderne şi prietenoase cu mediul ambiant (ex. tuneluri)”, se arată în programul de guvernare al PNL.

În viziunea PSD, Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov urma să fie construită pe traseul din Studiul de Fezabilitate din 2002 – 2006, ce ar fi trecut prin Buşteni.

 

CITEŞTE ŞI:

Care sunt sistemele de siguranţă obligatorii pentru maşinile noi

Afacerile din comerţul cu vehicule şi motociclete, în creştere cu 8%

Unde sunt instalate cele 13 noi puncte fixe pentru controlul rovinietei

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...