Prelungirea perioadelor de livrare a schimbat planurile multor manageri de flote

Interviu cu Philip Aarsman, Managing Director Business Lease România
Philip Aarsman

Aproape de finalul lui 2021, cum estimaţi că au evoluat finanţările acordate de Business Lease în acest an comparativ cu 2020?

Finanţările au continuat tendinţa ascendentă şi ne aşteptăm să ajungem la o creştere de 16% până la finalul anului. Este o evoluţie în concordanţă cu piaţa în această perioadă de criză când companiile au preferat să se concentreze pe activităţile de bază şi să externalizeze orice alte activităţi consumatoare de timp şi resurse. Pe de altă parte, deficitul de semiconductori a forţat companiile să-şi planifice comenzile în avans şi să ia în considerare şi comenzile auto pe care nu le aveau planificate pentru moment.

Din punctul de vedere al finanţărilor acordate de Business Lease, care sunt segmentele de vehicule care au evoluat cel mai bine în perioada pandemiei şi care sunt cele care nu s-au mai bucurat de atenţia clienţilor?

Înainte de pandemia COVID, segmentul cu cele mai bune performanţe era reprezentat de maşinile diesel de clasă mică. Având în vedere, însă, schimbările din portofoliile producătorilor de vehicule care au eliminat motoarele diesel pentru clasele micro şi A, în 2021 companiile au migrat către clase compacte şi medii. Nu vedem însă acest lucru ca o tendinţă care să reconfigureze preferinţele clienţilor noştri, ci doar ca o calibrare temporară la oferta din piaţă, şi ne aşteptăm ca, pe termen lung, segmentul de clasă mică să fie în continuare preferat de companii.

La nivel mondial sunt două provocări majore care afectează livrările de vechicule: criza semiconductorilor şi criza lanţurilor de aprovizionare. Ce recomandaţi, în acest context, clienţilor?

Pe lângă recomandările pe care le transmitem clienţilor noştri în vederea planificării cu atenţie a comenzilor, luând în considerare termene de livrare mai lungi, punem la dispoziţia acestora soluţii de pre-leasing. Produsul nostru de închiriere pe termen scurt este conceput special pentru a satisface nevoile clienţilor noştri atât în ceea ce priveşte flexibilitatea perioadei de contract, cât şi în ceea ce priveşte bugetul. Drept urmare, anul acesta am avut o creştere a flotei de rent de 30%, iar anul viitor plănuim să menţinem ritmul şi să creştem flota de rent cu cel puţin 20%.
Pe de altă parte, având în vedere faptul că preţurile maşinilor au crescut şi continuă să crească, iar tarifele orare pentru întreţinere şi reparaţii au fost şi ele ajustate, acestea trebuie să se reflecte în bugetele noilor comenzi. Pentru a construi bugete aliniate la realitatea din piaţă oferim constant consultanţă.

Care sunt principalele probleme legate de managementul mobilităţii pe care le întâlniţi astăzi în companii? Cum pot fi ele depăşite?

Prelungirea perioadelor de livrare a schimbat planurile multor manageri de flote. Prin urmare, ne-am adaptat oferta şi le-am pus la dispoziţie soluţii de pre-leasing aşa cum am menţionat anterior şi, atunci când este cazul, am propus prelungirea perioadei de leasing până la 57 de luni. Luăm în considerare faptul că flotele de vehicule vor îmbătrâni şi vor necesita mai mult timp pentru reparaţii şi întreţinere şi credem că, pe termen lung, maşina de înlocuire ar trebui să devină un must pentru orice flotă.

Cum evoluează flota de maşini electrice administrată de Business Lease? Aţi avut şi cazuri în care contractele au ajuns la final?

Pentru anul acesta, flota de maşini electrice a stagnat având în vedere epuizarea subvenţiilor, dar suntem pregătiţi pentru anul următor.
Avem un program activ de emobility prin care oferim consultanţă companiilor client care doresc să devină mai „verzi”. Prin urmare, comparăm diverse soluţii pentru a-i ajuta să o aleagă pe cea mai potrivită, îi sprijinim să îşi pregătească politica de flotă, să îşi reproiecteze procesele interne şi să îşi instruiască personalul intern cu privire la utilizarea vehiculelor Electrice sau Plug-in.
În ceea ce priveşte remarketingul acestor vehicule, este prea devreme să tragem o concluzie, deoarece aveam doar câteva contracte care s-au încheiat. Dar pentru aceste cazuri vehiculele au fost comercializate pe piaţa din România.

Clienţii Business Lease sunt interesaţi de utilizarea vehiculelor conectate în flotele lor, indiferent dacă sunt autoturisme sau vehicule utilitare?

Rata de penetrare a acestor sisteme GPS este scăzută, sub 15%. În principal, soluţiile de acest gen sunt preferate de companiile de logistică, transport şi distribuţie, deoarece in formaţiile colectate le ajută să optimizeze rutele şi să îşi îmbunătăţească performanţele.

În plan personal, vă consideraţi ataşat mai mult de partea financiară a business-ului de leasing operaţional sau de cea comercială?

Mi-am început cariera în Business Lease ca Director Comercial. Deşi la bază sunt inginer, prefer partea aceasta comercială a afacerii. Să nu uităm că nucleul nostru este reprezentat de eficienţa operaţională a proceselor şi fără aceasta nu se poate face niciun fel de business. Şi fără business, nici bani pentru a plăti ratele de leasing, colegii sau acţionarii. Pentru mine toate sunt, aşadar, la fel de importante.

Sunteţi pasionat de maşini? Ce fel de autovehicule preferaţi?

Pasionat este, poate, prea mult. Mobilitatea este la baza activităţii noastre şi fără maşini ar fi mai difícil. Bineînţeles că sunt interesat de acestea, de evoluţia lor, de mobilitatea electrică etc., dar pentru mine, o maşină trebuie să fie, înainte de toate, confortabilă, spaţioasă, sigură şi de încredere.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, noiembrie 2021)

 

CITEȘTE ȘI:

Italia reduce la 6 luni valabilitatea ”Super certificatului verde” fără doza booster

A fost emisă autorizaţia de construire pentru Drumul Expres Brăila – Galaţi

 

Adaugati comentariu