Comisia Europeană are în vedere trei scenarii pentru revizuirea standardelor de emisii atât pentru vehiculele pe benzină, cât şi pentru cele diesel. Viitoarea normă „post-Euro 6/VI” (denumită în mod informal „Euro 7/VII”) urmăreşte reducerea poluării din transporturile rutiere şi alinierea standardelor cu obiectivul de Zero emisii până în 2050.
Potrivit Exectivului comunitar, standardul actual, Euro 6 pentru autoturisme şi utilitare şi Euro VI pentru camioane, a îmbunătăţit performanţa autovehiculelor. Cu toate acestea, Executivul comunitar consideră că standardele actuale nu contribuie suficient la reducerea emisiilor de poluanţi atmosferici provenite din transportul rutier, o condiţie necesară pentru atingerea obiectivului „Poluare zero” şi pentru a proteja sănătatea oamenilor de emisiile poluante din aer, în special în zonele urbane.
3 scenarii analizate pentru viitorul stanrd post-Euro 6
La patru ani de la scandalul Dieselgate, Comisia Europeană pregăteşte un nou standard de emisii poluante pentru autoturisme, utilitare uşoare, camioane şi autobuze, având are în vedere trei scenarii pentru implementarea acestuia.
Scenariul 1 presupune o revizuire limitată a standardului Euro 6/ VI. Această opţiune ar implica implementarea unui standard unic pentru emisiile de poluanţi atmosferici ale autoturismelor, autoutilitarelor, camioanelor şi autobuzelor. Totodată, în acest scenariu va fi simplificată testarea existentă, însă aceasta va rămâne concentrată pe emisiile în condiţiile reale de condus.
Scenariul 2 presupune o revizuire mai amplă a standardului Euro 6/VI, ce va include, pe lângă măsurile din Scenariul 1, limite mai stricte aplicate tuturor vehiculelor pentru poluanţii deja reglementaţi şi noi limite pentru cei care nu sunt reglementaţi, inclusiv gazele cu efect de seră care nu sunt CO2.
Scenariul 3 presupune o revizuire completă a standardului Euro 6/VI, ce va include, pe lângă măsurile din Scenariul 2, monitorizarea la bord, în condiţiile reale de condus, a emisiilor pe toată durata de viaţă a vehiculului. Datele, colectate prin instalarea unor contoare de consum la bord, ar putea fi utilizate ulterior pentru verificarea conformităţii vehiculului în circulaţie şi pentru teste de fiabilitate rutieră, precum inspecţia tehnică periodică.
Pentru a îmbunătăţi şi a alege unul dintre cele trei scenarii, Comisia Europeană derulează deja o evaluare a impactului standardului Euro 6/VI în cele 27 de state membre şi în Marea Britanie, urmând să lanseze o consultare publică în a doua jumătate a anului 2020.
CITEŞTE ŞI:
Programul de relansare economică ar putea fi prezentat pe 1 iunie, anunţă Florin Cîţu
Autostrada Braşov – Bacău. Contractul pentru Studiul de Fezabilitate a fost semnat
China a raportat, în premieră, ZERO cazuri de contaminare cu Covid-19
Comentați?