Mitsubishi ASX revine pe harta SUV-urilor croite pe gustul flotelor. Cum a evoluat modelul şi care este comportamentul maşinii cu noul motor de 1.6l diesel, rămâne de aflat.
Dacă un lucru este bun, nu ar trebui să-l schimbi radical. Pe ideea asta pare că merg şi japonezii cu acest ASX. I-au îmblânzit partea frontală, rotunjind colţurile şi făcându-l să pară mai prietenos. La interior găsim acelaşi habitaclu cu care Mitsubishi ne-a obişnuit de-a lungul timpului. Dacă ai condus în ultimii ani orice de la Lancer până la Pajero, te vei simti ca acasă. Consola centrală este dominată de ecranul sistemului multimedia, iar din spatele volanului pare că nu s-a schimbat mare lucru. Din punctul meu de vedere ăsta e un lucru bun. Desigur, dacă priveşti în detaliu vei găsi diferenţe între versiunea cu facelift şi cea fără. Faptul că modelul testat avea o echipare de top a influenţat destul de mult experienţa la bord. Este maşina de companie perfectă pentru cei de modă veche. Nu ai un sistem complicat de navigaţie, cruise controlul este simplu de folosit, iar ştergătoarele au un mod automat care funcţionează atât de bine încât concurează cu cele ale maşinilor cu preţ poate dublu.
Se simte diferit de versiunea precedentă? Ei, bine, chiar da. Se conduce atât de uşor încât ai impresia că a fost gândită pentru oraş. Oricum, nu aş fi recomandat-o pentru cei care pleacă des în expediţii, dar mă surprinde uşurinţa cu care se conduce. Poţi parcurge destul de calm o secţiune de trafic aglomerat pentru că treptele se schimbă cu o lejeritate surprinzătoare, iar direcţia opune o rezistenţă redusă. Această comoditate în operarea comenzilor este cea mai bună alternativă la o cutie automată.
Noul motor diesel supraalimentat, cel care reprezintă noutatea tehnică majoră, este un patru în linie de 1,6 litri cu două supape pe cilindru preluat de la Grupul PSA. Această arhitectură a chiulasei este mai rar întâlnită în prezent, dar în acest caz a dat rezultate foarte bune. Consumul şi emisiile de gaze nocive sunt păstrate la nivele foarte reduse, ceea ce nu poate decât să îi bucure pe şefii de flote.
Performanţele sunt mai mult decât decente pentru puterea anunţată de 114 CP raportate la o maşină cu tracţiune integrală, deci cu o masă totală mai mare. Pot compara această motorizare cu una pe benzină deoarece trebuie să o turezi destul de mult ca să obţii rezultate notabile. Nu este un motiv să vă impacientaţi, motorul oferind destul cuplu la turaţii reduse, de aici şi acea uşurinţă în exploatare de care vă vorbeam, ideală în traficul urban.
Singurul neajuns al modelului testat erau jantele mari, o trufanda dispensabilă în cazul unei maşini de companie. Imi place mult cum arată dar, pentru că talonul pneului este mic, rigiditatea astfel creată dă uneori senzaţia că maşina ar fi mai puţin robustă decât e în realitate.
Verdict
Echipat cu motorul 1.6 litri DID, ASX este o maşină polivalentă recomandată companiilor care parcurg mulţi kilometri în oraş. Consumă puţin, ceea ce nu poate fi decât un plus pentru o maşină de flotă, însă cei 114 CP te vor face să îţi calculezi mai bine depăşirile. Echiparea completă asigură o ambianţă plăcută la bord. Jantele mari afecteaza confortul, suspensia filtrează insuficient denivelările şi transmite reacţii în volan.
(Articol publicat în revista FloteAuto, octombrie 2015)
Comentați?