Advertisement

porsche
Home Miscellanea Financiar Porsche ar putea deține aproape 50% din Rimac Automobili, iar VW decide viitorul mărcii Bugatti

Porsche ar putea deține aproape 50% din Rimac Automobili, iar VW decide viitorul mărcii Bugatti

Producătorul german de autovehicule de lux, Porsche, deținut de Volkswagen, este posibil să-și majoreze participația cu 15,5% la constructorul croat de autoturisme electrice, Rimac Automobili, participând la o rundă de finanțare estimată la 157 – 181 milioane de dolari. Runda de finanțare va fi finalizată în 2-3 luni, iar o altă rundă este planificată pentru sfârșitul anului 2021.

Porsche și-ar putea majora astfel participația la Rimac la puțin sub 50%, într-o tranzacție care ar include și transferul mărcii Bugatti către Rimac.

Directorul executiv al Porsche, Oliver Blume, a declarat la începutul lunii februarie că discuțiile intense despre viitorul Bugatti sunt în desfășurare și că Rimac ar putea juca un rol în această chestiune, deoarece mărcile se potrivesc bine din punct de vedere tehnologic. O decizie urmează să fie adoptată în prima jumătate a anului 2021.

Rimac a dezvoltat o platformă electrică pentru supercaruri, pe care o furnizează și altor producători auto, inclusiv Automobili Pininfarina.

„Supercarurile au o piață limitată, dar piața componentelor este mult mai mare. De aceea intenționăm să ne extindem compania”, a declarat Mate Rimac, proprietarul Rimac Automobili, pentru Automobilwoche.

Planurile includ dublarea forței de muncă a companiei Rimac Automobili până la începutul anului 2023, la 2.500 de persoane de la 1.000 de persoane în prezent.

Rimac Automobili, cu sediul central în Sveta Nedelja (Croația), dezvoltă și produce mașini sport electrice, sisteme de propulsie și sisteme de baterii. Compania a fost fondată în 2009 de Mate Rimac.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

 

CITEȘTE ȘI:

Wuling Hongguang Mini EV, mașina electrică de 4.500 de dolari care a depășit Tesla

Flota MAI a fost reînnoită anul trecut cu aproape 7.000 de vehicule. Procesul continuă și în 2021

Huawei infirmă știrile că va produce vehicule electrice. ”Nu suntem constructori auto”

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Akcenta
Financiar

Ce companii au de câștigat din slăbirea EURO în 2024? Prognoza Akcenta

Economia globală a fost surprinzător de rezilientă în 2024, inflația de bază...

Exporturile de mijloace de transport
Financiar

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 2,3% în primele 5 luni din 2024

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 2,3% în primele 5...

M&A
Financiar

Investitorii strategici și-au menținut poziția dominantă pe piața de M&A din România

Piața românească de fuziuni și achiziții (M&A) a înregistrat 124 de tranzacții...

AEO
FinanciarTransporturi

Facilitățile pentru companiile care dețin certificarea AEO se extind pe aria RO e-Transport

La 30 iunie 2024, a expirat perioada de grație pentru aplicarea de...