Advertisement

Home Infrastructură Siguranţă rutieră Vârstnicii, responsabili pentru 1 din 6 accidente rutiere grave

Vârstnicii, responsabili pentru 1 din 6 accidente rutiere grave

Pe drumurile publice din România au avut loc, în 2016, 8.686 de accidente rutiere grave, dintre care 1.399 au fost produse din vina unei persoane cu vârsta de peste 65 ani, se arată în Buletinul Siguranţei Rutiere, dat publicităţii săptămâna trecută de Direcţia Rutieră din cadrul IGPR.

În această ediţie, a fost acordată o atenţie specială persoanelor vârstnice, poliţiştii rutieri arătând că în accidentele grave acestea au fost implicate atât ca şoferi, cât şi ca pietoni.

Astfel, din analiza Poliţiei Rutiere rezultă că mai mult de 1 din 5 decese înregistrate în 2016 pe şoselele din România au fost cauzate de persoane de peste 65 de ani, din vina lor având loc şi un sfert din totalul aşa ziselor accidente cu lovire de pieton.

Riscul de a muri într-un accident rutier în România creşte foarte mult începând cu vârsta de 60 ani, iar
peste 70 de ani se depăşeşte nivelul mediu naţional, de 97 decese la 1 milion de locuitori.

În anul 2016, în 7% din accidentele rutiere grave din România, adică în 623 de cazuri, au fost implicaţi conducători auto cu vârsta de peste 65 ani. În aproape trei sferturi dintre ele (73,4%) vina i-a aparţinut şoferului vârstnic.

Potrivit Poliţiei Rutiere, vârstnicii prezintă un risc crescut de a fi implicaţă în accidente ca pietoni şi de a fi ucişi în accident. De altfel, 956 de accidente grave s-au produs cu implicarea cel puţin a unui pieton de peste 65 de ani, ceea ce reprezintă 11% din total. Mai mult, 70% dintre decesele rezultate din accidentele în care au fost implicaţi pietoni vârstnici au fost din vina acestora.

Analizând cauzalitatea deceselor la categoria de participanţi cea mai vulnerabilă pentru segmentul de vârstă de 65 de ani şi peste, adică pietonii, se obsevă că jumătate din decese au avut drept cauză principală traversarea neregulamentară; 1 din 7 decese a fost din vina conducătorilor auto care nu au acordat prioritate pietonilor, iar 1 din 7 pietoni au murit pentru că se aflau pe partea carosabilă.

„Riscul la traversarea străzii creşte substanţial după 79 de ani, iar riscul de deces creşte rapid după 60 de ani şi foarte rapid după 70 ani”, spun poliţiştii rutieri.

Aceştia mai arată că, în ceea ce-i priveşte pe vârstnici, situaţiile de mare risc au loc în timpul orelor de vârf (orele 9-12 şi 17-18), în timpul saptămânii (mai puţin în weekend), în sezonul rece (septembrie-februarie, cu vârf în luna noiembrie), în zona urbană, în cea de domiciliu (maximum 1 km), la intersecţii (implicând traversarea unei străzi late sau la virajul la stânga al unui autovehicul), datorită complexităţii sporite a intersecţiei comparativ cu alte situaţii.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

GSR2
Siguranţă rutieră

Regulamentul general de siguranță: Mașini mai sigure, dar posibil mai scumpe

În conformitate cu Regulamentul general de siguranță, din luna iulie 2024, mașinile...

MAE
Siguranţă rutieră

MAE: Recomandări privind trecerea frontierelor bulgare pentru perioada 20 iulie – 15 septembrie

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetăţenii români care intenţionează să călătorească în...

Autostrada A3
Siguranţă rutieră

Trafic închis pe Autostrada A3, în perioada 18-19 iulie. Rutele alternative

Centrul INFOTRAFIC din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române informează că în...

antidrog
JuridicSiguranţă rutieră

Guvernul modifică Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa rutieră. Testele antidrog și returnarea permiselor

În ședința de joi, Guvernul va modifica Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa...