Advertisement

Home Infrastructură Siguranţă rutieră Vârstnicii, responsabili pentru 1 din 6 accidente rutiere grave

Vârstnicii, responsabili pentru 1 din 6 accidente rutiere grave

Pe drumurile publice din România au avut loc, în 2016, 8.686 de accidente rutiere grave, dintre care 1.399 au fost produse din vina unei persoane cu vârsta de peste 65 ani, se arată în Buletinul Siguranţei Rutiere, dat publicităţii săptămâna trecută de Direcţia Rutieră din cadrul IGPR.

În această ediţie, a fost acordată o atenţie specială persoanelor vârstnice, poliţiştii rutieri arătând că în accidentele grave acestea au fost implicate atât ca şoferi, cât şi ca pietoni.

Astfel, din analiza Poliţiei Rutiere rezultă că mai mult de 1 din 5 decese înregistrate în 2016 pe şoselele din România au fost cauzate de persoane de peste 65 de ani, din vina lor având loc şi un sfert din totalul aşa ziselor accidente cu lovire de pieton.

Riscul de a muri într-un accident rutier în România creşte foarte mult începând cu vârsta de 60 ani, iar
peste 70 de ani se depăşeşte nivelul mediu naţional, de 97 decese la 1 milion de locuitori.

În anul 2016, în 7% din accidentele rutiere grave din România, adică în 623 de cazuri, au fost implicaţi conducători auto cu vârsta de peste 65 ani. În aproape trei sferturi dintre ele (73,4%) vina i-a aparţinut şoferului vârstnic.

Potrivit Poliţiei Rutiere, vârstnicii prezintă un risc crescut de a fi implicaţă în accidente ca pietoni şi de a fi ucişi în accident. De altfel, 956 de accidente grave s-au produs cu implicarea cel puţin a unui pieton de peste 65 de ani, ceea ce reprezintă 11% din total. Mai mult, 70% dintre decesele rezultate din accidentele în care au fost implicaţi pietoni vârstnici au fost din vina acestora.

Analizând cauzalitatea deceselor la categoria de participanţi cea mai vulnerabilă pentru segmentul de vârstă de 65 de ani şi peste, adică pietonii, se obsevă că jumătate din decese au avut drept cauză principală traversarea neregulamentară; 1 din 7 decese a fost din vina conducătorilor auto care nu au acordat prioritate pietonilor, iar 1 din 7 pietoni au murit pentru că se aflau pe partea carosabilă.

„Riscul la traversarea străzii creşte substanţial după 79 de ani, iar riscul de deces creşte rapid după 60 de ani şi foarte rapid după 70 ani”, spun poliţiştii rutieri.

Aceştia mai arată că, în ceea ce-i priveşte pe vârstnici, situaţiile de mare risc au loc în timpul orelor de vârf (orele 9-12 şi 17-18), în timpul saptămânii (mai puţin în weekend), în sezonul rece (septembrie-februarie, cu vârf în luna noiembrie), în zona urbană, în cea de domiciliu (maximum 1 km), la intersecţii (implicând traversarea unei străzi late sau la virajul la stânga al unui autovehicul), datorită complexităţii sporite a intersecţiei comparativ cu alte situaţii.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

viteză maximă
Siguranţă rutieră

TomTom: Prin reducerea limitei de viteză maximă, ”orașul devine mai sigur, mai calm și mai uman”

Reducerea limitei de viteză maximă în centrele orașelor are numeroase beneficii pentru...

accident
Siguranţă rutieră

1 șofer din 5 consideră că depășirea vitezei legale nu generează un real pericol de accident

Un șofer din 5 percepe depășirea vitezei legale în afara localității ca...

Piaţa autoSiguranţă rutieră

Renault susține și în 2025 Competiția Națională de Descarcerare a IGSU

Renault România susține anual, încă din 2016, Competiția Națională de Descarcerare și...

Podul Giurgiu - Ruse
Siguranţă rutieră

Noi măsuri pentru gestionarea traficului pe Podul Giurgiu – Ruse

Începând de astăzi, 4 iulie, pe timpul zilei, în intervalul orar 10.00...