Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) și-a revizuit în scădere prognoza inițială, conform căreia piața auto europeană va reveni pe creștere în 2022, estimând acum că aceasta se va contracta din nou în acest an, cu 1%, până la 9,6 milioane de unități.
Potrivit ACEA, în comparație cu cifrele din 2019, anterioare pandemiei, vânzările de mașini înregstrează o scădere de 26% în doar trei ani.
Astfel, având în vedere că piața auto din UE se va contracta cu peste un sfert în acest an în comparație cu nivelurile din 2019, asociația solicită un cadru de politici care să permită pieței să se redreseze și să treacă la zero-emisii.
„Pentru a asigura o revenire a creșterii – cu o pondere și mai mare a vânzărilor de vehicule electrice, astfel încât obiectivele climatice să poată fi îndeplinite – avem nevoie urgentă de a pune în aplicare condițiile-cadru potrivite. Acestea includ o mai mare reziliență a lanțurile de aprovizionare în Europei, legislație la nivelul UE privind materiile prime critice care asigură accesul strategic la materiile prime necesare pentru mobilitatea electrică și o lansare accelerată a infrastructurii de încărcare”, a declarat președintele ACEA și CEO BMW, Oliver Zipse.
Potrivit acestuia, ultimii ani au fost marcați de evenimente majore precum Brexit, pandemia de coronavirus, blocaje în furnizarea de semiconductori și războiul din Ucraina, cu impactul acestuia asupra prețurilor și disponibilității energiei. „Toate aceste lucruri subliniază cât de repede, cât de profund și cât de imprevizibil se schimbă lumea noastră. Acest lucru se aplică, nu în ultimul rând, în contextul geopolitic – unde există consecințe directe pentru industria noastră interconectată la nivel global și pentru lanțurile sale valorice strânse”, a adăugat Oliver Zipse.
Impactul acestor provocări s-a reflectat în cifrele recente ale vânzărilor de mașini din UE. La opt luni în 2022, volumele totale s-au contractat cu aproape 12%, ajungând la aproximativ 6 milioane de mașini noi vândute. Până acum, piața a fost afectată doar din partea ofertei, deoarece lipsa continuă de componente auto a limitat volumele de producție. Cu toate acestea, cererea ar putea avea de suferit în următoarele luni din cauza inflației și a temerilor de recesiune.
„În pofida pieței care se contractă și a presiunii din cauza inflației și a costurilor energiei, industria auto continuă să investească masiv în cercetare și dezvoltare și în competențe și tehnologii care conduc la tranziția verde și digitală. O astfel de transformare vastă poate fi realizată cu succes doar de o industrie care rămâne competitivă și în viitor. Acest lucru depinde, de asemenea, în mare măsură de condițiile-cadru politic potrivite”, a explicat noul director general al ACEA, Sigrid de Vries.
CITEȘTE ȘI:
O nouă serie de certificate negative intermediare pentru antreprenori a fost emisă de CNAIR
Benzinăriile din Paris au mari probleme de aprovizionare. Greva lucrătorilor din rafinării continuă
Comentați?