Philip Aarsman, Business Lease: IMM-urile au înţeles avantajele externalizării flotelor

Noiembrie 2018 a marcat aniversarea a 5 ani de la apariţia primului număr al revistei Flote Auto. În numărul special publicat cu această ocazie, cele mai mari companii de leasing financiar şi operaţional, de telematică şi comercializare a maşinilor de companie au realizat atât o retrospectivă a ultimilor 5 ani, cât, mai ales, o perspectivă a următorilor 5 asupra domeniului în care activează.



Philip-Aarsman-businesslease-floteauto

Philip Aarsman, Business Lease: IMM-urile au înţeles avantajele externalizării flotelor

Cum a fost? Dacă până acum puteam nota diferenţe sesizabile între consumatorul de leasing operaţional de pe zona Capitalei şi ceea ce se întâmplă în celelalte zone ale ţării, observăm că, tot mai mult, aceste diferenţe încep să se estompeze. Este o evoluţie firească, la baza căreia au stat mai mulţi factori: dezvoltarea regională, deschiderea de noi reprezentanţe locale ale companiilor multinaţionale care au importat bunele practici ale externalizării şi limitării de proprietate, precum şi o mai bună cunoaştere a produsului, atât de către beneficiari, cât şi de dealerii auto care şi-au asumat natural rolul în informarea corectă şi educarea pieţei. În plus, multe dintre companiile mici şi mijlocii care au testat serviciile de leasing operaţional în ultimii ani, au înţeles că direcţia externalizării flotelor şi a tuturor activităţilor asociate administrării acestora este mult mai eficientă din perspectiva investiţiilor de timp şi cost.

Ce va fi? Este evident că piaţa leasingului operaţional este în creştere în România şi că tendinţa se va menţine şi în anii următori, întrucât tot mai multe companii îşi doresc mobilitate şi constată că acest tip de business reprezintă cea mai avantajoasă soluţie.
Digitalizarea, extrem de importantă pentru industria auto, va juca în continuare un rol cheie, iar companiile îşi vor concentra atenţia asupra integrării de soluţii care să gestioneze cât mai eficient datele de administrare a flotelor pentru a răspunde prompt nevoilor de mobilitate şi optimizare de costuri.
Schimbări anticipăm şi în structura flotelor şi ne aşteptăm ca ponderea vehiculelor pe benzină, electrice sau hibrid să crească, în detrimentul maşinilor diesel.
Totodată, preconizăm că bunele practici ale Smart City-urilor precum Alba Iulia, care acum sunt în stadiul de prototip, vor fi preluate de tot mai multe oraşe şi vom asista astfel la integrarea de soluţii de mobilitate de tip car-sharing şi carduri de mobilitate care să permită utilizatorilor acces la mijloace de transport variate.
Ne aşteptăm ca pe termen mediu toate acestea să se traducă în soluţii de mobilitate smart, mai rapide, mai sigure şi cu costuri mai mici pentru clienţii noştri corporate.

 

 

Adaugati comentariu