Reabilitarea DN 28B încă îşi aşteaptă constructorul

Unul dintre cele mai proaste drumuri din nordul României, afectat şi de alunecări de teren, DN 28B Tg. Frumos - Botoşani este inclus în traficul internaţional, fiind parte din E 58. Deşi licitaţia pentru reabilitare a fost organizată anul trecut, evaluarea ofertelor trenează.



Tranzitat zilnic de mii de maşini, DN 28B este drumul principal pentru legătura judeţului Botoşani cu restul ţării. Pentru locuitorii din zonă, odată cu modernizarea sa, şoseaua se poate transforma într-o rută comercială majoră, de la Iaşi la Suceava şi, mai departe, spre vestul ţării şi Europa.

În urmă cu doi ani, se părea că lucrurile au fost puse în mişcare. În data de 14 decembrie 2017, Guvernul aproba indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea DN 28B Tg. Frumos – Botoşani în lungime de 76 de kilometri, iar comisiile reunite de buget-finanţe ale Parlamentului aprobau amendamentul adus Legii bugetului prin care se aloca finanţarea necesară, în 2018, pentru lucrările de reabilitare.

Ulterior, au fost contractate, de la societatea Rutier Conex XXI Bacău, serviciile de proiectare pentru elaborarea documentaţiei tehnice, iar în mai 2018 a fost lansat anunţul de participare la licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor. Termenul limită de depunere a ofertelor din partea constructorilor a fost data de 25 iunie.

Potrivit caietului de sarcini, valoarea estimată a investiţiei este de 26,6 milioane de lei, drumul fiind cuprins în Master Planul General de Transport – anexa 2- reţeaua rutieră
drumuri TransRegio şi EuroTrans.

Durata contractului va fi de 24 de luni, dintre care cinci luni pentru proiectare şi 19 pentru execuţie, perioada de garanţie a lucrărilor fiind de cinci ani.

De atunci, însă, orice activitate a încetat. Câştigătorul licitaţiei ar fi trebuit desemnat încă din 15 noiembrie 2018, dar CNAIR nu reuşeşte să finalizeze evaluarea ofertelor.

Planul iniţial prevedea ca proiectarea să fie finalizată în martie 2019, iar execuţia propriu-zisă să înceapă din luna următoare.

Investiţia presupune modernizarea a 71,5 km de drum naţional, care va fi configurat la o lăţime de 9 m, cu o lăţime efectivă a căii de rulare de 7 m şi acostamente de un metru. Pe tot traseul se vor regăsi 9 poduri, dintre care 8 actuale, ce vor fi reabilitate, ultimul urmând a fi nou construit, cu o lăţime de 10 m.

În zonele urbane şi rurale unde traficul este ridicat, se prevăd trotuare pietonale. De asemenea, se vor amenaja alveole pentru mijloacele de transport în comun, parcări şi
refugii. Pe sectoarele periculoase, dar şi pe poduri se vor monta parapeţi metalici, care vor avea fluturaşi reflectorizanţi. În proiect este prevăzută iluminarea tuturor intersecţiilor dintre drumul naţional DN 28 B şi cele 36 de drumuri comunale sau judeţene, folosindu-se panouri fotovoltaice cu corpuri de iluminat tip LED. În intersecţia dintre DN 28B şi drumului DN 28 (Iaşi – Bucureşti) va fi construit un sens giratoriu.

Adaugati comentariu