Peste 50% dintre şoferi sunt interesaţi de valoarea reparaţiilor prin poliţa Casco

Mai bine de 8 din 10 şoferi (85%) consideră că poliţa CASCO este utilă şi foarte utilă, însă tot 8 din 10 conducătorii auto(78%) nu au încheiat o astfel de poliţă de asigurare, conform studiului IRES – Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie privind percepţiile românilor faţă de asigurările auto, realizat pentru UNSAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România în decembrie 2019.
polita casco

În acelaşi timp, peste jumătate dintre cei intervievaţi (52%) sunt interesaţi de valoarea reparaţiilor plătite de asigurători în baza poliţei CASCO, solicitând service-urilor să le comunice suma decontată de compania de asigurare. Doar 7% dintre respondenţi nu solicită niciodată astfel de informaţii. Aceste cifre indică interesul crescut al românilor faţă de costurile reparaţiilor. Reamintim şi faptul că peste 93% dintre şoferi spun că sunt interesaţi de valoarea despăgubirii achitate de asigurătorul RCA în cazul unei daune, aşa cum am comunicat deja public.

„Observăm o tendinţă în rândul românilor de a fi cât mai bine informaţi cu privire la valoarea reparaţiilor plătite de companiile de asigurări pe poliţele auto – atât CASCO, cât şi RCA. Majoritatea şoferilor români vor să ştie cât de mult plătesc asigurătorii, motiv pentru care industria de asigurări susţine publicarea unui tarif de referinţă pentru reparaţiile auto, de către o autoritate competentă. Acest tarif este unul orientativ şi nu îşi propune să plafoneze despăgubirile acordate de industria de asigurări pentru poliţele auto ci, mai degrabă, vine în ajutorul românilor”, au precizat reprezentanţii UNSAR.

Studiul relevă faptul că românii sunt interesaţi de poliţele de asigurări auto, însă există un grad mai redus de informare în ceea ce priveşte poliţele tip CASCO faţă de cele RCA. Aproximativ 54% dintre şoferii români se consideră puţin informaţi cu privire la asigurările CASCO, arată concluziile studiului. În acest context, UNSAR şi industria de asigurări desfăşoară campanii de informare în vederea creşterii nivelului de cunoaştere a riscurilor şi beneficiilor asigurărilor.

„Prin studii de acest tip, ne propunem să radiografiem evoluţia percepţiilor şi aşteptărilor consumatorilor cu privire la protecţia oferită de asigurări. În paralel, derulăm constant campanii de informare, educaţie financiară şi de siguranţă rutieră în mediul online, sprijinind consumatorii să facă alegeri informate şi să îşi crească gradul de protecţie faţă de riscurile la care sunt expuşi”, au mai arătatt reprezentanţii UNSAR.

Conform datelor oficiale publicate de ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiară, primele brute subscrise aferente asigurărilor CASCO au crescut cu 12% în perioada ianuarie-septembrie 2019 faţă de perioada similară a anului precedent, în timp ce despăgubirile plătite de asigurători au crescut cu 17% peste nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă din 2018.

Potrivit statisticilor APIA – Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, la sfârşitul anului 2019, parcul auto din România a ajuns la circa 8 milioane de unităţi. Autoturismele reprezintă 86% din parc, iar circa jumătate sunt vechi şi foarte vechi (peste 16 ani), mai poluante şi, teoretic, mai puţin sigure, din cauza vechimii şi a stării tehnice. Autovehiculele cu vechime mai mică de 10 ani reprezintă doar 20% din totalul parcului auto.

 

CITEŞTE ŞI:

Cine va realiza Studiul de fezabilitate pentru Drumul expres Buzău-Brăila

Invenţii la Bosch ConnectedWorld 2020

Modificarea Codului rutier pentru amenajarea pistelor de biciclete

 

Adaugati comentariu