Amenajarea pistelor de biciclete ar putea fi accelerată prin introducerea, în Codul rutier (OUG 195/2002), a unor prevederi concrete privind standardul lucrărilor de construcţii care poate fi utilizat de autorităţile publice locale, se arată într-un proiect de lege aflat în dezbaterea Senatului.
Potrivit iniţiatorilor, un grup de 19 parlamentari UDMR, „în încercarea de a evita blocajele în trafic, pentru a face sport, pentru recreere şi pentru a reduce poluarea aerului, locuitorii aglomerărilor urbane apelează la mijloace de transport precum bicicletele, trotinetetele — manuale sau electrice, skateboard-uri, patine cu rotile, hoverboard-uri, monocicluri, inclusiv combinaţii ale acestora”.
Amenjarea unor piste specifice este reglementată de OUG 195/2002 (Codul rutier), însă prevederile se dovedesc a fi greoaie, interpretabile şi lipsite de flexibilitate. „Astfel, articolul 53 prevede obligaţia autorităţilor locale de a amenaja piste pentru biciclişti, doar că proiectarea şi realizarea lor se împiedică în obstacole administrative, proiectele cu finanţare din fonduri europene se derulează cu sincope din cauza întârzierii cu care se achită de obligaţii autorităţile avizatoare”, se arată în expunerea de motive a proiectuluii.
Ca reacţie la insistenţele comunităţilor locale care doresc inlesnirea procedurilor presupuse de amenajarea pistelor de biciclete, cei 19 parlamentari propun modificarea articolului 53 astfel încât să se poată începe cât mai rapid realizarea infrastructurii necesare.
Propunerea legislativă adaugă două aliniate, actualelor prevederi ale art.53:
„Art. 53 (1) Autorităţile publice locale, cu autorizaţia administratorului drumului public şi cu informarea poliţiei rutiere sau la solicitarea acesteia, iau măsuri pentru realizarea de amenajări rutiere destinate circulaţiei pietonilor, bicicliştilor, vehiculelor cu tracţiune animală şi calmării traficului.
(2) La proiectarea şi realizarea trotuarelor şi a pistelor pentru biciclete se vor respecta reglementările tehnice cuprinse în „STAS 10144/2-91 Străzi. Trotuare, alei de pietoni şi piste de ciclişti. Prescripţii de proiectare”.
(3) Amenajările rutiere prevăzute la alin. (1) vor fi semnalizate corespunzător, îndeosebi în apropierea unităţilor de învăţământ, pieţelor, târgurilor, spitalelor, precum şi în zonele cu risc sporit de accidente.”
Pentru a deveni lege, iniţiativa va intra şi în dezbaterea Camerei Deputaţilor, forul decizional în acest caz.
CITEŞTE ŞI:
CNAIR reia proiectul drumului de legătură între A1 şi DN 7 – DJ 711A
Avertizare de călătorie. Timpi de aşteptare măriţi la frontiera cu Bulgaria
Deloitte despre vinieta Oxigen. Ce ar trebuit taxat – norma de poluare sau consumul?
Comentați?