Vânzările globale de vehicule ușoare – automobile, SUV-uri și utilitare sub 3,5 tone – vor scădea cu 20% în acest an, comparativ cu 2019, pe fondul întreruperii producției și a livrărilor ca urmare a pandemiei Covid-19, arată un raport al companiei de rating S&P Global Ratings.
„Această nouă prognoză urmează unei scăderi a vânzărilor din prima jumătate a anului 2020, de 25%, un șoc fără precedent pentru industria globală. Estimăm că vânzările globale de vehicule ușoare vor crește cu 7% până la 9% atât în 2021, cât și în 2022, ceea ce înseamnă că vânzările vor fi, peste doi ani, cu 6% mai mici decât volumele din 2019”, a declarat Vittoria Ferraris, analist S&P Global Ratings.
O îmbunătățire a scenariului S&P va fi determinată în principal de piața chineză, cea mai dinamică, dar și cea mai puțin previzibilă dintre principalele piețe auto din lume, a spus Ferraris, adăugând că China ar putea fi singura piață care ar putea să recupereze, până la sfârșitul anului 2022, volumele de vânzări din 2019.
S&P a anunțat că previziunile sale de vânzări auto globale sunt mai conservatoare decât estimările generale ale pieței, considerând că pandemia a afectat puterea financiară a potențialilor cumpărători de autoturisme din întreaga lume și a pus presiune pe accesibilitatea care decurge din prețurile mai mari ale vehiculelor electrice și hibride, promovate de producători în Europa și China.
Potrivit raportului, multe fabrici de autovehicule și componente auto vor funcționa probabil la o capacitate sub-optimă și la niveluri mai puțin eficiente pentru restul anului 2020. Totodată, mai mulți emitenți vor încheia 2020 cu o sarcină mai mare a datoriilor decât la începutul anului.
„Prin urmare, ne așteptăm ca rentabilitatea companiilor și valorile adecvării fluxului de numerar să fie mai slabe în 2021 decât în 2019”, a menționat S&P.
„Acest lucru, combinat cu presiunea exercitată asupra rentabilității de către tranziția la mobilitatea electrică (fără influența Covid-19) și investițiile necesare pentru actualizarea tehnologiei și dezvoltarea viitoare a acesteia, ne determină să menținem o perspectivă negativă pentru industria auto, în pofida unor dovezi de revenire a sectorului”, notează S&P în raport.
CITEȘTE ȘI:
Circulația rutieră, deschisă pe încă 17,9 km din Autostrada Transilvania
Parteneriate cu autoritățile locale pentru Variantele de Ocolire Sibiu Sud și Mediaș
Cum pot fi reclamate și soluționate neregulile din asigurări
Comentați?