Advertisement

Braşov - Cluj - Borş
Home Infrastructură Circulația rutieră, deschisă pe încă 17,9 km din Autostrada Transilvania

Circulația rutieră, deschisă pe încă 17,9 km din Autostrada Transilvania

Vineri s-a deschis circulația rutieră pe sectorul Iernut – Chețani în lungime de 17,9 km, parte din Autostrada Transilvania, Secțiunea 2A, Ogra – Câmpia Turzii, Lot 2, km 3+600 – km 21+500.

Constructorul acestui tronson a fost Asocierea AstaldiI – Max Boegl Romania – Astalrom – Consitrans, iar valoarea totală a contractului a fost de 437.630.000 lei.

Compania Astaldi a precizat că în cadrul lucrării de pe lotul 3, Iernut-Cheţani, pe circa 18 kilometri, a realizat lucrări de amploare, cum este cel mai mare nod rutier din ţară, cel de la Iernut, plus 12 structuri majore, cu trei treceri succesive peste râul Mureş, peste două meandre şi peste comuna Bogata.

Pe lângă cele trei poduri cu deschideri de 70-80 de metri şi Nodul Rutier Iernut, reprezentanţii Astaldi au menţionat că au realizat şi un volum foarte mare de terasamente în zona de luncă a Mureşului, pentru a elimina riscul de inundare a autostrăzii.

Deschiderea circulației pe cei 17,9 km dintre Iernut și Chețani și utilizarea Nodului de la Chețani (1,3 km) fac posibilă circulația continuă pe 33 km de autostradă între Ungheni și Chețani, a menționat CNAIR.

Prezent la deschiderea tronsonului de autostradă, președintele Klaus Iohannis a afirmat că infrastructura din România a rămas mult în urmă, pentru că nu s-a vrut să se dezvolte.

„Este evident că infrastructura din România a rămas mult în urmă. Nu vreau să detaliez iarăşi de ce s-a rămas în urmă, cred că prin jurul meu sunt oameni care ştiu cu toţii că, de fapt, nu s-a prea vrut să se dezvolte infrastructura şi acum această paradigmă s-a schimbat, acum se vrea. Vă rog să înţelegeţi bine de ce sunt eu aici astăzi. Nu am venit pentru festivisme şi nu am venit pentru a încheia ceva, am venit pentru a da un semnal. Am venit pentru a da semnalul că trebuie să lucrăm mai repede, trebuie să ne ţinem de termene şi trebuie să avansăm mult mai repede cu lucrările de infrastructură. Acest eveniment nu este un punct terminus, acest eveniment este un punct intermediar, fiindcă mai avem foarte mult de lucru în România”, a spus șeful statului.

La rândul său, premierul Ludovic Orban a afirmat că, în curând, de la Târgu Mureş se va putea ajunge la Borş pe autostradă şi că, de asemenea, Guvernul este interesat ca locuitorii din Moldova şi din Basarabia să poată să ajungă la infrastructura europeană.

„Ideea Autostrăzii Transilvania s-a născut în jurul anului 2002 (…) În curând Târgu Mureş va putea ajunge la Borş pe autostradă şi, de asemenea, ne interesează, în egală măsură, ca şi fraţii noştri din Moldova şi din Basarabia să poată să ajungă la infrastructura europeană pe profil de autostradă. Din acest motiv acordăm o atenţie deosebită zonei Târgu Mureş – Târgu Neamţ care se află sub contract pentru realizarea studiului de fezabilitate, de asemenea tronsonului Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni (…) e o autostradă care leagă Ungheni (de Mureş n.r.) de Ungheni (de Iaşi n.red.). De asemenea, suntem în curs de licitaţie pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic (…) Investiţiile în infrastructură reprezintă o prioritate zero şi vom aloca toate fondurile necesare pentru realizarea principalelor obiective de infrastructură ca suport al dezvoltării economice a României”, a declarat Ludovic Orban.

Pe de altă parte, șeful Guvernului a atras atenţia constructorului tronsonului lotului 4 de pe Autostrada Transilvania, dintre Cheţani şi Câmpia Turzii, aflat în întârziere, că dacă nu va respecta noile prevederi contractuale, se vor lua măsuri.

„Aştept din partea STRACO, şi asta nu e o glumă, mobilizare pentru finalizare. Dacă până la 1 iulie nu este gata tronsonul, căutăm alt constructor, să fie clar, nu mai accept. Şi aşa a existat o anumită înţelegere din partea companiei şi a Ministerului Transporturilor, lucrurile trebuie să fie derulate în conformitate cu noile prevederi contractuale, astfel încât să putem finaliza cât mai repede, pentru că este legătura la Câmpia Turzii cu tronsonul de autostradă (…) De asemenea, în cursul acestui an avem ca obiectiv să finalizăm cele două tronsoane restante de pe Sebeş-Turda, care practic fac legătura dintre coridorul IV paneuropean şi Autostrada Transilvania”, a precizat Ludovic Orban.

 

CITEȘTE ȘI:

Parteneriate cu autoritățile locale pentru Variantele de Ocolire Sibiu Sud și Mediaș

Cum pot fi reclamate și soluționate neregulile din asigurări

Șosea rapidă între Constanţa și stațiunile din sudul Litoralului. Ce spune premierul Orban

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Domnești
Infrastructură

Start pentru lărgirea la 4 benzi a Centurii București între Domnești și DN 5

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis Autorizația de...

buftea
Infrastructură

Un pas înainte pentru construcția șoselei de centură a orașului Buftea

Guvernul a reaprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea șoselei de centură a orașului...

A0 Nord
Infrastructură

A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru Lotul 1 al Autostrăzii Bucureşti A0 Nord

A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru realizarea Lotului 1 Dragomirești –...

Joseni - Ditrău
Infrastructură

Construcția Lotului Joseni – Ditrău, parte din Autostrada Unirii A8, intră în licitație

Contractul pentru proiectarea și execuția Lotului Joseni – Ditrău a fost publicat...