Advertisement

ASF
Home Administrare flote Asigurări Pentru sectorul de asigurări, ASF a primit peste 2.800 de reclamații în semestrul II 2023

Pentru sectorul de asigurări, ASF a primit peste 2.800 de reclamații în semestrul II 2023

Numărul total al petițiilor unice înregistrate, în semestrul al II-lea al anului 2023, de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a fost de 3.861, în scădere cu peste 46% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Defalcat pe sectoare, în semestrul II din 2023, s-au înregistrat:

  • Sectorul Asigurări-Reasigurări – 2.837 de petiții unice, în scădere cu aproape 53% față de aceeași perioadă din anul precedent;
  • Sectorul Sistemului de Pensii Private – 128 de petiții unice, cu peste 55% mai puțin față de semestrul II 2022;
  • Sectorul Instrumentelor și Investițiilor Financiare – 113 petiții unice, în creștere cu aproape
    2% față de intervalul similar din 2022.

Distinct, s-au înregistrat, în semestrul II din 2023, 783 de petiții unice reprezentând petițiile clasate și redirecționate spre soluționare autorităților competente, conform prevederilor OG nr. 27/2002, cu modificările și completările ulterioare.

Toate petițiile adresate Autorității de Supravehere Financiară au fost soluționate în termen legal, cu un timp mediu de răspuns de 18,65 zile, potrivit datelor rezultate în urma monitorizării activității de gestionare a petițiilor. Termenul legal de soluționare este de 30 de zile sau, după caz, de 45 de zile.

Pe parcursul semestrului II al anului 2023, la nivelul Autorității de Supraveghere Financiară, s-au finalizat 3.760 de petiții. Diferențele dintre numărul petițiilor înregistrate și numărul petițiilor finalizate pe parcursul semestrului II al anului 2023, sunt explicate de ASF prin faptul că o parte din răspunsuri sunt aferente petițiilor înregistrate în luna iunie a anului 2023 și/sau prin faptul că o parte din petițiile unice înregistrate în luna decembrie 2023 se finalizează în luna ianuarie-februarie 2024.

Gestionarea petițiilor se realizează la nivelul ASF prin intermediul aplicației informatice dedicate acestei activități, aplicație care asigură înregistrarea și evidența petițiilor în timp real.

Potrivit ASF, digitalizarea și inovația tehnologică fac parte din modul de lucru obișnuit al ASF în ceea ce privește gestionarea petițiilor, astfel că 95,63% din totalul petițiilor sunt procesate exclusiv prin mijloace electronice.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Contract pentru construcția secțiunii Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, parte din Autostrada Unirii

Când companiile își unesc forțele sub semnul ”înverzirii” parcurilor auto. Inițiativa EV100

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

RCA
Asigurări

Cum explică Ministerul Finanțelor plafonarea tarifelor RCA până la finalul anului

Guvernul a aprobat, miercuri, proiectul Hotărâre de Guvern, elaborat de Autoritatea de...

RCA
Asigurări

Plafonarea tarifelor RCA a fost prelungită până la sfârşitul anului

Plafonarea preţurilor la poliţele RCA va fi menţinută pentru încă trei luni,...

RCA
Asigurări

Guvernul propune prelungirea plafonării tarifelor RCA până la 31 decembrie 2024

Guvernul propune, printr-un proiect de Hotărâre publicat de Ministerul Finanţelor, prelungirea plafonării...

RCA
Asigurări

UNSAR: În trimestrul I au fost plătite despăgubiri de 1,56 miliarde lei, în baza poliţelor RCA

În primul trimestru al acestui an, societățile de asigurări au achitat, în...