Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu compania Nurol contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii de autostradă Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km), parte din Autostrada Unirii A8.
Constructotul turc are la dispoziție 2,46 miliarde de lei (fără TVA) și 30 de luni, din care 6 luni proiectare și 24 de luni execuție, pentru a finaliza lucrările.
Pe traseul acestei secțiuni urmează să fie construite inclusiv 36 de poduri, pasaje și viaducte.
Finanţarea acestei secţiuni se face prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
Autostrada Unirii A8 va avea o lungime de peste 304 km, între Târgu Mureş și Ungheni, urmând să asigure legătura cu Republica Moldova prin noul pod peste Prut de la Ungheni, pentru a cărui proiectare şi execuţie a fost deja lansată licitaţia.
”Încheiem astăzi seria obiectivelor de infrastructură rutieră finanțate prin PNRR. Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii de autostradă Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, parte a A8 (Autostrada Unirii) este ultimul din această serie”, a precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Potrivit acestuia, în prezent, sunt semnate toate cele 18 proiecte finanțate prin PNRR (412,46 km), cu o valoare însumată de 27,7 miliarde lei (fără TVA):
– Autostrada Transilvania: Secțiunile Nădășelu – Mihăiești, Mihăiești – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului);
– Autostrada Moldovei A7: toate cele 13 loturi cuprinse între Ploiești și Pașcani;
– Autostrada Lugoj – Deva A1: Secțiunea E (secțiunea cu tuneluri) și secțiunea D;
– Autostrada Unirii A8: secțiunile Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin -Târgu Neamț.
CITEȘTE ȘI:
Când companiile își unesc forțele sub semnul ”înverzirii” parcurilor auto. Inițiativa EV100
UNSAR: Prima medie RCA a crescut cu 5% în primele 9 luni din 2023
Comentați?