Advertisement

MG ZS

MG ZS. Atac la rege

Cu ocazia primelor teste pe care importatorul mărcii britanice le-a organizat în România, ne-am îndreptat atenția către modelul MG ZS. Și nu fără temei. Căci vorbim despre un rival serios pentru Duster.

Suntem siguri că vestea ați aflat-o. Din luna decembrie avem pe piața noastră, oficial, și modelele mărcii MG. Un brand care reprezintă una dintre plăcutele surprize de pe piața europeană și încă o dovadă că atunci când își pun în cap ceva, chinezii știu să găsească drumul către succes. În acest caz vorbim despre demersul de a da un nou suflu unui nume de tradiție din Marea Britanie, Morris Garage (căci de-acolo vin inițialele care-l definesc acum). Și nu spunem vorbe mari. Anul viitor MG va împlini 100 de ani. Iar în ceea ce-i privește pe clienții din România, iată, o face fix în momentul în care țara noastră devine cea de-a 9-a din regiune, după Ungaria, Croația, Slovenia, Serbia, Republica Cehă, Slovacia, Macedonia și Grecia.

Am fost prezenți la evenimentul de lansare, prilej cu care am avut posibilitatea unui prim contact cu modelele comercializate la noi. Mai exact, ZS, care intră-n competiție cu Duster, HS, un SUV de segment C conceput pentru momente de calitate alături de familie, și MG4, un concurent pentru modele ca Renault Megane-E-Tech Electric sau Volkswagen ID.3, care este al doilea cel mai vândut autoturism electric din Europa, după Tesla Model 3.

MG ZS

Despre cele din urmă, veți afla detalii complete după ce le vom pune serios la încercare. Lucru pe care, de altfel, îl vom face și-n cazul lui ZS, asupra căruia am decis să ne îndreptăm acum atenția, ținând cont de amănuntul deja amintit, al concurenței cu Duster. Și, exact la modelul mărcii naționale ne vom raporta.

Așadar, pentru MG ZS prețurile sale pornesc de la 17.950 euro, pentru echiparea Excite cu motor atmosferic de 1,5 litri. La Dusterul de bază, prețul se va apropia de 20.000. E drept, dacă judecăm corect, ar trebui să comparăm motoarele echivalente. Așa că, reluăm. Prețul de bază pentru versiunea Exclusive, singura disponibilă pe motorul de 1.0 l, turbo, al lui MG ZS este 19.400 euro, adică extrem de apropiat de al lui Duster 1.0 ECO-G (care, în plus, are și GPL). Ce nu are Duster de bază și are ZS? Un sistem multimedia și un instrumentar digital. A, și materiale fine. Căci, reflectând faptul că aproape toți cumpărătorii europeni de MG ZS au optat pentru versiunile cu specificații superioare, SUV-ul este disponibil în doar două versiuni bine echipate, Excite și Exclusive.

MG ZS

Demn de remarcat este faptul că avem faruri „full LED”, ecran tactil color de 10,1” cu Apple CarPlayTM și Android AutoTM, volan îmbrăcat în piele, oglinzi laterale acționate electric, Bluetooth, radio DAB, aer condiționat, senzori de parcare spate, control al vitezei de croazieră, asistență la pornirea în rampă pentru ambele versiuni. În timp ce la Exclusive primești în plus, printre altele, și sistemul „Blind Spot Monitoring” , scaune față încălzite și scaunul șoferului reglabil electric, display de bord complet digital, sistem audio 3D cu 6 incinte, navigație iGo in-car, camera video 360 de grade. Cert e că, indiferent pentru care optezi, senzația este că MG nu coboară la nivelul de autoturism chinezesc. Se simte grija cu care a fost asamblat.

MG ZS

Spațiul interior este extrem de mare, iar portbagajul este foarte încăpător. Are 448 l, iar Dusterul 4×2 are 472, deci nu e nici cu 10% mai mare. Forma este relativ regulată, iar pereții laterali sunt căptușiți cu o pâslă asemănătoare cu cea de la Duster. Sub podea este un spațiu mare destinat roții de rezervă, dar nu există decât un kit de reparație a penei. Așa că mai ai și acolo volum pe care să-l umpli cu nimicuri.

Și dacă vorbim despre varianta de bază, de 1,5 litri, cu transmisia manual, ansamblul are marele atu că funcționează extrem de rotund, caracteristică tipică motoarelor cu 4 cilindri. Motorul se armonizează ideal cu cutia manuală, iar senzațiile transmise sunt ”dulci”, fără ”nerv”. Deci, dacă ești adeptul rulărilor relaxate, o să ți se potrivească de minune. Suspensia este reglată spre confort, iar direcția este fină și promptă în punctul central.

MG ZS

Există trei moduri de setare a servodirecției – Urban, Normal și Dynamic – care sunt concepute pentru a oferi șoferului control complet asupra călătoriei. În timp ce modul „Urban” oferă un răspuns mai ușor și mai rapid la viteze mici și la parcare, modul „Dynamic” este conceput pentru a crește efortul la manevrarea direcției, pentru a oferi un efect de amortizare mai mare și pentru a crește controlul la viteze medii și mari ale automobilului. Modul „Normal” oferă o potrivire excelentă la configurația suspensiei și răspunsul dinamic al automobilului

Ambreiajul iertător permite plecarea fină de pe loc, iar maneta schimbătorului cu 5 trepte se mișcă ușor. Însă, de îndată ce mărești ritmul, simți că motorul trebuie turat spre zona roșie a turometrului, altminteri nu are cuplu suficient. Deci, o să amesteci des în cutia de viteze, din dorința de a ține motorul în zona regimului de 4000 rpm. Dacă ești obișnuit cu motoarele atmosferice, înțelegi ce vreau să spun. La 130 km/h, turația în treapta a 5-a este de 3400 rpm. La terminarea buclei, consumul a fost de 7,3 l/100 km.

Concluzia? Evident, este premature să ne pronunțăm decisiv. Însă, per total, primul contact a fost favorabil și abia așteptăm s-o testăm și mai serios. Dar, până atunci, mai avem un detaliu de comunicat. Unul deloc neînsemnat. MG are ”triplă” garanție de 7 ani sau 150.000 km. Cum adică triplă? Adică, pe toată această perioadă, primești garanție propriuzisă, verificare anuală gratuită și asistență rutieră (la fel de) gratuită.

O istorie de 100 de ani

Brandul MG a fost pionier încă de când producătorul auto a început in Marea Britanie, ca Morris Garages, în 1924, acum aproape o sută de ani. Acum, o nouă generație de clienți poate opta pentru un automobil de la aceasta marcă simbol. Rafinat, inteligent, conectat și pregătit pentru viitor. Misiunea clară a MG este de a face mobilitatea electrică accesibilă tuturor șoferilor europeni care sunt gata să îmbrățișeze un nou stil de viață Eco.

MG oferă automobile electrice și termice inteligente, practice, sigure, la prețuri corecte și avansate din punct de vedere tehnologic, în diferite segmente, pentru diferite nevoi. Mașinile MG sunt dezvoltate în studiourile de design ale companiei SAIC din Shanghai, în colaborare cu studioul de design avansat din Londra. Automobilele MG sunt produse în China și disponibile deja în majoritatea țărilor europene.

Modelele MG vor fi disponibile România prin importatorul Quantum Auto Max care are încheiate deja contracte cu 23 de dealeri locali. Conform oficialilor importatorului, rețeaua se va majora în următoarea perioadă. Gama de modele vândute în România, caracterizată prin accesibilitate este formată din modelele MG ZS, MG HS și MG4. În viitor se vor alătură gamei și modelele Cyberster, MG5 și Marvel R. Cum marca va împlini anul viitor 100 de ani, modelul de referință, creat special pentru acest eveniment, roadsterul electric Cyberster, va fi lansat în vara lui 2024, inclusiv în România.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, decembrie 2023 – ianuarie 2024)

 

CITEȘTE ȘI:

Cum s-ar putea schimba valabilitatea permisului de conducere în funcție de vârstă

Licitații pentru construcția celor trei secțiuni ale Drumului Expres Arad – Oradea

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismePiaţa auto

Noul Fiat 600 este disponibil în România

FIAT revine în segmentul B cu noul Fiat 600. Supranumit fratele mai...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

Dacia Duster 3
Autoturisme

Test Dacia Duster 3. Buna vestire

Vino de citește, căci am veste grozavă de adus! A renăscut pentru...

Autoturisme

Pășește în viitor cu Ford: inovații și viziuni pentru mobilitate durabilă

Ford se află în fruntea industriei auto cu soluții inovatoare și viziuni...