Parcare de 600 de locuri și pasarelă pietonală între sectorul 4 și Popeşti-Leordeni

O pasarelă pietonală va fi construită între sectorul 4 și Popeşti-Leordeni pentru a facilita accesul locuitorilor din zona de Sud a Capitalei către staţiile mijloacelor de transport în comun de pe Şoseaua Berceni, a anunțat Primăria sectorului 4. Totodată, în vecinătatea pasarelei va fi amenajată și o parcare de aproximativ 600 de locuri, pentru cei care își lasă mașinile la intrarea în oraș și își continuă drumul cu metroul.
pasarele pietonale

Noua pasarelă pietonală va fi amplasată pe trei terenuri, dintre care două aparţinând domeniului public al Sectorului 4 şi oraşului Popeşti-Leordeni, iar altul, aflat în administrarea Metrorex. Pasarela Popeşti Vest va deservi zona de sud a Capitalei şi va face legătura între Sectorul 4 şi Popeşti-Leordeni.

Cu o suprafaţă construită de 192 mp şi un regim de înălţime de P+2E, noua structură va fi compusă din 3 părţi principale: două turnuri verticale de circulaţie, (unul construit în Sectorul 4, iar celălalt în Popeşti-Leordeni) şi un pasaj orizontal cu o lungime de 65 de metri, care va trece peste liniile de metrou, aflate la suprafaţă. Totodată, zona centrală a construcţiei va fi susţinută de doi stâlpi intermediari din beton armat, iar pentru rezistenţa structurii, s-au executat piloţi foraţi la o adâncime de 14 metri, lucrul acesta însemnând că pasarela are o fundaţie foarte solidă în pământ.

Această pasarelă pietonală va asigura legătura locuitorilor cartierelor rezidenţiale din zona de sud către staţiile mijloacelor de transport în comun de pe Şoseaua Berceni. Astfel, între 8.000 şi 12.000 de locuitori ai Sectorului 4 şi ai oraşului Popeşti-Leordeni vor putea tranzita zilnic pasajul, scurtând timpul de deplasare de la domiciliu până la staţia de metrou, de la 15-20 de minute la mai puţin de 5 minute.

În paralel, UAT-ul Popeşti-Leordeni va amenaja în vecinătatea pasarelei o parcare de aproximativ 600 de locuri. Astfel, cei care până acum veneau cu maşina pe Şoseaua Berceni pentru a ajunge la staţia de metrou, vor putea să-şi lase autoturismele în noua parcare din Popeşti, ceea ce înseamnă o reducere semnificativă a valorilor de trafic de pe Şoseaua Berceni.

Accesul pietonilor pe pasarelă va fi permis pe la parterul celor două turnuri, dotate cu scări fixe şi lifturi, iar circulaţia propriu-zisă se va face la etajul al doilea. Primul etaj al construcţiei va fi destinat zonei tehnice.

Viitoarea pasarelă pietonală: elemente de siguranță

Structura este prevăzută cu o serie de elemente speciale la interior. Mai exact, balustradă metalică, semnalistică destinată transportului de biciclete, benzi ceramice de direcţionare a persoanelor cu deficienţe de vedere, suprafeţe şi pardoseli anti-derapante, toate acestea pentru buna desfăşurare a circulaţiei în condiţii de maximă siguranţă.

Cât priveşte aspectul exterior al clădirii, acesta se încadrează în specificul urban al zonei cu o arhitectură contemporană. Pasarela va fi realizată dintr-o structură metalică, cu faţade longitudinale din panouri vitrate mari din tâmplărie tip perete cortină, cu geam duplex securizat.

Pentru siguranţa pietonilor, clădirea va fi echipată cu sistem de supraveghere internă, racordat la dispecerat.

Lucrările au început în luna mai a acestui an şi au un termen de execuţie de 90 de zile. Valoarea investiţiei este de 6,166 milioane de lei fără TVA, dintre care un procent de 80% va fi asigurat din bugetul local al oraşului Popeşti Leordeni, restul de 20% de către Primăria Sectorului 4.

O nouă staţie de metrou supraterană în Sectorul 4

O nouă staţie de metrou supraterană va fi construită de Primăria Sector 4 între staţia Berceni, actualul capăt de linie al Magistralei 2 de metrou din Bucureşti, şi Şoseaua de Centură.

Viitoarea staţie se va afla la 1.150 m de capătul actual al liniei, Berceni, pe partea stângă a Şoselei Berceni, pe sensul de mers spre linia de centură a Capitalei, iar în viitor va fi urmată de încă o staţie, la 1.350 de metri, în imediata apropiere a liniei de centură.

În zona ambelor staţii au fost amenajate parcări de tip park&ride, pentru cei care vor dori să-şi lase maşinile la intrarea în oraş şi să îşi continue drumul cu metroul.

 

CITEȘTE ȘI:

Criză severă de petrol în Europa în următorii 10 ani

Fonduri europene pentru Drumul Expres Caransebeş – Reşiţa – Voiteg

ACEA: Piaţa auto europeană va scădea cu 25% în 2020

 

Adaugati comentariu