Advertisement

Podul de la Ungheni
Home Infrastructură Pachetul de Mobilitate Militară. Fonduri UE pentru Podul peste Prut de la Ungheni și portul Constanța

Pachetul de Mobilitate Militară. Fonduri UE pentru Podul peste Prut de la Ungheni și portul Constanța

Uniunea Europeană va sprijini cu 616 milioane de euro un număr total de 35 de proiecte care vor permite investiţii în infrastructuri cheie care pot fi utilizate atât în scop civil, cât şi militar, un lucru important având în vedere agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei, a anunțat Executivul comunitar. Printre acestea se numără Podul de la Ungheni și infrastructura feroviară din portul Constanța.

Cele 35 de proiecte, printre care se numără şi două din România, au fost selectate în cadrul celei de-a doua cereri de propuneri incluse în Pachetul de Mobilitate Militară.

„Rezultatele celei de-a doua runde de cereri de propuneri reflectă nevoia ca statele membre să îmbunătăţească utilizarea în scop dual a sistemului de transport. A fost o rundă extrem de competitivă cu proiecte câştigătoare din 17 ţări. Sunt încântată că unele proiecte din Germania, România şi Polonia rezolvă în mod direct îmbunătăţirea infrastructurii de-a lungul liniilor de solidaritate”, a declarat comisarul european pentru Transport, Adina-Ioana Vălean.

Printre cele 35 de proiecte selectate se numără şi modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa, etapa 1 Valu lui Traian, care va beneficia de o finanţare de la UE în valoare de 43,515 milioane de euro precum şi designul şi construirea podului peste Prut de la Ungheni, care va beneficia de o finanţare de 16,486 milioane de euro.

Contribuţia financiară de la UE va lua forma unor granturi directe care vor co-finanţa costurile totale ale proiectelor.

După aprobarea de către statele membre a listei proiectelor selectate, la data de 20 decembrie, Comisia Europeană va adopta în scurt timp deciziile de finanţare.

Podul de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni. Lungimea totală a podului, punctului transfrontalier și locurilor de parcare adiacente va fi de 1.000 m, din care lungimea podului, 261,20 m.

Proiectul mai include și realizarea unui tronson de autostradă cu 2×2 benzi de circulație cu lungimea de 0,5 km, care va asigura funcționalitatea independentă a podului până la finalizarea integrală a Autostrăzii A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Piața RCA a urcat cu 53% în primele 9 luni, la 5,4 miliarde lei. Topul jucătorilor

Primăria Sectorului 1 din Capitală va instala 700 de puncte de încărcare pentru vehiculele electrice

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...