CNAIR va rezilia contractele de infrastructură cu Tirrena Scavi

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va rezilia contractele cu constructorul italian Tirrena Scavi, motivând slaba mobilizare şi incapacitatea financiară a antreprenorului de a continua proiectele pe care le derulează, a anunțat instituția.
CNAIR

Potrivit CNAIR, la construcţia Variantei de Ocolire Timişoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depăşit cu mult de către Tirrena Scavi, iar mobilizarea pe şantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%.

De asemenea, pe Tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Piteşti progresul fizic este de doar 57,06%, deşi termenul contractual de finalizare era 2022.

Pe sectorul de centură a Bucureştiului, cuprins între DN 2 şi A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an, respectiv în data de 4 august 2021.

„Aceste întârzieri atrag şi daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră. CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil. Constructorii trebuie să fie conştienţi de obligaţia de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecinţele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani”, subliniază CNAIR.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Cât de pregătită este România pentru a intra în zona Schengen?

Programul Transport, în valoare de 9,6 mld. euro, include finanțare pentru 305 km de drumuri

 

 

Adaugati comentariu